Tuning navdušenci se še niso docela odpočili od razstavljene produktne pahljače lasvegaške SEME, ko jih je 'romarska pot' že popeljala na 41. uprizoritev avtomobilskega sejma v nemškem Essnu.
Seveda ljubitelji predelav niso bili edina ciljna skupina prirediteljev, kar je nazorno razbrati iz besed sejemskega poslovodje Egona Gallinisa, po katerih so ključni stebri dogodka še področja serijskih avtomobilov, starodobnikov in motošporta.
Ljubitelji zadnjega so tokrat prišli na svoj račun še bolj kot ponavadi, saj so Nemci v sejemsko infrastrukturo 'vpeljali' pravo dirkaško areno v malem, ki seveda ni pustila ravnodušnih niti vodilnih obrazov domačih avto-moto športnih združenj. Še bolj veseli so bili prireditelji, ki jim je, ne ravno najbolj rožnatim časom navkljub, v Essen uspelo zvabiti podobno število obiskovalcev kot lani.
Okoli 350.000 glav je uživalo v svetovnih premierah Audijevega R8 LMS, zverine za GT-tekmovanja, in pri Irmscherju predelanega Oplovega upa Insignie, evropski premieri pokalnega Scirocca, nemških prvencih Abarthovih 'esseesse' različic Petstotice in Grande Punta, Audijevega S4, Škodine Octavie, Volkswagnovega Golfa GTI šeste generacije in drugih kreacijah avtomobilske panoge.
Da se obiskovalci niso pretirano ukvarjali z danes že kar nekoliko oguljeno besedno zvezo 'finančna kriza', je pokazala tudi anketa, po katerih je kar 75 odstotkov obiskovalcev na sejem prišlo z resnimi nakupnimi nameni (avtomobila ali dodatkov), dobrih 30 odstotkov bo novega jeklenega konjička kupilo v letu dni, med njimi pa jih približno polovica namerava dodatno zadovoljstvo poiskati v izložbah tunerjev.
Tisti racionalnejši (če je strastnim ljubiteljem avtomobilov tako sploh mogoče reči) so svoje naložbene strategije in potrošniško mrzlico raje usmerili v nakup redkejših starodobnikov in tako sledili trendu, ki tovrstna vozila ocenjuje kot pravšnje hranilce vrednosti v trenutnih razmerah. Neki Indijec si je denimo omislil kar Mercedes-Benzovega 300 SL (z dvižnimi vrati) iz leta 1958, za katerega je odštel krepkih 415 evrskih tisočakov.
Gallinis je ob koncu letošnje prireditve pripomnil, da se, kot nam je pokazala prav letošnja sejemska izvedba v Essnu, avtomobilska strast tudi v težkih časih ne ohladi, saj avtomobil ostaja kultna in kulturna dobrina. Česa drugega iz njegovih ust tudi nismo pričakovali, a dejstvo je, da organizacijska ekipa za 42. uprizoritev, ki bo potekala med 28. novembrom in 6. decembrom prihodnje leto, obljublja še več prostora in akcije. Essen gre naprej!
Matej Grošelj, foto: Essen Motor Show