Toyota približuje mobilnost tudi gibalno oviranim osebam

V petih avtomobilskih salonih po Sloveniji bodo morebitnim kupcem ponudili na preizkus pet hibridnih vozil, opremljenih s sistemom, ki bo omogočal upravljanje avtomobila brez uporabe nog.

Toyota približuje mobilnost tudi gibalno oviranim osebam (foto: Dušan Lukič) Dušan Lukič
18. 4. 2018

Vožnja avtomobila je vsaj za večino izmed nas (če izpustimo tiste, ki še nimajo izpita oziroma so ga komaj dobro pridobili in so zaradi tega še vedno precej vzhičeni) nekaj vsakdanjega. Enako je z nakupom vozila in testno vožnjo, ne glede na to, ali je avtomobil star ali nov. Usedemo se vanj, se odpeljemo ter preverimo njegovo delovanje. A tako je le za večino izmed nas. Še vedno so namreč med nami posamezniki, za katere je to vse prej kot enostavno, to so gibalno ovirane osebe.

Si predstavljate, kako je kupiti avtomobil, ki ga pred tem niti ne morete preizkusiti? Verjetno ne in mi tudi ne. Zato je še toliko bolj dobrodošla rešitev, ki jo je na začetku tega tedna na Vranskem v sklopu Dneva mobilnosti in v sodelovanju z Zvezo paraplegikov Slovenije in nekaterimi drugimi partnerji predstavilo podjetje Toyota Slovenija. Ta bo namreč gibalno oviranim osebam po novem omogočila preizkus avtomobilov že pred nakupom, saj bo posebej zanje pripravila več testnih avtomobilov, prilagojenih tako, da jih bo mogoče upravljati le z rokami.

Poskrbljeno tudi za učenje uporabe sistema

Za izvedbo projekta se je Toyota povezala z domačim podjetjem Brend7, ki je za potrebe vožnje avtomobilov zgolj z rokami razvilo sistem BDF. Po lastnih besedah gre za nadgradnjo in posodobitev tovrstnih izdelkov v svetovnem merilu, namenjena pa naj bi bila paraplegikom, lažje oviranim tetraplegikom, bolnikom z multiplo sklerozo, cerebralno paralizo in drugim posameznikom, ki iz različnih razlogov ne morejo uporabljati nog.

»Strankam invalidom želimo omogočiti enako storitev kot vsem drugim strankam – da imajo pred odločitvijo o nakupu možnost preizkusiti vozilo, ki ga bodo pozneje tudi kupili. Prek pooblaščenih trgovcev, ki imajo v svoji floti testnih vozil vsaj eno hibridno vozilo, opremljeno tudi z ročico BDF, jim kot prva avtomobilska blagovna znamka v Sloveniji to tudi omogočamo,« je ob predstavitvi novosti dejal direktor Toyote Slovenija, Primož Tiringar.

Toyota bo pozneje morebitnim kupcem pomagala tudi pri nadgradnji njihovih novih vozil. S pomočjo AMZS-ja bodo namreč poskrbeli za vgradnjo sistema BDF v avtomobile, poleg tega pa jim bodo na poligonu na Vranskem omogočili še tečaj varne vožnje.

O podobnih rešitvah smo pred časom že pisali, saj je tovarniško vgradnjo sistemov za upravljanje avtomobilov z rokami začel Opel, ki to možnost kupcem vozil ponuja od lanskega poletja. Še vedno pa bodočim kupcem to le malo pomaga, če storitve ne morejo preizkusiti v praksi.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri