Varnostni pas bi zmanjšal število smrtnih žrtev za tretjino

12. 3. 2018 | Jure Šujica
Deli

Med 12. in 25. marcem bo v sodelovanju z Agencijo za varnost v prometu potekala policijska akcija, v sklopu katere se bo poostreno nadzorovala uporaba varnostnega pasu.

Z današnjim dnem se na slovenskih cestah začenja poostren nadzor nad uporabo varnostnega pasu. Čeprav gre za enostaven pripomoček, ki občutno zmanjša možnost hujših poškodb ali celo smrti, je delež voznikov in potnikov v avtomobilu, ki se med vožnjo – pa čeprav gre le za kratko razdaljo nekaj sto metrov – še vedno premajhen. To še posebno velja za odrasle potnike na zadnjih sedežih. Po podatkih policije vsak tretji potnik (32 odstotkov) na zadnjih sedežih vozila v letu 2017 namreč ni uporabljal varnostnega pasu.

Po podatkih Agencije za varnost v prometu (AVP) je lani 92 odstotkov potnikov na sprednjih sedežih uporabljalo varnostni pas. Delež voznikov je bil nekoliko nižji – 90 odstotkov – najbolj kritičen pa je, kot omenjeno, delež uporabe varnostnega pasu med potniki na zadnjih sedežih. Ta je namreč le 68-odstoten. Mlajši otroci varnostni pas zadaj večinoma uporabljajo (93 odstotkov zajetih v raziskavo), starejši otroci pa že nekoliko manj, takih je namreč 88 odstotkov.

Statistika je na drugi strani zgovorna. Izmed 30 smrtnih žrtev med vozniki na naših cestah v letu 2017 jih vsaj ena tretjina ni uporabljala varnostnega pasu. Ta odstotek je še nekoliko slabši med potniki, saj varnostnega pasu med 18 žrtvami zagotovo ni uporabljalo vsaj 8 potnikov oziroma 44 odstotkov teh. Delež slednjih je celo najvišji v zadnjih štirih letih.

Demonstracija pomena varnostnega pasu tudi s pomočjo simulatorjev

Na AVP na drugi strani ugotavljajo, da se je delež otrok, ki v vozilih uporabljajo varnostne pasove od leta 2005, povečal kar za 36 odstotkov. Letos bodo tako nadaljevali z različnimi akcijami v okviru projekta Pasavček, kamor bodo zajeli skupno več kot 18 tisoč otrok. Skupaj z njihovimi starši jih bodo obveščali o pomembnosti uporabe varnostnih pasov tudi na kratkih razdaljah, na primer na poti v trgovino, vrtec ali šolo.

Poleg poostrenega nadzora uporabe varnostnih pasov bo agencija v sodelovanju s policijo, Ministrstvom za izobraževanje, nevladnimi organizacijami in drugimi ustanovami informiralo javnost glede nujnosti uporabe varnostnega pasu. To bodo v praksi demonstrirali tudi z uporabo dveh simulatorjev, pri čemer prvi poustvarja trk pri hitrosti 10 kilometrov na uro, drugi pa prevračanje vozila ob prometni nesreči.