Uvodnik - Na prepihu

Uvodnik - Na prepihu (foto: Osebni arhiv)
Osebni arhiv

V Avto magazinu, ki ga držite v rokah, si lahko preberete vse o predlogu novega zakona o obdavčitvi motornih vozil. Klic industrije po spremembah in 'lačne oči' tistih, ki so uvideli, da je na slovenskih cestah ogromno luksuznih avtomobilov s tujimi registrskimi označbami, ki so ušli davkariji, so prinesle – šlamparijo.

Ko je finančno ministrstvo obelodanilo nov predlog, je z najbolj mastnimi črkami izstopal pripis, da bodo po novem pobrali 18 milijonov evrov na leto več kot do zdaj. Hitro je postalo jasno, da država namerava dodatno obdavčiti povprečnega državljana, pri tem pa še z nerazumljivim in kompleksnim obdavčenjem zavirati razvoj okolju prijazne oblike mobilnosti, ki tako ali tako potrebuje dodatno spodbudo in ne ročne zavore. A kaj kmalu je vlado zaradi takšnih in drugačnih pripetljajev odpihnil veter. Kaj zdaj? Bo zakon obstal na mrtvi točki? Ne le za nov davek na motorna vozila, težko je reči tudi za nekatere prednostne naloge, ki čakajo novo opozicijsko ali novo izvoljeno vlado. V primeru prve bi lahko pričakovali kakšno bolj populistično odločitev, v primeru druge pa vsaj dolgotrajno čakanje na sprejetje kakršne koli oblike obstoječega predloga.

Pa ko smo ravno omenjali veter … Ne le politični vihar, Slovenijo je dodobra prepihalo pravo vremensko dogajanje, ki je posledica ogromne razlike v zračnem tlaku med severno in južno Evropo. Seveda, če niste eden od tistih, ki ga skrbi za kakšen odpihnjen strešnik, je taka novica zgolj nekaj, kar vam ukrade trenutek dnevne pozornosti. A človek lahko hitro ugotovi, da je meja med senzacionalističnim poročanjem in dejansko nevarnostjo zelo tenka. Če ne v pisarni in za volanom nas boste avtomobilske novinarje najlažje ujeli na letalu ali katerem od letališč. In čeprav smo vsega vajeni, te lahko tak veter, ki v okolici Brnika podira drevesa kot za šalo, še kako prestraši pri pristajanju letala. A še bolj kot to, da začutiš, da si končno na trdnih tleh, je dobrodošel občutek povrnjenega spoštovanja v poklic pilota. Globalna povezljivost, napredek tehnike in še kaj so pilotom po nepotrebnem storili krivico, letalstvu pa odvzeli romantiko. Res je, da nas 95 odstotkov časa po nebu prevažajo sofisticirani računalniški sistemi, a je tistih 5 odstotkov, ko smo v rokah pilotov, še kako odločilnih, in tega se zavemo šele takrat, ko ti mojstri pri sunkih vetra nad 70 km/h postavijo krilato pločevinko na počez in v turbulentnem rodeu nežno poljubijo asfalt. Aplavz ob pristanku je morda res odveč, a vseeno, če vidite pilota pri izhodnih vratih, da deli pozdrave, mu namignite, da je dobro opravil svoje delo. Tako kot vsakomur, je tudi njim všeč, če jim malce popihamo na dušo in izkažemo spoštovanje.

Besedilo: Saša Kapetanovič · Foto:

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja