V Nemčiji strožje s priključnimi hibridi

23. 8. 2021
Deli

V Nemčiji so se zakonodajalci že odzvali na nekaj od številnih kritik na PHEV modele.

V Nemčiji so nakazali, kako bi se lahko tudi v EU odzvali na številne kritike uporabe priključnih hibridov. Okoljske organizacije, kot je na primer ICCT, tem vozilom in proizvajalcem namreč očitajo bistveno višjo porabo in s tem izpust CO2 v ozračje od tistega, ki ga navajajo v uradnih podatkih (slabo leto dni stara študija ICCT pravi celo do štirikrat).

Trenutno mora v Nemčiji avtomobil, ki se želi kvalificirati za državno subvencijo, izpolnjevati enega od zahtev - ali izpusti v ozračje manj od 50 g CO2 na km ali pa ima baterijski doseg vsaj 40 km. Od drugega leta bo precej strožje - električni oziroma baterijski doseg bo moral znašati vsaj 60 km, zakonodajalci pa želijo to mejo zvišati na 80 km do leta 2025 (izpust CO2 ostaja). Seveda bodo morali proizvajalci uvesti kup ukrepov, da bo tak PHEV model res ustrezal, saj samo z vgradnjo zmogljivejše baterije to verjetno ne bo mogoče, s tem pa bo tudi okoljsko bolj sprejemljiv. Prav to je bil tudi eden od predlogov ICCT, poleg večje moči e-motorja in manjše ICE motorja.

Glede na izdatne premije, ki jih prispeva država (4.500 evrov za vrednost do 40.000 evrov in 3.750 za vrednost  med 40 in 65.000 evri) je logično, da bodo proizvajalci (ki morajo ravno tako dodati svoj delež pri subvenciji) zainteresirani obdržati popularnost teh modelov na največjem EU trgu in bodo nadgradili tehnologijo, s čimer bodo vsaj delno odgovorili na kritike okoljskih organizacij.

Prodaja PHEV modelov v EU se je povečala kar za trikrat (do leta 2020) in dosegla dobrih pol milijona primerkov, skoraj toliko kot znaša prodaja BEV modelov.

Tekst: Matej Bulc