Vozili smo: Bridgestone DriveGuard: Naprej, tudi če spusti zrak

28. 2. 2016
Deli

Bridgestone bo od letošnje pomladi tudi v Evropi začel ponujati nove gume z oznako DriveGuard, s katerimi bodo imeli vozniki (in še posebej voznice) manj težav v primeru predrte gume.

Nove gume bodo v začetku na voljo kot letne gume v 19 velikostih, od junija se jim bo pridružilo še 11 zimskih gum. Novost bo mogoče namestiti na večino novejših avtomobilov, ki že imajo samodejni sistem za nadzor tlaka v gumah (TPMS). Ta je od novembra 2014 obvezen pri vseh novih avtomobilih v EU. Gume DriveGuard so pri Bridgestonu razvili na podlagi dosedanjih izkušenj z izdelavo več rodov posebnih gum 'run flat', torej tistih, s katerimi je mogoče v primeru predrte gume voziti še nekaj deset kilometrov. V nasprotju s temi za gume DriveGuard niso potrebni posebni kolesni obroči, ampak so primerne za montažo na običajne serijske, kar pomeni, da gredo skoraj na vsak sodoben avtomobil.

Bridgestonove gume DriveGuard dodajajo novo razsežnost doslej znanim gumam, s katerimi lahko avtomobili vozijo naprej, tudi če se predrejo: z njimi je mogoče peljati naprej, tudi če je predrta bočnica (stranski bok) gume, ne le tekalna površina. To torej pomeni, da DriveGuard deluje tudi tedaj, če jo poškodujemo pri vožnji čez kak oster robnika ali 'pademo' v kakšno luknjo na slabših cestah. Za vse to so poskrbeli z novo zgradbo gume. Tehnologija za izdelavo gum DriveGuard temelji na nekaj zanimivih konstrukcijskih dodatkih. Celotna konstrukcija bočnic pnevmatike je precej okrepljena. V gumijevo maso je vdelana močna nosilna zgradba iz poliestra, ki bolje zdrži visoke temperature, ki nastajajo tedaj, ko vozimo s prazno gumo. Z nanotehnološkim postopkom pa so dosegli vezi med ogljikovimi molekulami, ki preprečujejo trenje med njimi, posledica pa je manj ogrevanja snovi v bočnicah. Tudi to pomaga, da guma ves čas ohranja osnovno obliko. Na zunanjost bočnice gume je vdelan profil s posebnimi rebri (cooling fins), kar omogoča, da zračni tok gumo dodatno hladi, kadar je ta prazna. Pnevmatika DriveGuard je tudi sicer s svojim tekalnim profilom zasnovana tako, da ima boljše lastnosti za mokro cesto.

Pri Bridgestonu so se za novost odločili, ker so ugotovili, da se veliko lastnikov ali voznikov avtomobilov boji težav, ki nastanejo, kadar pride do okvare gume in se ta predre. Tedaj obstanejo na cesti in vse manj je tistih, ki zmorejo ali hočejo zamenjati okvarjeno gumo z nadomestno. Vse več avtomobilskih izdelovalcev nadaljuje tudi s prakso, da kot nadomestno gumo v avtomobile dodajo samo zasilno ožjo gumo. S takšno je možnost vožnje običajno omejena (tako glede največje hitrosti kot tudi glede razdalje, ki se jo lahko prevozi). Z gumami DrivdeGuard bi Bridgestone rad ponudil podobno rešitev, ko gre za nadaljnjo vožnjo, le da seveda predrte ali prazne gume DriveGuard ni treba zamenjati z drugo in torej odpade zahtevno in zamudno menjavanje na robu ceste v kakšnem odročnem ali nevarnem kraju, kjer se v nekaterih primerih lahko zgodi okvara. S prazno gumo DriveGuard je z največjo hitrostjo 80 kilometrov na uro mogoče prevoziti še razdaljo okoli 80 kilometrov.

Pri Bridgestone pravijo, da je gume DriveGuard mogoče namestiti na skoraj vse osebne avtomobile, če le imajo sistem TPMS. Računajo, da bo že letos v Evropi okoli 32 milijonov takšnih avtov, tako da je trg res velik.

Cenovno naj se nove gume DriveGuard ne bi močno razlikovale od običajnih gum enakih mer, seveda tistih iz višjega cenovnega razreda. Odlikujejo jih tudi dobre lastnosti za vožnjo na mokri podlagi (oznaka A), posplošena oznaka EU za gospodarnost pri porabi goriva pa je C.

besedilo Tomaž Porekar foto Tomaž Porekar in tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja