Vrnil se je vmesni člen (svetovna premiera: Citroen C4)

30. 6. 2020 | Jure Šujica
Deli

Prve kupce bo lovil že to jesen.

Citroenovo modelno paleto že kar nekaj let zaznamujejo avtomobili s črko C in številko v imenu. A če sta recimo modela C3 in C5 v tem času postala uspešnici in hkrati že opravili transformacijo v križanske vode, se C4 kar nekako ni znašel na trgu – tudi po tem, ko je kot Cactus vstopil v najbolj priljubljeni segment ta hip. A pri Citroenu se ne dajo in C4 na trg znova pošiljajo v povsem novi preobleki – skupaj s spremenjeno filozofijo.

Dediščina, ki jo s seboj nosi C4 je bogata, saj gre za 10. generacijo kompaktnih limuzin segmenta C v zgodovini znamke, pri čemer pa je tudi prvi Citroen, ki je to vejo leta 1928 začel, nosil ime C4. A če smo bili pri njegovih predhodnikih vajeni, da so jih poganjali bencinski in dizelski motorji, bo pri novincu eno izmed glavnih vlog igrala elektrika. Citroen namreč v letošnjem letu pripravlja šest elektrificiranih avtomobilov, C4 pa bo tisti, ki bo med drugim na voljo tudi izključno s pogonom na elektriko.

Do 350 kilometrov avtonomije bo ponujala električna različica, poimenovana ë-C4, ki bo opremljena s 100-kilovatnim elektromotorjem. Za to bo skrbela 50 kilovatnih ur velika baterija, ki jo bo moč na 100-kilovatni polnilnici do 80 odstotkov napolniti v pol ure. Na drugi strani bo tu še bogat nabor bencinskih in dizelskih motorjev, pri čemer bo razpon moči pri prvih znašal med 74 in 115 kilovati (100 in 155 'konji'), pri drugih pa med 81 in 96 kilovati oziroma 110 in 130 'konji'.

NIč boljši in nič slabši

Kot smo pred dnevi zapisali ob najavi prihoda novinca, so se pri Citroenu odločili iz zgled iskali v preteklih modelih, v največji meri pri modelu GS, kar je najbolj opazno pri pogledu na kupejevski zadek. Sicer pa so so oblikovalci ob tem želeli predvsem elegantne in dinamične, hkrati pa tudi mišičaste podobe, za kar naj bi med drugim poskrbeli LED žarometi v obliki črke V.

GS pa kot navdih ni služil le pri zunanjosti, temveč tudi na področju udobja. C4 bo namreč opremljen s progresivnim hidravličnim vzmetenjem, za udobje med vožnjo pa naj bi skrbela izdatna količina prostora, namenjenega kolenom, še posebej udobni pa naj bi bili sedeži sami. Sama ideja je med zasnovo narekovala toplo izbiro barv.

Voznikov delovni prostor bo kombinacija intuitivnosti in uporabnosti. Če bo tako do določenih funkcij moč priti preko intuitivnih ploščic, bo tako klimatsko napravo moč uporabljati 'peš' oziroma z uporabo fizičnih gumbov. Zaslon infozabavnega sistema bo po diagonali meril 10 palcev. Zaloga asistenčnih tehnologij bo bogata, v ničemer pa C4 ne bo izstopal oziroma zaostajal za konkurenco.

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel