To je prvi (bodoči) električni Land Rover

11. 5. 2022 | Janoš Pečnik
Deli

Land Rover je predstavil novi Range Rover Sport, ki bo s prihodom električne različice leta 2024 ponujal zares široko izbiro zmogljivih pogonskih sklopov.

Pol leta po Range Roverju so pri Land Roverju na spektakularen način predstavili še Range Rover Sport, ki bo leta 2024 postal prvi električni avtomobil specialista za terenska vozila. In še pred prihodom električne različice bo novi Sport verjetno še zadnjič ponujal pestro raznolikost zmogljivih pogonskih sklopov - bencinske, dizelske in priključne hibridne. To mu omogoča platforma MLA-Flex, s katero bodo pri Land Roverju v naslednjih letih na trg poslali šest električnih modelov.

Najmočnejši med njimi ima v različici P530 pod pokrovom BMW-jev bencinski, dvojno prisilno polnjeni 4,4-litrski V8, ki ima pri 390 kW (510 KM) toliko moči kot v BMW-jevem X5 M50i, do 100 km/h pa pospeši v 4,3 sekundah. Priključni hibrid P440e s prisilno polnjenim vrstnim šestvaljnikom zmore 324 kW (440 KM), s 105 kW električnim motorjem pa je z baterijo kapacitete 38,2 kWh mogoče prevoziti 88 kilometrov. Z močnejšim priključnim hibridom P510e pa celo več kot 100. Na izbiro so potem še dva dizelska in bencinski šestvaljnik z blago hibridno pomočjo. Vsi moč na cesto prenašajo preko osemstopenjskega samodejnega menjalnika s štirikolesnim pogonom, ki lahko za večjo učinkovitost izklopi pogon na sprednji osi. Štirivaljniki, ki velikemu SUV-ju pač ne pristojijo, so se poslovili.

Odlično izvedena oblikovna evolucija

Oblikovno - kot pri večjem bratu in evolucijski logiki - ni večjih sprememb. Novi Sport je v tem smislu predvsem smiselno sodobnejši in bolj prefinjen od predhodnika s potezami, kot so kljuke, ki se skrijejo v karoserijo. Mere ostajajo podobne, medosna razdalja je daljša za 54 milimetrov.

V notranjosti je več prostora za noge potnikov, pa potem sedeži, nastavljivi na 22 načinov, naprednim sistemom za prečiščevanje zraka, zmogljiv hifi sistem Meridian z 29 zvočniki, aktivna izolacija hrupa ter 13,1-palčni ukrivljen zaslon - podoben kot v večjem Range Roverju, le nameščen bolj položno, vključno z Amazonovo asistentko Alexo in možnostjo namestitve dveh elektronskih kartic eSIM. Voznikov digitalni instrumentni zaslon meri 13,7 palcev.

Podvozje? Tu je novo zračno vzmetenje, pa potem aktivni stabilizator, ki nagibanju kljubuje s kar 1.400 Nm navora in ga pravzaprav omogoča 48V električni sistem. Na zadnji osi je elektronsko upravljana zapora diferenciala, Sport pa ima tudi štirikolesno krmiljenje (zadnji kolesi se obračata do 7,3 stopinj). Seveda ima v rokavu tudi napredne trike za vožnjo po brezpotjih. Tu je na primer novi tempomat za brezpotja s štirimi voznimi programi, ki deluje s sistemom za nadzor vozila Terrain Response. Sistem spremlja nagibanje vozila v vseh smereh in temu primerno prilagaja hitrost. Terrain Response potem omogoča nastavitev, ki dvigne avtomobil in zapre zračnike v kabino, Sport pa lahko tako zapelje v 90 cm globoko vodo.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja