V Ženevi premierno tudi Mitsubishi ASX druge generacije

12. 2. 2019 | Jure Šujica
Deli

Oblikovno bo sledil aktualnim bratom, prinaša pa novosti tako na varnostnem področju kot informativno-razvedrilnega sistema.

O novostih znamke Mitsubishi poročamo le redko. Njihova vozila v zadnjih letih v Evropi pač ne spadajo med najbolj priljubljena, poleg tega pa posamezne generacije njihovih modelov na cestah vztrajajo kako leto več kot le šest, kolikor naj bi bila po nekem nenapisanem pravilu življenjska doba posameznega modela. Model ASX je bil v aktualni generaciji predstavljen že leta 2009, na cestah pa do zdaj vztraja le z eno prenovo. Ta pa se bo naposled le upokojila.

Ženevski salon, ki bo letos, kot kaže, znova postregel z lepim številom novosti, bo tako med drugim gostil križanca ASX druge generacije. Ta je v dosedanjih desetih letih na trgu (tako pod imenom ASX kakor tudi pod imenom Outlander Sport, kot ga poznajo nekje) našel skupno 1.32 milijona kupcev v 90 državah po svetu in tako velja za tretji najpomembnejši model omenjene znamke.

Povezanost z večjimi brati postaja očitna

Čeprav novinec prihaja na trg šele 10 let po 'izvirniku', pa oblikovno še vedno ostaja zvest predhodniku, tako zunaj kot znotraj. Oblika karoserije namreč ostaja enaka, a vseeno s številnimi novostmi, med katerimi je najbolj opazen nov sprednji del, ki je tako precej bolj skladen z modeloma Eclipse Cross in L-200. Prepoznavni del tega so pokončno postavljene meglenke in smerniki ter obilica kroma. Tako spredaj kot zadaj bo prenovljeni ASX opremljen z dnevnimi LED-lučmi.

Z obsežno prenovo je ASX pridobil tudi nekaj novosti na področju informativno-zabavnega sistema. Njegov zaslon bo po novem za palec večji in bo tako po diagonali meril osem palcev, hkrati pa bo lahko predvajal tudi video datoteke – seveda le takrat, ko bo vozilo mirovalo. V bolje opremljenih različicah bo vozniku na voljo navigacijska naprava Tom Tom, ki bo vozniku lahko posredovala podatke o zastojih v realnem času in na podlagi stanja goriva v rezervoarju določila najprimernejšo bencinsko črpalko.

Za pogon novinca bo v Evropi skrbel en motor, dvolitrski bencinski agregat, ki bo na dve oziroma vsa štiri kolesa moč prenašal bodisi prek petstopenjskega ročnega ali šeststopenjskega avtomatskega menjalnika. Za večjo varnost bosta med drugim skrbela sistem za preprečevanje naleta v vozilo pred seboj in karoserija, izdelana po sistemu RISE, ki s premišljenim upogibanjem veznih elementov skrbi za zmanjševanje poškodb potnikov v primeru trka.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja