To je Astra, kakršno smo v prejšnji generaciji najbolj pogrešali

28. 9. 2022 | Jure Šujica
Deli

Vrača se tudi oznaka GSi, a nekoliko spremenjena.

Nekdaj so bili v Evropi zlati časi športnih kombilimuzin in praktično ni bilo proizvajalca, ki v tem segmentu ni bil prisoten. Ekologija in vse manjše zanimanje kupcev za tovrstne avtomobile pa sta segment naravnost zdesetkala. Vsaj za nekaj časa. A stvari se z elektrifikacijo in hibridizacijo spreminjajo in tako se v segment, v katerem so z različicami GSi in OPC nekoč že mešali štrene, znova vrača Opel s svojo Astro, sedaj poimenovano GSe.

GSe je oznaka, ki so jo pri Oplu razkrili nedavno (ne gre je mešati z oznakama GSE in GS/E), označevala pa bo vse njihove športno nastrojene avtomobile, ki bodo opremljeni s hibridnim ali električnim pogonskim sklopom. Ta sicer ne bo tako zmogljiv, kot recimo pri zadnji generaciji Astre OPC, vseeno pa bo ponujal 225 'konjev' oziroma 165 kilovatov sistemske moči. Jasno, gre za povsem enak sklop, kot ga Stellantis ponuja v drugih modelih drugih znamk koncerna, sestavljen pa je iz 1,6-litrskega bencinskega motorja in elektromotorja.

Preberite še: Še vedno varna izbira? - Avto Magazin TV

Pri Oplu napovedujejo, da bo avtomobil tako na eni strani omogočal nizko porabo goriva (saj bo omogočal tudi popolnoma elektrificirano vožnjo), hkrati pa še vedno obilico športnih užitkov. In teh ne bodo deležni le ljubitelji kombilimuzin, pač pa tudi karavanov, saj bo Astra GSe kot prva športna Astra na voljo tudi v različici Sports Tourer.

Nov pogonski sklop ni edina novost, ki jo prinaša različica GSe. Pri Oplu obljubljajo, da bo šlo za enega najbolje vodljivih avtomobilov v segmentu, k temu pa bodo med drugim pripomogli za 10 milimetrov nižje in čvrstejše vzmetenje, spremenjen zavorni sistem z drugače nastavljenim delovanjem ESP in pa spremenjen krmilni mehanizem.

Za nove blažilnike so sicer poskrbeli pri podjetju Koni, ti pa so opremljeni z rešitvijo FSD. Gre za rešitev, ki jo ponuja že Alfa Romeo, posebnost sistema pa je dodaten ventil, ki pri višjih ferkvenci nihanja stebla v blažilcu odpre pot olju, da lažje in hitreje prehaja iz enega v drug del blažilca. Zaradi tega bo vzmetenje čvrsto pri dinamični, a hkrati mehko pri umirjeni vožnji.

A če smo bili nekdaj vajeni, da se športne Astre od klasični izdaj razlikujejo na prvi pogled, za Astro GSe to ne velja več. Karoserijske spremembe so precej blage, zajemajo pa le novo motorno masko, sprednji odbijač, 18-palčna platišča in oznako GSe. V kabini bodo največjo razliko predstavljali športni sedeži, ki pa so opremljeni s certifikatom AGR.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja