V novem Avto magazinu: testirali smo Škodo Fabio 1.2 TSI in BMW 218d Active Tourer, napovedujemo vse novosti 2015

V novi številki Avto magazina smo testirali dva zelo zanimiva avtomobila, Škodo Fabio 1.2 TSI in BMW 218d Active Tourer. Zraven pa smo vozili še Mercedes-Benz S 500 4Matic Coupe, Porsche 911 Carrera GTS, novi Hyundai i20 in Audi A1. Za nameček pa smo objavili še vse novosti v letu 2015!

24. 12. 2014

Mercedes-Benz S 500 Coupé ima v svoji osnovni različici še dodatek 4Matic, ker za zdaj že obljubljenega modela s pogonom le zadaj še ni na voljo. A začnimo raje tam, kjer začenjamo večinoma vsa spoznavanja avtomobilskih novosti, pri obliki. Zanjo je kot prvi oblikovalec zunanjosti pri Mercedesu odgovoren Robert Lešnik. Način dela v oblikovalskih oddelkih je timski, a lahko vseeno zapišemo, da je Robertu prav z novim S 500 Coupéjem uspel veliki met. Čisto dokončno vas oblika sicer prepriča šele tedaj, ko pred avtomobilom stojite, a že na fotografijah je jasno, da gre za pravega lepotca. Vozili smo.

V testni Škodi Fabii je bil 1,2-litrski štirivaljni turbobencinec, ki je bil močnejši izmed dveh, ki sta na voljo. To pomeni 81 kilovatov oziroma 110 'konjev' moči, kar tako Fabio spremeni v zelo živahen avtomobil. Devetsekundni pospešek do sto kilometrov na uro, pa tudi prožnost motorja, ki brez tresljajev in drugih znamenj, da se muči, potegne že od kakih 1.200 vrtljajev dalje, poskrbita za hitro napredovanje, tudi če je voznik s prestavljanjem bolj skop. Šeststopenjski ročni menjalnik je dobro izračunan ‒ šesta prestava je tako dovolj varčevalno dolga pri avtocestnih hitrostih, hkrati pa se da z njo voziti že od dobrih 50 kilometrov na uro. Zvočna izolacija bi lahko bila nekoliko boljša, a ker imajo v koncernu v razredu, v katerega sodi Fabia, še nekaj dražjih modelov, je ta lastnost seveda pričakovana. Toda pri mestnih hitrostih je vsaj pri enakomerni vožnji motor skoraj neslišen. Test.

Novi Hyundai i20 je že tretja izdaja njihovega za evropski posel zelo pomembnega modela iz razreda manjših družinskih avtomobilov. Tekmec Cliu, Fiesti, Polu in še kateremu se je najprej imenoval Getz (od leta 2002), zdaj pa je to že drugič i20. Z novim so se pri Hyundaiju precej bolje izkazali ‒ pozornost vzbuja z videzom in velikostjo. Vozili smo.

Prihajajoče leto se zdi kot nekaj, kar smo že videli. Poglejte na spisek novosti avtomobilske industrije! Seveda nam lahko ta še pripravi kakšno presenečenje, ki ga ni na našem seznamu, a veliko jih zagotovo ne bo. Je že tako, da mora včasih tudi kreativnost na počitek in da tedaj – tudi v avtomobilski industriji (ali pa tam še posebej) – bolj kot v konstrukcijskih oddelkih delajo v tržnih. 2015. se že zdi, da bo tako. Skoraj vse avtomobilske izdelovalce je napadel virus z imenom 'mi tudi'. Če ima naš največji tekmec tak model, ga moramo imeti tudi mi! Razkrivamo.

Sedli smo za volan Porscheja 911 Carrera GTS! Lega na cesti je pač takšna, kot mora biti za 911, ki so ga pri Porscheju pozicionirali takoj pod dvema njihovima najhitrejšima in najzmogljivejšima različicama, 911 Turbom in 911 GT3. Prav tu pride do izraza nekoliko širši zadnji kolotek (seveda tudi pri različici s pogonom zadaj). Vozniku še najbolj pomaga PASM (Porsche Active Suspension Management). Zato je dno karoserije GTS tudi za centimeter manj oddaljeno od ceste, kar seveda zniža tudi težišče in omogoča dobro dinamiko pri vožnji v ovinke. Serijsko je vozniku v pomoč tudi PTV (Porsche Torque Vectoring) – za izboljšanje prenosa moči na cesto, prispeva pa tudi k zmanjševanju vpliva spreminjanja težišča v povezavi z delovanjem zadnje diferencialne zapore. Pri različicah s samodejnim PDK je na voljo PTV plus, ki pa je pravzaprav elektronska podpora in nima mehanskih učinkov na prenos moči. Vozili smo.

Pa se posvetimo še avtomobilu, ki s polnim imenom sliši na ime BMW 218d Active Tourer. Že zunanje linije nam odkrivajo njegovo poslanstvo: prikazati dinamično različico limuzinskega kombija, ki ga do sedaj nismo zasledili v BMW-jevih salonih. In čeprav se boste nekateri zgražali, ima Active Tourer  - prednji pogon! Test.

Čez 11 dni se začne sloviti Dakar, tokrat speljan zopet po Južni Ameriki, točneje Argentini, Čilu in Boliviji. Za vas smo pregledali favorite, izpostavili našega Mirana Stanovnika in raziskali nova tehnična pravila, zraven pa dodali še intervju z lanskim zmagovalcem Joanom Nanijem Romo (Mini), ki smo ga naredili v Münchnu. Napoved.

Novi Avto magazin 01/2015 je že v prodaji!

Naslednja številka, 02/2015, izide 08. januarja 2015. Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta.