Uber prekinil testiranja avtonomnih taksijev v Arizoni

Podjetje svojih testiranj v realnem okolju ne namerava prekiniti, saj bo dejavnosti nadaljevalo v drugih zveznih državah.

Uber prekinil testiranja avtonomnih taksijev v Arizoni (foto: Uber) Uber
25. 5. 2018

Marčevska nesreča, v kateri je bilo udeleženo Uberjevo testno vozilo, Volvo XC90, predelano za samostojno vožnjo, počasi dobiva epilog. Čeprav preiskava dogodka še vedno poteka, je ponudnik prevozov napovedal, da se umika iz Arizone. Umik sicer ni bil prostovoljna odločitev Uberja, ampak posledica prepovedi nadaljnjih testiranj, ki jo je kmalu po nesreči uvedel guverner zvezne države Arizona Doug Ducey.

Naj spomnimo, nesreča se je zgodila v Las Vegasu, v nočnem času, ko je vozilo trčilo v peško, ko je ta prečkala cestišče zunaj označenega prehoda za pešce. Peška je pozneje v bolnišnici podlegla poškodbam, s posnetkov nadzornih kamer je bilo razvidno, da je vozilo ob nesreči delovalo v načinu avtonomne vožnje, Uberjev tehnik pa je le površno spremljal dogajanje na cesti. Ameriško podjetje, vključno z generalno direktorico Daro Khosrowshahi, se je na dogodek takoj odzvalo in izreklo sožalje svojcem, hkrati pa napovedalo sodelovanje z oblastmi pri preiskavi dogodka.

A vse bolj očitno postaja, da se Uber na varnost drugih udeležencev v prometu požvižga. Po prepovedi testiranj v Arizoni in še pred tem po umiku iz Kalifornije, kjer se je po nesreči z drugim vozilom v kraju Tampe prav tako pojavil dvom o varnosti njihovih vozil, je podjetje namreč že napovedalo, da bodo okrepili testiranja v Pittsburghu, Pensilvaniji, načrtujejo pa tudi vrnitev v Kalifornijo.

Ignoriranje oblasti usodno za nadaljnja testiranja?

Napovedana vrnitev v Pittsburgh pa je razburila župana omenjenega mesta Billa Peduta, nekdanjega podpornika Uberja in njegove tehnologije avtonomnih avtomobilov. Ta namreč o nameri podjetja ni bil obveščen, temveč je o tem izvedel šele iz medijev. Peduto zato zahteva, da se najprej zaključi preiskava dogodkov v Arizoni, poleg tega pa meni, da mora Uber na svojih vozilih med drugim omejiti hitrost na 40 kilometrov na uro in hkrati uvesti nekaj drugih varnostnih ukrepov.

Morebitna prepoved testiranj v Pittsburghu bi ob vse večjem nasprotovanju njihovih dejavnosti Uber spravila v zelo težaven položaj, saj bi bilo lahko zaradi lastne ignorance in nesodelovanja z oblastmi prisiljen k vrnitvi v laboratorije in na lastne testne poligone, kar bi močno omajalo že tako načet ugled in napredek.