Vse novosti na enem mestu

3. 3. 2020 | Jure Šujica
Deli

Letošnji avtomobilski salon v Ženevi je odpovedan, kar pa ne pomeni, da proizvajalci ne bodo predstavili svojih novosti. Glavnina jih bo sledila danes, mi pa smo se odločili, da vse najpomembnejše zberemo na ene mestu. Seznam bomo sproti dopolnjevali.

Audi

Največja in najpomembnejša novost, ki so jo pri Audiju želeli predstaviti na odpovedanem avtomobilskem salonu v Ženevi, je četrta generacija A3. Model, ki je bil svoj čas na voljo izključno kot trivratna kombilimuzina, bo v svoji četrti reinkarnaciji na voljo zgolj kot karavan z oznako Sportback.  Z njim Audi v svoj drugi najmanjši model uvaja tehnologije, ki smo jih v zadnjem obdobju že spoznali v njegovih večjih bratih. Med njimi je popolnoma digitaliziran kokpit, sestavljen iz 10,1-palčnega zaslona infozabavnega sistema in 12,3-palčnega prikazovalnika armaturne plošče ter LED-matrični žarometi.

Dimenzijsko je A3 Sportback v primerjavi s predhodnikom pridobil le tri centimetre v dolžino, višina in medosna razdalja pa sta ostali enaki. Vseeno pa je novinca po zaslugi prilagodljivega podvozja moč še nekoliko približati tlom - 10 milimetrov pri klasični in 15 milimetrov v izvedbi sport.

Novi A3 bo sprva na voljo s tremi pogonskimi sklopi, enim bencinskim in dvema dizloma. Bencinske barve bo zastopal 1,5-litrski motor z močjo 110 kilovatov (150 'konjev'). Prav toliko moči bo ponujal močnejši od obeh dvolitrskih dizlov. Šibkejši bo medtem imel 85 kilovatov moči (116 'konjev'), elektrificirane različice pa bodo na voljo pozneje. Pri Audiju bodo sicer prva naročila začeli sprejemati že ta mesec, cene pa bodo od 28.900 evrov naprej.

BMW

Nemški avtomobilski proizvajalec je pred dnevi slovenskim kupcem predstavil prvo generacijo štirivratnega kupeja, narejenega na osnovi serije 2, podobne zasnove pa je tudi njihov najnovejši električni avtomobil i4. Za zdaj sicer še kot koncept, ki pa naj bi že prihodnje leto uzrl serijsko proizvodnjo. Novincu so ob tem namenili tudi kontroverzno sprednjo masko, ki se razteza od roba motornega pokrova do spodnjega roba odbijača, prvi pa naj bi jo nosil BMW serije 4. Ta na ceste prihaja še letos.

In ker je i4 Concept, s katerim BMW redstavlja tudi prenovljen logotip (črno obrobo bavarske zastave je zamenjala prozorna), že precej blizu serijske proizvodnje, so znane tudi njegove tehnične karakteristike. Novinec, ki bo zasnovan na električni platformi pete generacije, bo združeval moč in vzdržljivost, saj bo na eni strani ponujal kar 390 kilovatov moči, na drugi pa po zaslugi 80 kolivatnih ur velikega baterijskega sklopa omogočal do 600 kilometrov električne avtonomije.

Cupra

Po dveh modelih, prevzetih iz modelne palete znamke Seat Cupra, naposled vendarle dobiva povsem svoj model. Gre za dolgo pričakovanega križanca, ki sliši na ime Formentor in čeprav je po tej plati precej bolj podoben Ateci (od katere se oblikovno povsem razlikuje), bo pogonsko tehniko dobil neposredno iz nedavno predstavljenega Cupra Leona. V praksi to pomeni, da bo pod motornim pokrovom na voljo vrh ponudbe karavanske različice Leona, in sicer 180-kilovatni priključni hibrid in 228-kilovatni (310-'konjski') bencinski štirivaljnik.

Formentor je še nekoliko večji od Atece. V dolžni bo meril 4,45 metra, poleg tega bo z 1,89 metra širine tudi med širšimi avtomobili na cesti. To se bo seveda poznalo tudi pri masi avtomobila, ki bo znašala približno dve toni. Potnikom v kabini bo namenjenega 2,68 metra medosne razdalje in 450 litrov prostora v prtljažniku.

Notranjost ne prinaša večjih presenečenj, so pa pri Cupri izkoristili prednost prosto postavljenega oziroma plavajočega zaslona infozabavnega sistema, saj le-ta po diagonali meri kar 12 palcev. Ta bo med drugim služil tudi upravljanju klimatske naprave. Armaturna plošča bo v celoti digitalizirana in razdeljena na tri dele. Cupra začetek prodaje novinca načrtuje v zadnjem četrtletju letošnjega leta, kar pomeni, da bomo morali nanj še nekoliko počakati.

Dacia

Romunska avtomobilska znamka, ki se primarno osredotoča na manj zahtevne kupce, do sedaj še ni ponujala električnega avtomobila. In namesto da bi ga razvili povsem na novo, so se skupaj z Renaultom odločili, da ga razvijejo skupaj in na osnovi Renaulta Kwid, ki ga francoska znamka že ponuja na indijskem trgu. Le da tokrat ne bo nosil imena Kwid, konceptu so namreč namenili ime Spring Electric.

