Vrnitev honde Civic Type R

2. 6. 2015
Deli

Honda je po petih letih abstinence spet predstavila svoj razburljivi dirkalnik za navadne ceste, Hondo Civic Type R.

Japonski inženirji so pri razvoju avtomobila izhajali iz japonske besede "buttigiri", ki v prevodu pomeni, da se prebijemo v ospredje in pustimo ostale za seboj, v praksi pa naj bi se udejanjilo v avtomobilu, ki mora izpolniti visoke zahteve, ki jih predenj postavlja rdeča značka. Civic Type R so zato razvili, da bi bil dinamičen in športno zmogljiv, hkrati pa tudi preprost in praktičen.

V osrčju pogona je najbolj ekstremen in najmočnejši motor Honde Civic Type R doslej, novi 2-litrski štirivaljnik VTEC Turbo, ki s pomočjo natančnega šeststopenjskega ročnega menjalnika na prednji kolesi posreduje 310 "konjskih moči", ki vrh dosežejo pori 6500 vrtljajih, in 400 njutonmetrov pri 2500 vrtljajih ročične gredi. Rdeče območje na merilniku vrtljajev se začne pri številki 7000. Tako motoriziran avtomobil do sto kilometrov na uro potrebuje le 5,7 sekunde, pospešuje pa vse do 270 kilometrov na uro. Ob tem porabi 7,3 litra bencina na sto kilometrov v ozračje spusti 170 gramov ogljikovega dioksida na kilometer in seveda ustreza okoljskim zahtevam Euro 6.

Z aluminijem in ogljikovimi vlakni olajšana karoserija je seveda okrepljena z aerodinamičnimi dodatki, ki poskrbijo za nizek količnik zračnega upora, odlično hlajenje komponent in učinkovit potisk k tlom. K slednjemu v veliki meri pripomore tudi povsem zglajeno dno avtomobila. K dobri legi na cesti pripomore tudi podvozje s prilagodljivim sistemom blaženja s tipali, ki vsako 1/500 sekunde izmerijo trenutno stanje in mu prilagodijo delovanje podvozja.

V notranjosti izstopajo športni sedeži z visokimi naslonjali in črnemu semišu podobno tkanino z rdečimi šivi, aluminijasta prestavna ročica in zaslon s prikazom sil G, položaja pedalov zavor in plina, tlaka vstopnega zraka v motor, temperature vode in olja, časa kroga ter pospeškov, ki dopolnjuje merilnik hitrosti z velikim prikazovalnikom vrtljajev motorja.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja