Volvov najnovejši križanec v prvo vrsto postavlja računalniško tehnologijo, ki bo definirala vse segmente avtomobila.
Vsak nov avtomobil predstavlja pomemben dogodek za avtomobilsko znamko, ki ga predstavi svetu. A le vsake toliko časa se na trgu pojavi avtomobil, ki pomeni dobesedno korak v novo smer. A prav danes so takšen avtomobil predstavili pri Volvu. Sliši na ime EX90, gre pa za prvi model znamke, ki ga bo poganjala izključno elektrika. Prvi v seriji številnih, saj bo Volvo tako kot velik del konkurence z letom 2030 povsem preklopil na elektriko.
EX90 je, kot je že znano, nadaljevanje zgodbe modela XC90, a s slednjim praktično nima skupnega ničesar. Kot je dejal generalni direktor Volva Jim Rowan, gre namreč za prvi avtomobil, ki ga bo narekovala programska oprema. Ta bo skrbela za številne rešitve na področju varnosti, o katerih smo v minulih dneh in tednih že veliko pisali, pa tudi na področju uporabnosti in zabave.
Avtomobil bo ponujal tudi avtonomno vožnjo tretje generacije, kar pomeni dejansko samodejno vožnjo (jasno v omejenih okoliščinah in državah, ki to dovoljujejo), hkrati pa bo sposoben ponuditi edinstveno grafično izkušnjo na zaslonih. Zasluga za to gre podjetjem Nvidia, Qualcomm in Unreal, ki so poskrbela za vizualizacijo in ekspresne hitrosti prenosa podatkov. Avtomobil bo namreč lahko obdelal kar 30 trilijonov operacij vsako sekundo.
Preberite še: Novi največji Volvo oddaljen le še teden dni, imamo nove podrobnosti, prve fotografije in video!
Prek kar 14,5-palčnega zaslona infozabavnega sistema bo mogoče uporabljati vse Googlove aplikacije, namenjene uporabi v avtomobilih (Volvo je že pred časom izdelavo infozabavnega sistema zaupal ameriškemu tehnološkemu velikanu), seveda pa bo na voljo tudi podpora lastnikom pametnih telefonov Apple. Hkrati bo standardno opremljen s povezljivostjo hitrosti 5G – kjer bo to seveda mogoče.
Ali obilica asistenčnih sistemov deluje ali ne, bo voznik lahko spremljal na zaslonu, ki ga bo videl skozi volanski obroč. Delujoči sistemi bodo označeni z zeleno barvo, modra barva bo sporočala, da je avtomobil prevzel nadzor nad vožnjo. Avtomobil bo prek kamer v kabini ves čas nadzoroval voznikovo prisebnost in bo v primeru neodzivnosti sposoben tudi zaustaviti vozilo na robu ceste ter z vsemi štirimi smerniki drugim voznikom dal vedeti, da je nekaj narobe.
EX90 bo sicer, čeprav bo precej večji in dražji (cena bo po pričakovanjih presegla 100.000 evrov), uporabljal platformo SPA2, ki si jo bo delil s Polestarjem 3. Ponujal bo zgolj en pogon z dvema elektromotorjema, ki pa bosta ponujala 402 oziroma 510 'konjev' ali 296 in 375 kilovatov moči.
Najvišja hitrost bo v skladu z Volvovo zavezo pri obeh avtomobilih znašala 190 kilometrov na uro, baterijski sklop z uporabno zmogljivostjo 107 kilovatnih ur pa naj bi omogočal od 580 do 600 kilometrov dosega. Baterijski sklop bo mogoče polniti z močjo do 250 kilovatov. Avtomobil bo ponujal tudi možnost uporabe vozila kot shranjevalnika elektrike.