Rabljen avtomobil: Volkswagen Tiguan (2008 - 2015) - Vroča roba

O razlogih, da Volkswagen Tiguan kljub sicer poznemu prihodu na trg v svojem razredu prevladuje na evropskem trgu novih in tudi rabljenih avtomobilov.

Oprema Track&Field s prepoznavnim sprednjim odbijačem. (foto: Volkswagen) Volkswagen
29. 1. 2021

Tisti, ki ste se morda že ozirali za rabljenim Volks­wagen Tiguanom, ste bili najverjetneje precej neprijetno presenečeni, ko ste ugotovili, da je njihova ponudba na slovenskem trgu rabljenih vozil, sploh glede na pogostost pojavljanja na cesti, relativno skromna. Presenečenje je še nekoliko večje, saj je znano, da je Tiguan glede prodajnih številk že nekaj let vladar svojega razreda. Del odgovornosti za takšno stanje lahko gotovo pripišemo temu, da Tiguan v primerjavi s tekmeci kot nov pač ni bil poceni.

No, saj tudi ni mogel biti. V nasprotju z nekaterimi drugimi so ga namreč izdelo­vali na platformi, ki je sicer pripadala za razred večjim avtomobilom oziroma konkretno, Tiguan prve generacije je izdelan na platformi PQ46 (Volkswagen Passat B6). Poleg tega so vse modele, namenjene evropskim kupcem, izdelali v zibelki koncerna, v Wolf­sburgu, od koder bi morali, vsaj teoretično, prihajati najboljši Volkswagni. Drugi del zgoraj omenjene odgovornosti pa lahko pripišem predvsem dejstvu, da je Tiguan avtomobil, s katerimi so lastniki večinoma izredno zadovoljni, marsikateri pa tako najde novega lastnika po principu vez in poznanstev.

K redkosti Tiguana so svoje dodali tudi kupci. Pregovorno racionalni Slovenci so se začeli njegovih vrlin zavedati z nekaj zamude, točneje povedano, po njegovi prvi osvežitvi v letu 2011, ko je Tiguan poleg nove maske in bogatejšega nabora asistenčnih sistemov dobil tudi izboljšane in učinkovitejše motorje. Zato ne učim krive vere, če zapišem, da se bodo morali tisti, katerih avtomobilske želje so nekoliko bolj izbrane, za svojim novim rabljenim Tiguanom morda ozreti tudi čez mejo.

In zdaj na začetek. Kot rečeno, Tiguan je na trg prišel med zadnjimi, kar gre pripisati Volkswagnovi tradici­onalni maniri glede odločnosti obvladovanja trga. V ta namen tehtno razmislijo o prav vsem – o mehaniki, konstrukciji, ponudbi ter o dejanskih potrebah kupcev tovrstnih avtomobilov. Rezultat je avtomobil, ki je tekmece prehitel za konkreten tehnično-razvojni korak na vseh področjih. No, razen morda pri oblikovanju, saj Tiguan prve generacije, roko na srce, ne sodi med tiste, ki bi vzbudili čustva.

Danes je njihov oblikovalski pristop nekoliko drugačen, a v času Tiguanovega rojstva je bilo pomembno predvsem to, da sta skladnost in vsaj sprejemljiva všečnost prisotna več let oziroma, še bolje, skozi celotno proizvodno dobo modela. Njegovo ime je skovanka dveh besed; tiger in legvan, s čimer je VW dovolj jasno nakazal, da gre za odločen in prepričljiv avtomobil, ki bi se moral znajti tudi v nekoliko slabših cestnih razmerah in okoljih.

Zunanje dimenzije in prostornost lahko brez težav (z izjemo prtljažnika) primerjamo z družinskim Touranom, ki mu je Tiguan zelo podoben tudi po prilagodljivosti. Vzdolžni pomik zadnjih sedežev, dvonivojski prtljažnik, vzdolžni strešni nosilci in podobni elementi so pač tisti, ki vedno govorijo v prid temu, da je avtomobil namenjen različnim namenom, predvsem pa družinam.

Po 12 letih se je že pokazalo, da je Tiguan tipičen predstavnik Volkswagnove visoke ravni končne zunanje in notranje obdelave, saj so z izbiro materialov poskrbeli, da avtomobil še danes deluje zelo sveže. Mirno lahko zapišem še, da je bil Tiguan v času, ko je prišel na trg, eden tistih, ki je tudi pri voznih lastnostih krojil standarde, ki njegovemu razredu več kot ustrezajo tudi danes.

Voznik in potniki nimajo občutka, da bi se zaradi voznih lastnosti, agilnosti in vodljivosti morali odreči udobju. Verjetno pa je vsem jasno, da se je kakšnim težjim terenskim vožnjam smiselno izogibati, saj Tiguan nima reduktorja in klasičnih zapor diferencialov na obeh oseh.

Motorna ponudba je seveda povsem hišna, predvsem pa v duhu časa, v katerem je Tiguan prvič zapeljal med kupce. Vse različice bencinskih TSI in dizelskih TDI motorjev so po prenovi (2011) pridobile dodatnih 10 'konjev', predvsem za tiste, ki se ozirate po bencinarju, pa je izbira modela po prenovi bistveno priporočljivejša. Takrat so najbolj znane težave motorjev ​TSI (raztezanje verige in pokanje sten izpušnega kolektorja) namreč že odpravili. Čeprav so bili Tiguani na voljo tudi z dizelskim 81-kilovatnim in bencinskim 90-kilovatnim motorjem, pa je bilo kombiniranje s štirikolesnim pogonom 4Motion mogoče le pri različicah s 103- ali večkilovatnimi motorji.

