To je datum, po katerem naj bi bili v Evropi naprodaj le še brezemisijski avtomobili

Omenjeni ukrep naj bi bil ključen za dosego brezemisijskega prometa do leta 2050.

To je datum, po katerem naj bi bili v Evropi naprodaj le še brezemisijski avtomobili (foto: Profimedia) Profimedia
12. 7. 2021

Evropska Unija zadnjih nekaj let vedno znova zaostruje in postavlja meje, do katere naj bi bilo potrebno ukiniti vozila, ki v zrak spuščajo škodljive emisije. Temu se prilagajajo tudi proizvajalci, ki napovedujejo vedno nove datume, do po katerem bo njihove avtomobile poganjala le še elektrika. Zadnji, ki je naznanil ta datum je nemški Opel, ki bo s proizvodnjo klasičnih motorjev prenehal leta 2028. Prodaja tovrstnih motorjev pa bo očitno prepovedana le nekaj let kasneje.

Po poročanju ameriškega portala Bloomberg naj bi Evropska Unija v kratkem naznanila, da bo z letom 2035 prepovedana prodaja novih avtomobilov, ki bodo ob s svojim delovanjem v zrak izpuščali kakršnekoli škodljive emisije. S tem bo nadaljevala proces intenzivnega zmanjševanja izpustov toplogrednih plinov s strani cestnega prometa, ki so ga pričeli z leta 2019 sprejetim zakonom, po katerem bo potrebno toplogredne pline iz prometa do leta 2030 zmanjšati za 55 odstotkov v primerjavi z letom 1990.

Tudi bolj zelena elektrika

Kot pojasnjujejo analitiki pri Bloombergu je uvedba omenjenega ukrepa edina možnost, da do leta 2050 Evropska Unija postane ogljično nevtralna družba. Aktualna zakonodaja sicer zahteva, da avtomobilski proizvajalci izpuste CO2 v svoji floti vozil do leta 2030 zmanjšajo za 37,5 odstotkov, kar sicer velja le za največje, ne pa tudi butične proizvajalce.

Predlog novega zakona naj bi bil sicer razkrit čez dva dni, v sredo, 14. julija, tedaj pa naj bi predstavniki EU tudi nekaj drugih predlogov, ki med drugim predvidevajo večjo obdavčitev fosilnih goriv ter celo uvedbo dajatev na dobrine, ki spodbujajo večjo porabo fosilnih goriv. Na drugi strani pa naj bi predstavniki EU zaostrili tudi zahteve na področju proizvodnje električne energije; delež zelene elektrike naj bi se tako do konca tega desetletja iz 32 povečal na 40 odstotkov, hkrati pa naj bi uvedli obvezno postavitev električnih in vodikovih polnilnic na avtocestah. Ta predlog predvideva postavitev vsaj ene električne polnilnice na 60 in vodikove polnilnice na 150 kilometrov.