Novi Avto magazin: vozili smo Passat in Renault Eolab, Fabia, Aygo in BMW 428i

30. 10. 2014
Deli

V novi številki Avto magazina smo vozili novega Volkswagna Passata in tehnološko naprednega Renaulta Eolaba, se posvetili novi Škodi Fabii, hkrati pa smo objavili še testa Toyote Aygo in BMW-ja 428i Gran Coupeja.

Naš član žirije za evropski avto leta Sebastjan Plevnjak in Tomaž Porekar sta spet nekaj časa preživela na Danskem, kjer sta imela možnost preskusiti vse kandidate za evropski avto leta. In teh je kar trideset! Reportaža.

Nova Fabia, za Octavio Škodin drugi najpomembnejši model (od leta 1999 so jih prodali že več kot 3,5 milijona), se v svoji tretji generaciji postavlja z najbolj dinamično obliko doslej, njeni snovalci pa obljubljajo tudi veliko mero varnosti, zabave in udobja. Sebastjan je že sedal za volan enega od kandidato za evropski (in slovenski) avto leta.

V zadnjih letih se je večina avtomobilskih znamk pri prenovi posluževala preprostega trika, zakaj je novi avto boljši od predhodnika ‒ ker je (navzven) večji. No, pri Volkswagnu so pri novem Passatu zapustili to krdelo. Avtomobili so s svojo dolžino begali kupce, nekateri so imeli težave z velikostjo svojih garaž. Tudi voznicam ni vseeno, marsikatera ne mara velikih, skoraj nobena prevelikih. In tako je novi Passat v primerjavi s predhodnikom krajši! - a nič manj prostoren!  Vozili smo.

V konceptni hibrid nižjega razreda Renault Eolab (ki je postavljen nekako vzporedno s Cliom) so renaultovci vgradili skoraj vse, kar tehnološko ta trenutek zmorejo. Zato osnovni podatki ne presenetijo: le 955 kilogramov (kar je 400 manj, kot če bi v Clio vgradili enak hibridni pogon) in 107 kilovatov največje sistemske moči. Vozili smo.

Pri Toyoti so z malčkom hoteli zdramiti čustva (tudi) tistih, ki do zdaj niso povohali japonskih avtomobilov s trojnim ovalom na nosu. To jim je glede na prve odzive tudi uspelo. Ljubezen do novega Ayga ni takšne vrste, kot jo doživimo z modelom GT86. Tam vzljubiš motor, menjalnik, podvozje in zadnji pogon, pri malčku pa so morali igrati na drugačne strune, ki se ji reče – oblika. Tribarvna karoserija je bila očitno zadetek v polno, X na prednjem delu avtomobila tudi, dodatna zadnja vrata, ki se zažirata v C-stebriček, pa dodata ščepec uporabnosti. Lep je, je bila splošna ocena, ko pa sem pokazal še kamero za pomoč pri parkiranju, je nekaterim ušel še poželjiv 'vau'. Test.

Ko je govor o različici Gran Coupe, pri BMW-ju poudarjajo, da je bil njihov cilj združiti atraktiven slog serije 4 s praktičnostjo serije 3. Kar se same oblike tiče, bi težko rekli, da je v tem primeru serija 4 značajno drugačna od serije 3, tako kot se serija 6 popolnoma razlikuje od petice. Kombilimuzinski zadek dodobra popači kupejevsko linijo štirice, zato je v primeru testnega primerka še kako dobrodošel športni paket M (za doplačilo 3.704 evrov), ki lepo poudari oblikovne poteze na avtomobilu. Kratki test.

Najmlajši član družine je tako Monster 821, ki je nadomestil model 796, predstavljen leta 2010. Že na oko je novinec svež, sodobnejših linij, s parom (konkretno glasnih) izpuhov na desni strani – torej ne več 'pod ritjo' kot pri modelu 796. Všečna je zaščita sedeža, ki ga tisti, ki se poleg soliranja vozijo v paru, brez težav odstranijo. Žene ga tekočinsko hlajen agregat Testastretta 11°, vzet iz modela Hypermotard. Čeprav pri Ducatiju pravijo, da je 821-ka vstopni model, pa skriva v svojem drobovju obilje elektronike. Moto test.

Za vas smo bili tudi na 1. Sprint Rallyju Železniki, kjer je za sedem sekund zmagal Jani Trček (Mitsubishi Lancer EVO IX) pred domačinom Boštjanom Logarjem (Citroën C2 R2 Max), objavili pa smo tudi dogajanje na motokrosistični dirki, ki se je odvijala na stezi Prilipe. Šport.

Novi Avto magazin 23/2014 je že v prodaji!

Naslednja številka, 24/2014, izide 13. novembra 2014. Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja