Tomaž Porekar: Trojna kombinacija

Letošnja jesenska bera salonov je poskrbela za novo, zanimivo in neljubo presenečenje.

11. 8. 2013

Trije tradicionalni prireditelji avtomobilskih razstav ob koncu leta so namreč povsem neusklajeno določili začetne datume svojih razstav na isti teden v novembru. Avtomobilske razstave v Tokiu, Los Angelesu in Guangzhouju (kantonu) se bodo vse začele isti konec tedna med 20. in 22. novembrom.

Za prireditelje je bila poteza morebiti celo preprosta in logična, saj poskušajo izbrati čas, ki je najprimernejši tudi za številne obiskovalce ter najbrž še marsikaj drugega. Običajna je sicer tudi pot usklajevanja, ki ga glede terminov salonov opravlja mednarodna organizacija OICA. Pa tu tudi ni vse tako, kot bi bilo logično, saj je v uradnem koledarju mednarodnih avtomobilskih razstav naveden le tokijski, preostala dva pa se s takšnimi zadevami, kot je koordinacija dogodkov, ne ukvarjata preveč.

V preteklosti so se organizatorji razstave v največjem kalifornijskem mestu vedno znova poskušali 'vsiliti' v čas tik pred razstavo na drugi strani ZDA, v Detroitu. Na daljši rok se jim to ni več izplačalo, ker se je z večanjem pomena salona v Detroitu vse manj izdelovalcev odločilo, da bi namesto v Detroit svojo premiero novosti pripravili tisoče milj stran. Zdaj se stvar morebiti ponavlja. Jasno je, da japonske znamke kljub pomembnosti ameriškega, še zlasti pa kalifornijskega trga v Los Angeles ne bodo vozile svojih novih modelov ali študij, tako da bo LA kljub vsemu pridobil letos precej manj zanimivih novosti.

V središču pozornosti bo najbrž novi Porschejev manjši SUV Macan, za katerega se že ve, da bo premierno razstavljen prav v Los Angelesu. Jasno je, da je nemški znamki, ki se od športnih modelov vse bolj širi k terencem, prav kalifornijski pridih že do zdaj veliko pomenil.

BMW bo premiero svojega tretjega Minija rodu slavil na obeh straneh Pacifika, zaradi različnih časovnih razmer seveda prireditvi ne bosta mogli biti sočasno, a bosta z nekajurno razliko.

Za zdaj ne kaže, da bi prireditelji iz Los Angelesa lahko postregli še s kakšno odmevnejšo svetovno novostjo, bo pa na kalifornijskih obalah vrsta ameriških premier evropskih avtomobilskih znamk in tudi Japonci bodo v LA prišli pokazat nekaj manj pomembnih novosti (prenove in dopolnitve). Večji logistični zalogaj bo povzročilo sočasje dogodkov za vodstva posameznih znamk, saj se večinoma vsi vodilni zelo radi pokažejo v soju žarometov kjerkoli na svetu.

Še več težav bodo imeli vodilni oddelkov za stike z novinarji in tržniki, a ti že spadajo v tisti del uslužbencev avtomobilske industrije, ki se mora znajti, kakor se da.