Slovenski bivalnik na osnovi VW Transporterja iz AC Glavan: v prihodnosti jih bodo predelovali roboti

Celjsko podjetje AC Glavan predstavlja svoj prvi avtodom, ki uvaja številne inovativne rešitve, hkrati pa se že ozirajo v prihodnost.

Slovenski bivalnik na osnovi VW Transporterja iz AC Glavan: v prihodnosti jih bodo predelovali roboti (foto: Jure Šujica) Jure Šujica
17. 9. 2018

Po tem, ko je zadnji teden avgusta in prvi vikend septembra v nemškem mestu Düsseldorf potekal veliki salon kampinga in karavaninga, si je bilo v teh dneh delček v Nemčiji videnih novosti mogoče ogledati tudi na Mednarodnem obrtnem sejmu v Celju. Na domačem sejmu se je namreč predstavilo tudi celjsko podjetje AC Glavan, ki je domači javnosti pokazalo svoj prvi v domačih delavnicah izdelan avtodom. Čeprav gre za prvi poskus na področju izdelave avtodomov, pa so pri celjskem podjetju v vozilu predstavili številne inovativne rešitve.

Premični apartma za tri potnike

Osnova novega avtodoma je Volkswagen Transporter, v katerem je prostora za tri potnike, tako v sprednjem delu kabine, ki ostaja standardna, kot v zadnjem delu na postelji z dolžino 196 centimetrov in širino 150 centimetrov. Namenjen je uporabi tako poleti kot pozimi, saj so mu pri izdelavi namenili poliuretansko izolacijo, ki pa je namesto na karoserijo vozila nameščena na notranje panele, zaradi česar jo je po potrebi mogoče umakniti brez poškodb. Pri ogrevanju vozila pomaga sistem za ogrevanje vozila s pogonom na dizelsko gorivo, hkrati pa poleg kabine v zimskem času delno ogreva tudi 70-litrsko posodo z vodo. Vozilo je sicer opremljeno tudi z električno napeljavo z napetostjo 220 voltov, kemičnim straniščem, 30-litrskim kompresorskim hladilnikom in plinsko-električnim kuhalnikom, pri čemer naj bi ob normalni porabi energentov brez polnjenja baterije ponujal do pet dni avtonomije.

Upravljanje prek pametnega telefona

Čeprav gre za majhen in cenovno dostopen avtodom (zanj je treba odšteti dobrih 44.000 evrov), pa ponuja številne inovativne rešitve. Prva je zračno nastavljivo vzmetenje s kar 18-centimetrskim gibom, ki vozilo lahko dvigne za vožnjo po brezpotjih ali zniža za vožnjo po avtocesti, s čimer se zniža poraba goriva. Tretja prednost zračnega vzmetenja (nemškega proizvajalca VB Airsuspension) je možnost samodejne izravnave vozila na neravnem terenu.

Druga novost, ki jo prinaša novinec, je lastna aplikacija za pametne mobilne telefone, s katero so v podjetju nadomestili klasično panelno ploščo. Ta je povezana s prvo (po njihovih besedah) pametno tlačno črpalko vode na trgu, ki samodejno zazna, ali je v rezervoarju voda, in prepreči zagon ter s tem morebitno okvaro. Poleg tega aplikacija omogoča nadzor nad stanjem baterije v zadnjem delu vozila in količino pitne vode, v prihodnje pa naj bi omogočala še upravljanje gretja vozila.

Pri AC Glavan pa z novostmi še ni konec. Trenutno namreč avtodome sestavljajo ročno, pri čemer pa po zaslugi po meri narejenega modularnega notranjega pohištva slovenske izdelave za predelavo enega vozila potrebujejo en delovni dan. V prihodnosti pa že načrtujejo uvedbo prve robotizirane proizvodnje oziroma sestave, ki bi celoten proces proizvodnje občutno pospešila, hkrati pa povečala proizvodne kapacitete podjetja.