V igri elektrifikacije tudi Yamaha

Električni pogon je očitno še kako zanimiv - zdaj se je v igro (še bolj konkretno) vključila tudi Yamaha, ki je pokazal svoj najbolj kompakten in močan elektromotor - tudi za hiperšportnike!

V igri elektrifikacije tudi Yamaha (foto: Yamaha) Yamaha
13. 4. 2021

Že pred letom so pri Yamahi, ki v svojem portfelju ponuja vse od dvo- in štirikolesnih vozil za prosti čas do plovil in pogonov zanje ugotovili, da zmorejo s svojim znanjem motorogradnje izdelati še kaj več, kot le e-pogonski stroj za motocikle. Njihov izredno kompakten sinhroni motor s stalnimi magneti je menda motor z najboljšim izkoristkom v industriji.

Doslej so pri japonskem proizvajalcu ponujali avtomobilski industriji motor z do 200 kW (ter bolj kompaktne modele za motocikle, štirikolesnike, ... od 35 kW), zdaj pa so pokazali celo motor s 350 kW, ki deluje v napetosti 800 V, v posebnem modulu, ki kombinira štiri takšne agregate in je seveda namenjenem predvsem električnim hiper športnikom.

Pri Yamahi sicer poudarajo, da se razvoja lastnega vozila vseeno ne bodo šli, zato pa ponujajo svoje znanje drugim znamkam. Najveretneje so najdlje v dogovorih s Toyoto in Lexusom (Toyota je namreč približno štirodstotni lastnik Yamahe), za katere Yamaha sicer že izdeluje nekatere motorje. Vsekakor so bili najbolj znani po 4,8 litrskem desetvaljniku iz izjemnega modela LF-A, v Evropi pa se Yamahe bolj spomnimo po V8 motorju iz modela Volvo S80 )in XC90), v zgodovni pa so motorje razvijali in izdelovali tudi za Forda.

Sicer so pred leti pri Yamahi še računali, da bi v Evropi postavili tovarno in tam tudi izdelovali mikro dvosede avtomobile, podobne japonskim Kei car modelom, ki bi jih poganjali motorji iz njihovih motociklov, toda iz tega potem ni bilo nič.