Če bi me vprašali za nasvet glede motorja, bi vam, ne glede na to, da prav vsi slovijo po velikem motornem navoru (220–380 Nm), najverjetneje svetoval izbiro dizelskega motorja, katerega povprečna poraba se vrti okrog za ta razred še vedno skromnih šest litrov na sto prevoženih kilometrov. V osnovi so bile kupcem na voljo tri različice, od katerih sta bili liniji Trend&Fun ter Sport&Style namenjene predvsem za cestno uporabo, izletnikom in ljubiteljem makadama pa bi morala bolj ustrezati linija Track&Field. Ta ima predvsem drugačen prednji odbijač, ki omogoča do 28-stopinjski vstopni kot pri premagovanju strmin.

Servisne in asistenčne statistike zelo jasno govorijo o tem, da sodi Tiguan med tiste zanesljivejše in bolj neproblematične avtomobile. Le pri podvozju žal negativno odstopa od najboljših; no, njegovo brezhibnost je pač treba preverjati nekoliko pogosteje.

Kot rečeno, prve generacije bencinskih motorjev TSI so žal pestile tudi težave zaradi raztegovanja verige odmičnih gredi in odpovedi napenjalcev. K sreči je mogoče to težavo dovolj hitro in natančno diagnosticirati, saj se na predelu prednjega dela motorja (torej na desni strani v motornem prostoru) sliši cingljajoč ropot.

Na to napako bodite vsekakor zelo pozorni pri avtomobilih iz tujine, ki naj bi imeli pri uvozu od 150 do 200 tisoč kilometrov. Pogojnik zato, ker je znanih kar nekaj primerov, ko naj bi bila napaka odpravljena v okviru tovarniške garancije, a ni bila, kajti nekatere tuje serviserje je zaslužek očitno premamil in, fej jih bodi, napake dejansko niso posanirali.

Dizelski motorji se, ne glede na menjalnik, ročni ali DSG, pogosto srečujejo z okvarami dvomasnih vztrajnikov, bencinski 1,4 TSI s kompresorjem in turbopolnilnikom (125 kW /170 KM) pa so imeli težave z obrabo batov motorja in povečano porabo olja.

Lastniki dizlov bi morali računati tudi na to, da Tiguan vsaj enkrat na teden potrebuje tudi kakšno daljšo vožnjo, v času katere sistem opravi samodejno regeneracijo filtra DPF​, sicer jih čakajo vklop opozorilne lučke, zasilni vozni program in obisk serviserja. Pomembna je tudi redna uporaba električne parkirne zavore, saj so situacije, ko ta zaradi premalo uporabe ne popusti, precej pogoste, popravilo pa ni ravno poceni.

Lastniki na to sicer ne morejo vplivati, dobro pa je, da ste kot kupec pozorni na brezhibno delovanje sistema ogrevanja in hlajenja. Zaradi nepravilnega delovanja loput prezračevalnega sistema se namreč lahko zgodi, da se en del avtomobila greje, drugi pa ohlaja. Kot rečeno, Tiguan je avtomobil, ki praviloma dolgo ohranja svežino v notranjosti, so pa z gumirano oblogo prevlečeni plastični deli na vratnih panelih in sredinski konzoli nagnjeni k pretirani obrabi, poleg tega pa ne smete biti presenečeni, če v predelu prtljažnika tu in tam zapoje kak čriček.

Če ste se odločili za nakup rabljenega Tiguana, na slovenskem trgu lahko izbirate med približno sto primerki, od katerih jih kar 90 odstotkov poganja dizelski motor. Dobra tretjina ponudbe je opremljena z avtomatskim (ali robotiziranim, kakor želite) menjalnikom DSG​, na prednosti, ki jih prinaša štirikolesni pogon, pa lahko računate pri dveh tretjinah razpoložljivih Tiguanih.

In cena? Razpon je precej širok, od približno 7.000 do 16.000 evrov, za model, izdelan po letu 2011, z dizelskim motorjem in štirikolesnim pogonom pa je treba odšteti vsaj konkretnih 10 tisočakov. Vem, ni malo, a ceno ne nazadnje določa trg. In Tiguan si, kot kaže, tako konkretno spoštovanje v obliki prodajne cene očit­no zasluži.

Seznam pogostih okvar

Vrsta okvare Modeli, pri katerih se okvara pogosto pojavi
okvare sklopk in vztrajnikov modeli z dizelskim motorjem
okvare pogonske verige in napenjalcev bencinski ​motorji TSI ​do letnika 2011
obraba elementov podvozja vsi modeli
okvare elektronske parkirne zavore vsi modeli

Tehnični podatki

Mere (dolžina/širina/višina/teža) 4.427mm /1.809 mm /1.683 mm /1.520 – 1.690 kg

Motor Gorivo Valji Prostornina cm3 Moč kW (KM) Navor Nm
1,4 TSI (2011–2015) bencin 4 1.390 91 (122) 200
1,4 TSI bencin 4 1.390 110 (150) 240
1,4 TSI bencin 4 1.390 118 (160) 240
2,0 TSI 170 bencin 4 1.984 125 (170) 280
2,0 TSI 200 bencin 4 1.984 147 (200) 280
2,0 TSI 210 bencin 4 1.984 155 (211) 280
2,0 TDI 110 (2011–2015) dizel 4 1.968 81 (110) 280
2,0 TDI 140 dizel 4 1.968 103 (140) 320
2,0 TDI 170 dizel 4 1.968 125 (170) 350
2,0 TDI 177 dizel 4 1.968 130 (177) 380

Priporočamo

  • Bencinski motor: 2,0 TSI po letniku 2011
  • Dizelski motor: 2,0 TDI 140/170