Gre za prvi povsem električni avtomobil romunske znamke, pri razvoju katerega je bil - razumljivo - skozi vse procese močno vpet tudi Renault, ki velja za enega izmed pionirjev elektromobilnosti v Evropi. Novinec naj bi bil za serijsko proizvodnjo pripravljen v prvi polovici prihodnjega leta. V osnovi bo terenskemu videzu navkljub namenjen mestni rabi in vsakodnevnim potrebam. Njegov doseg bo znašal 200 kilometrov.

Hyundai

Tako kot številni drugi avtomobilski proizvajalci je tudi Hyundai nekoliko pohitel in še pred uradno predstavitvijo razkril dve novosti, namenjeni nabiranju čim večjega števila kupcev: prenovljenega i30 in povsem novo kombilimuzino B segmenta i20. Za predstavitev na salonu so kljub temu prihranili še eno novost povsem električne narave, a zgolj konceptnega značaja: Prophecy ali prevedeno v slovenščino Prerokba.

Z novim konceptom pri Hyundaiu niso želeli napovedati novega avtomobila, ampak je bil fokus usmerjen na obliko in nov oblikovalski jezik znamke, ki so ga sicer nakazali že z lanskim konceptom "45". Z obliko so sicer želeli doseči popolno avtomobilsko linijo, ključna elementa pa sta ob dolgi in nizki silhueti še kratka previsa preko sprednjih in zadnjih koles. Iz koncepta "45" so vanj prenesli še nove žaromete, sestavljene iz slikovnih točk, ki naj bi v prihodnje postali sestavni del novih Hyundaievih avtomobilov.

Mercedes-Benz

Trikraka zvezda se na letošnji avtomobilski salon v Ženevi ni podala z nobeno posebno novostjo v obliki novega modela. Vendar to še ne pomeni, da nimajo ničesar za pokazati. Nenazadnje je nastopil čas za prenovo njihove, s 14 milijoni prodanih primerkov najbolj uspešne limuzine, razreda E. Hkrati so Nemci predstavili tudi nadaljevanje elektrificirane serije EQ. In to v kar treh delih.

Zunanja prenova je zajela klasične elemente: sprednje in zadnje žaromete (ki bodo serijsko svetili v LED tehniki), spremenjeno masko motorja in sprednji odbijač, poleg tega so izvedbi All-terrain namenili še nekoliko bolj terensko podobo. V notranjosti bosta standardna dva (vsaj) 10,25-palčna zaslona, pri čemer bo MBUX infozabavni sistem vključeval tudi tehnologijo za zvočno upravljanje Linguatronic. Novi razred E bo na voljo v kar sedmih priključno-hibridnih izvedbah, največja novost pa je bencinski štirivaljnik, ki deluje po principu blagega hibrida.

Poleg razreda E je Mercedes-Benz predstavil še tri priključne hibride na osnovi modelov CLA, CLA Shootingbrake in GLA. Vsi trije bodo nosili oznako 250 e, skupna pa jim bo motorna zasnova. Ta bo sestavljena iz zgolj 1,33-litrskega bencinskega štirivaljnika in elektromotorja z močjo 75 kilovatov, ki bo pomagal do skupne sistemske moči 160 kilovatov. Trojico avtomobilov bo moč peljati izključno na elektriko od 50 do 60 kilometrov daleč brez polnjenja.

Škoda

Češka znamka je bila ena tistih, ki je svojo novost v številkaha predstavila še pred salonom in preden je bilo znano, da salona v bistvu ne bo. Njena novost je pravzaprav del trojice športnih (kombi)limuzin koncerna Volkswagen, ki so luč sveta ugledale v zadnjih tednih. Jasno, govora je o Škodi Octavii RS, ki bo v četrti generaciji izgubila dizelski motor (ki je sicer predstavljal velik delež prodaje), namesto njega pa bo prvič dobila hibridni pogonski sklop.

Priključno-hibridna Octavia RS iV bo v nosu skrivala 1,4-litrski bencinski štirivaljnik s 110 kilovati moči, s pomočjo elektromotorja pa bo sistemska moč narasla na 180 kilovatov.

Hkrati s predstavitvijo Octavie RS so se pri Škodi odločili, da javnosti predstavijo tudi nekaj novih pogonskih opcij, namenjenih bolj civiliziranim izvedbam Octavie. Hibridni pogonski sklop z močjo 150 kilovatov in enako bencinsko osnovo kot v RS bo prvi od alternativnih pogonskih virov, litrski in 1,5-litrski bencinski sklop z oznako e-TEC, zasnovana kot blaga hibrida, pa druga in tretja možnost za tiste, ki si želijo nekoliko bolj varčnih in ekološko čistih avtomobilov. Priključni hibrid naj bi namreč ponujal do 60 kilometrov električne avtonomije, blaga  hibrida pa do 0,4 litra prihranka goriva na 100 prevoženih kilometrov.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja