Športniki in študije, ki so nas navdušili v Ženevi

16. 3. 2017
Deli

Na avtomobilskem  salonu v Ženevi smo si lahko ogledali veliko novosti, med katerimi so izstopali predvsem športni avtomobili in študije.  Oglejte si jih v foto galeriji.

Športniki in študije, ki so nas navdušili v Ženevi Saša Kapetanović
Alpine se je vrnila! Znamenita francoska športna znamka, katere avtomobili so zmagovali tudi na reliju Monte Carlo, je v Ženevi predstavila novi A110. Izdelan je iz aluminija, zato ga celo sredinski 1,8-litrski turbobencinski štirivaljnik z močjo 225 'konjev lahko v 4,5 sekunde izstreli do 100 kilometrov na uro. Saša Kapetanović

Alpine se je vrnila! Znamenita francoska športna znamka, katere avtomobili so zmagovali tudi na reliju Monte Carlo, je v Ženevi predstavila novi A110. Izdelan je iz aluminija, zato ga celo sredinski 1,8-litrski turbobencinski štirivaljnik z močjo 225 'konjev lahko v 4,5 sekunde izstreli do 100 kilometrov na uro.

Aston Martinov hiperšportnik, ki nastaja v povezavi s podjetjem Red Bull Advanced Technologies in drugimi partnerji, je po vilinskih bojevnicah iz germanske mitologije dobil ime Valkyrie. Saša Kapetanović

Aston Martinov hiperšportnik, ki nastaja v povezavi s podjetjem Red Bull Advanced Technologies in drugimi partnerji, je po vilinskih bojevnicah iz germanske mitologije dobil ime Valkyrie.

Audi Q8 Sport Concept: športni križanec s 3-litrskim turbobencinskim šestvaljnikom TFSI, blagim hibridom in električno gnanim kompresorjem. Razvije moč 476 'konjev' in v 4,7 sekunde doseže 100 kilometrov na uro. Saša Kapetanović

Audi Q8 Sport Concept: športni križanec s 3-litrskim turbobencinskim šestvaljnikom TFSI, blagim hibridom in električno gnanim kompresorjem. Razvije moč 476 'konjev' in v 4,7 sekunde doseže 100 kilometrov na uro.

Bentley je s študijo EXP 12 Speed 6e napovedal lepšo plat električne prihodnosti. Tehničnih podatkov niso razkrili, a so kljub temu zagotovili, da -če kdaj zares zapelje na ceste - ne bo delal kompromisov pri kakovosti, prefinjenosti in zmogljivostih. Mesto prvega 'elektrificiranega' Bentleya bo prepustil hibridnemu Bentaygi, ki pride prihodnje leto. Saša Kapetanović

Bentley je s študijo EXP 12 Speed 6e napovedal lepšo plat električne prihodnosti. Tehničnih podatkov niso razkrili, a so kljub temu zagotovili, da -če kdaj zares zapelje na ceste - ne bo delal kompromisov pri kakovosti, prefinjenosti in zmogljivostih. Mesto prvega 'elektrificiranega' Bentleya bo prepustil hibridnemu Bentaygi, ki pride prihodnje leto.

DS Automobiles je predstavil prvega DS-a druge generacije, križanca DS7 Crossback. Saša Kapetanović

DS Automobiles je predstavil prvega DS-a druge generacije, križanca DS7 Crossback.

Ferrari 812 Superfast je najmočnejši in najhitrejši Ferrari doslej. Ima nov, 6,5-litrski V12, ki zmore kar 800 ’konjev’ pri za tako velik motor napol dirkaških 8.500 vrtljajih. Motor je nameščen spredaj, vse skupaj pa je dovolj za manj kot trisekundni pospešek do 100 kilometrov na uro in več kot 340 kilometrov na uro končne hitrosti. Ferrari je z njim obeležil tudi sedemdesetletnico prvega avtomobila z imenom Ferrari, Ferrarija 125 S. Saša Kapetanović

Ferrari 812 Superfast je najmočnejši in najhitrejši Ferrari doslej. Ima nov, 6,5-litrski V12, ki zmore kar 800 ’konjev’ pri za tako velik motor napol dirkaških 8.500 vrtljajih. Motor je nameščen spredaj, vse skupaj pa je dovolj za manj kot trisekundni pospešek do 100 kilometrov na uro in več kot 340 kilometrov na uro končne hitrosti. Ferrari je z njim obeležil tudi sedemdesetletnico prvega avtomobila z imenom Ferrari, Ferrarija 125 S.

Gemballa Avalanche: Porsche 911 Turbo s karbonsko karoserijo in 3,8-litrskim bokserskim šestvaljnikom, ki so ga navili na fenomenalnih 820 'konjev' in 950 njutonmetrov. Saša Kapetanović

Gemballa Avalanche: Porsche 911 Turbo s karbonsko karoserijo in 3,8-litrskim bokserskim šestvaljnikom, ki so ga navili na fenomenalnih 820 'konjev' in 950 njutonmetrov.

Hyundai razvija vodikove gorivne celice druge generacije, ki bodo lažje in bolj kompaktne, hkrati pa tudi bolj učinkovite. Napovedal jih je s študijo privlačnega križanca FE Fuell Cell Concept, ki bi lahko s polno zalogo vodika prevozil do 800 kilometrov. Saša Kapetanović

Hyundai razvija vodikove gorivne celice druge generacije, ki bodo lažje in bolj kompaktne, hkrati pa tudi bolj učinkovite. Napovedal jih je s študijo privlačnega križanca FE Fuell Cell Concept, ki bi lahko s polno zalogo vodika prevozil do 800 kilometrov.

V Ženevo je prišel tudi Aurbus, ki je v sodelovanju z Italdesignom pripravil študijo Pop.Up, avtomatizirani avtomobil, ki se s pomočjo štirivijačnega drona dvigne v višave. Šasija s kolesi ostane tedaj na tleh. Odličen način za iogibanje prometnim zastojem, bi lahko rekli, če se do tedaj seveda tudi ti  ne bodo preselili v zrak. Saša Kapetanović

V Ženevo je prišel tudi Aurbus, ki je v sodelovanju z Italdesignom pripravil študijo Pop.Up, avtomatizirani avtomobil, ki se s pomočjo štirivijačnega drona dvigne v višave. Šasija s kolesi ostane tedaj na tleh. Odličen način za iogibanje prometnim zastojem, bi lahko rekli, če se do tedaj seveda tudi ti ne bodo preselili v zrak.

Italdesign je z Zerounom napovedal novo dobo svojega obstoja, v kateri bo prdvsem Volkswagnov hišni karoserist.Zerouno je sicer serijski avtomobil, ki ga bodo izdelali le v petih primerkih, zasnovan pa je na platformi Lamborghinija Huracana. Saša Kapetanović

Italdesign je z Zerounom napovedal novo dobo svojega obstoja, v kateri bo prdvsem Volkswagnov hišni karoserist.Zerouno je sicer serijski avtomobil, ki ga bodo izdelali le v petih primerkih, zasnovan pa je na platformi Lamborghinija Huracana.

Jaguar I-Pace so za Ženevo prebarvali v rdečo barvo. Kot prvi električni Jaguar bo na ceste predvidoma zapeljal enkrat prihodnje leto. Saša Kapetanović

Jaguar I-Pace so za Ženevo prebarvali v rdečo barvo. Kot prvi električni Jaguar bo na ceste predvidoma zapeljal enkrat prihodnje leto.

Koenigsegg je v Ženevi sporočil, da je za kupca pripravil prvi dve Regeri.In kaj se skriva pod superšportno karoserijo? Kombinacija biturbo motorja V8 in treh elektromotorjev s sistemsko močjo 1500 'konjev', ki se na zadnji kolesi prenaša preko direktnega prenosa. Zmogljivosti: v 10 sekundah do 300 kilometrov na uro. Saša Kapetanović

Koenigsegg je v Ženevi sporočil, da je za kupca pripravil prvi dve Regeri.In kaj se skriva pod superšportno karoserijo? Kombinacija biturbo motorja V8 in treh elektromotorjev s sistemsko močjo 1500 'konjev', ki se na zadnji kolesi prenaša preko direktnega prenosa. Zmogljivosti: v 10 sekundah do 300 kilometrov na uro.

Lamborghini Huracan Performante se od navadnega Huracana razlikuje po agresivnem paketu aerodinamičnih dodatkov, manjši teži in dodatni motorni moči. 5,5-litrski V10 sedaj zmore 640 ’konjev’. Saša Kapetanović

Lamborghini Huracan Performante se od navadnega Huracana razlikuje po agresivnem paketu aerodinamičnih dodatkov, manjši teži in dodatni motorni moči. 5,5-litrski V10 sedaj zmore 640 ’konjev’.

McLaren 720S je novi visokotehnološki in lahek predstavnik serije Super Series, ki je nasledil McLarna 650S. Je tudi prvi od 15 McLarnov nove generacije, ki jih bo vsaj polovica imela hibridni pogon. 750S ima konvencionalnega v obliki 4-litrskega biturboobencinskega motorja V8 z močjo 710 'konjev'. Saša Kapetanović

McLaren 720S je novi visokotehnološki in lahek predstavnik serije Super Series, ki je nasledil McLarna 650S. Je tudi prvi od 15 McLarnov nove generacije, ki jih bo vsaj polovica imela hibridni pogon. 750S ima konvencionalnega v obliki 4-litrskega biturboobencinskega motorja V8 z močjo 710 'konjev'.

Mercedes-Benz G oziroma Puch G, kot ga bolje poznamo pri nas, je končno postal tudi del Daimlerjeve razkošne znamke Maybach. Kot Mercedes-Maybach je postal nič manj kot razkošni G 650 Landaulet z 12-valjnikom in 621 ’konji’. Izdelali bodo le 99 primerkov. Saša Kapetanović

Mercedes-Benz G oziroma Puch G, kot ga bolje poznamo pri nas, je končno postal tudi del Daimlerjeve razkošne znamke Maybach. Kot Mercedes-Maybach je postal nič manj kot razkošni G 650 Landaulet z 12-valjnikom in 621 ’konji’. Izdelali bodo le 99 primerkov.

Študija štirivratnega kupeja Mercedes-Benz GT Concept. 100 kilometrov na uro doseže v manj kot treh sekundah, k čemur pripomore visokooktanska kombinacijo biturbo motorja V8 in elektromotorja. Saša Kapetanović

Študija štirivratnega kupeja Mercedes-Benz GT Concept. 100 kilometrov na uro doseže v manj kot treh sekundah, k čemur pripomore visokooktanska kombinacijo biturbo motorja V8 in elektromotorja.

Študija Mitsubishi eX Concept je med nami že od lanske jeseni. Saša Kapetanović

Študija Mitsubishi eX Concept je med nami že od lanske jeseni.

Nissanov električni športnik Blade Glider ima napredno šasio z ozkim prednjim in širokim zadnjim kolotekom, optimalno aerodinamiko in elektromotorjema z močjo 130 kilovatov. Z mesta do 100 kilometrov na uro pospeši v petih sekundah in pospešuje do 190 kilometrov na uro. Saša Kapetanović

Nissanov električni športnik Blade Glider ima napredno šasio z ozkim prednjim in širokim zadnjim kolotekom, optimalno aerodinamiko in elektromotorjema z močjo 130 kilovatov. Z mesta do 100 kilometrov na uro pospeši v petih sekundah in pospešuje do 190 kilometrov na uro.

Pagani Huayra Roadster z monokokom iz ogljikovih vlaken in titana tehta komaj 1.280 kilogramov, zato je celo 80 kilogramov manj od kupeja. Iz 12 valjev z medsebojnim kotom 60 stopinj in delovno prostornino 5.980 litra izvleče moč 764 ‘konjev’, ki se razživijo pri 6.200 vrtljajih na minuto, navor 1.000 njutonmetrov pa je na voljo že pri 2.400 vrtljajih na minuto. Saša Kapetanović

Pagani Huayra Roadster z monokokom iz ogljikovih vlaken in titana tehta komaj 1.280 kilogramov, zato je celo 80 kilogramov manj od kupeja. Iz 12 valjev z medsebojnim kotom 60 stopinj in delovno prostornino 5.980 litra izvleče moč 764 ‘konjev’, ki se razživijo pri 6.200 vrtljajih na minuto, navor 1.000 njutonmetrov pa je na voljo že pri 2.400 vrtljajih na minuto.

Peugeot je z Instinctom, privlačno študijo 'Shooting Braka', predstavil svojo avtonomno mobilnost prihodnosti. Seveda ga poganja priključno hibridni pogonski sklop z močjo 300 'konjev' in omogoča povsem avtonomno vožnjo. Saša Kapetanović

Peugeot je z Instinctom, privlačno študijo 'Shooting Braka', predstavil svojo avtonomno mobilnost prihodnosti. Seveda ga poganja priključno hibridni pogonski sklop z močjo 300 'konjev' in omogoča povsem avtonomno vožnjo.

Za novega Paininfarino vsekakor velja reklo: "Hiter kot Fittipaldi". Kot pravijo pri Pininfarini je Fittipaldi EF7 Vision Gran Turismo by Pininfarina sanjski avtomobil dirkašnke legende Emersona Fittipaldija. Gre za dirkalni avtomobil za steze, navdušenci pa ga bodo lahko vozili tudi v dirkaški franšizi Gran Turismo za Sony Play Station. Saša Kapetanović

Za novega Paininfarino vsekakor velja reklo: "Hiter kot Fittipaldi". Kot pravijo pri Pininfarini je Fittipaldi EF7 Vision Gran Turismo by Pininfarina sanjski avtomobil dirkašnke legende Emersona Fittipaldija. Gre za dirkalni avtomobil za steze, navdušenci pa ga bodo lahko vozili tudi v dirkaški franšizi Gran Turismo za Sony Play Station.

Novi Porsche 911 GT3 največ sprememb skriva pod pločevino. Prenovljeni 4-litrski bokserski šestvaljnik razvija moč 500 'konjev' in navor 470 njutonmetrov , zavrti pa se vse do 9.000 vrtljajev na minuto. Z menjalnikom z dvojno sklopko v 3,2 sekunde doseže 100 kilometrov na uro, z ročnim pa do enake hitrosti pospešuje 3,8 sekunde. Saša Kapetanović

Novi Porsche 911 GT3 največ sprememb skriva pod pločevino. Prenovljeni 4-litrski bokserski šestvaljnik razvija moč 500 'konjev' in navor 470 njutonmetrov , zavrti pa se vse do 9.000 vrtljajev na minuto. Z menjalnikom z dvojno sklopko v 3,2 sekunde doseže 100 kilometrov na uro, z ročnim pa do enake hitrosti pospešuje 3,8 sekunde.

NanoFlowcell Quantino ima nizkonapetostne gorivne celice, ki proizvajajo električno energijo z napetostjo vsega 48 voltov. Po drugi strani razvijajo solidno moč 80 kilovatov, ki se porazdeli med štiri elektromotorje na posameznih kolesih. Elektriko proizvaja s pomočjo dveh tekočin, med katerima se izmenjujejo ioni, stranski produkt pa so voda in nenevarne soli. Saša Kapetanović

NanoFlowcell Quantino ima nizkonapetostne gorivne celice, ki proizvajajo električno energijo z napetostjo vsega 48 voltov. Po drugi strani razvijajo solidno moč 80 kilovatov, ki se porazdeli med štiri elektromotorje na posameznih kolesih. Elektriko proizvaja s pomočjo dveh tekočin, med katerima se izmenjujejo ioni, stranski produkt pa so voda in nenevarne soli.

Renault je z dvosedežno študijo ZOE e-sport električnega mestnega malčka popeljal na dirkalne steze. Dva elektromotorja razvijeta skupno moč kar 340 kilovatov in navor 640 njutonmetrov. Tako motorizirani ZOE e-sport do 100 kilometrov na uro potrebuje le 3,2 sekunde, 200 kilometrov na uro pa doseže v manj kot desetih sekundah. Saša Kapetanović

Renault je z dvosedežno študijo ZOE e-sport električnega mestnega malčka popeljal na dirkalne steze. Dva elektromotorja razvijeta skupno moč kar 340 kilovatov in navor 640 njutonmetrov. Tako motorizirani ZOE e-sport do 100 kilometrov na uro potrebuje le 3,2 sekunde, 200 kilometrov na uro pa doseže v manj kot desetih sekundah.

Rimac ni manjkal, navzoč pa je bil tudi kot sodelavec pri projektu hiperšportnika Aston Martin Valkyrie. Saša Kapetanović

Rimac ni manjkal, navzoč pa je bil tudi kot sodelavec pri projektu hiperšportnika Aston Martin Valkyrie.

Rinspeed je v Ženevo pripeljal kar lasvegaško samovozečo študijo Oasis, ki je namenjena predvsem križarjenjem po metropolah, spredaj pa ima zasajen vrtiček. Saša Kapetanović

Rinspeed je v Ženevo pripeljal kar lasvegaško samovozečo študijo Oasis, ki je namenjena predvsem križarjenjem po metropolah, spredaj pa ima zasajen vrtiček.

RUF je znan predvsem po predelavah Porschejev 911. Tokrat so prvič razvili povsem svoj avtomobil, a se niso oddaljili od vzornika.  RUF CTR namreč oblikovno spominja na klasični Porsche 911 CTR iz leta 1987, ki je zaradi značilne rumene barve dobil vzdevek "Yellow Bird", 100 kilometrov na uro pa je dosegel v 7,3 sekunde. Pri RUF-u so za svoj avtomobil izdelali karbonsko karoserijo, klasični bokserski šestvaljnik pa so okrepili z dvema turbinskima polnilnikoma, da razvije moč 700 'konjev'. Saša Kapetanović

RUF je znan predvsem po predelavah Porschejev 911. Tokrat so prvič razvili povsem svoj avtomobil, a se niso oddaljili od vzornika. RUF CTR namreč oblikovno spominja na klasični Porsche 911 CTR iz leta 1987, ki je zaradi značilne rumene barve dobil vzdevek "Yellow Bird", 100 kilometrov na uro pa je dosegel v 7,3 sekunde. Pri RUF-u so za svoj avtomobil izdelali karbonsko karoserijo, klasični bokserski šestvaljnik pa so okrepili z dvema turbinskima polnilnikoma, da razvije moč 700 'konjev'.

Superšportnik Scuderia Cameron Glickenhaus SCG 003C je nastal v italijanski manufakturi Manifattura Automobili Torino, ki jo je ustanovil filmski producent James Glickenhaus. 2-vratni kupe s sredinskim 4,4-litrskim biturbo bencinskim motorjem V8 razvija moč 750 'konjev' in doseže največjo hitrost 350 kilometrov na uro, nastopil pa naj bi na dirki 24 ur Nürburgringa. Saša Kapetanović

Superšportnik Scuderia Cameron Glickenhaus SCG 003C je nastal v italijanski manufakturi Manifattura Automobili Torino, ki jo je ustanovil filmski producent James Glickenhaus. 2-vratni kupe s sredinskim 4,4-litrskim biturbo bencinskim motorjem V8 razvija moč 750 'konjev' in doseže največjo hitrost 350 kilometrov na uro, nastopil pa naj bi na dirki 24 ur Nürburgringa.

Spyker je v Ženevo prišel s C8 Preliatorjem Spyderjem, odrpto različico Preliatorja, ki mu je namenil tudi novi motor. Spyker je namreč po sedemnjastih letih opustil Audijev 4,2-litrski turbibencinski motor in ga nadomestil s Koenigseggovim 5-litrskim motorjem V8. Saša Kapetanović

Spyker je v Ženevo prišel s C8 Preliatorjem Spyderjem, odrpto različico Preliatorja, ki mu je namenil tudi novi motor. Spyker je namreč po sedemnjastih letih opustil Audijev 4,2-litrski turbibencinski motor in ga nadomestil s Koenigseggovim 5-litrskim motorjem V8.

Tata Tamo Racemo je cenovno dosegljivi dvosedi kupe, ki bo na ceste zapeljal konec leta. Poganja ga 1,2-litrski trubobencinski trivaljnik z največjo močjo 140 kilovatov, ki v kombinaciji s šeststopenjskim robotiziranim menjalnikom obeta pospeške do 100 kilometrvo na uro v manj kot šestih sekundah in največjo hitrost čez 200 kilometrov na uro. Saša Kapetanović

Tata Tamo Racemo je cenovno dosegljivi dvosedi kupe, ki bo na ceste zapeljal konec leta. Poganja ga 1,2-litrski trubobencinski trivaljnik z največjo močjo 140 kilovatov, ki v kombinaciji s šeststopenjskim robotiziranim menjalnikom obeta pospeške do 100 kilometrvo na uro v manj kot šestih sekundah in največjo hitrost čez 200 kilometrov na uro.

Kitajsko podjetje za raziskave in razvoj v avtomobilski panogi Techrules je v Ženevo pripeljalo superšportni avtomobil Ren z nenavadnim pogonskim sklopom, kombinacijo plinske turbine, generatorja in elektromotorja. Oblike so mu urezali pod oblikovalskima taktirkama Fabrizia in Girogetta Giugiara, šasijo pa razvili pri specialistu za avtomobilski šport L.M. Gianettiju. Saša Kapetanović

Kitajsko podjetje za raziskave in razvoj v avtomobilski panogi Techrules je v Ženevo pripeljalo superšportni avtomobil Ren z nenavadnim pogonskim sklopom, kombinacijo plinske turbine, generatorja in elektromotorja. Oblike so mu urezali pod oblikovalskima taktirkama Fabrizia in Girogetta Giugiara, šasijo pa razvili pri specialistu za avtomobilski šport L.M. Gianettiju.

Artega Scalo Superelletra by Touring je bil eden najbolj eksotičnih avtomobilov v Ženevi. Kupe za tri potnike je ime dobil po nemškem dirkalnem konju Scalo Superelletra, na cesto bo prenašal moč več kot 1.000 'konj', karoserijo so mu oblikovali v milanskem studiu Carrozzeria Touring Superleggera, izdelovati naj bi ga začeli leta 2019, omejen pa bo na 50 primerkov. Saša Kapetanović

Artega Scalo Superelletra by Touring je bil eden najbolj eksotičnih avtomobilov v Ženevi. Kupe za tri potnike je ime dobil po nemškem dirkalnem konju Scalo Superelletra, na cesto bo prenašal moč več kot 1.000 'konj', karoserijo so mu oblikovali v milanskem studiu Carrozzeria Touring Superleggera, izdelovati naj bi ga začeli leta 2019, omejen pa bo na 50 primerkov.

Morda si težko predstavljamo, kakšno bo življenje leta 2030, a čez trinajst let bi na Toyotinem prostoru na avtomobilskem salonu v Ženevi lahko ogledali serijsko izvedbo študije i-TRIL, s katero si je japonska avtomobilska znamka zamislila prihodnost urbane mobilnosti. Saša Kapetanović

Morda si težko predstavljamo, kakšno bo življenje leta 2030, a čez trinajst let bi na Toyotinem prostoru na avtomobilskem salonu v Ženevi lahko ogledali serijsko izvedbo študije i-TRIL, s katero si je japonska avtomobilska znamka zamislila prihodnost urbane mobilnosti.

Superšportni avtomobili očitno niso več dovolj siloviti. Vse več je namreč hiperšportnih avtomobilov in eden takšnih bo tudi električni avtomobil, ki ga je v obliki študije Dendrobium v Ženevi predstavilo singapursko podjetje Vanda Electrics. Saša Kapetanović

Superšportni avtomobili očitno niso več dovolj siloviti. Vse več je namreč hiperšportnih avtomobilov in eden takšnih bo tudi električni avtomobil, ki ga je v obliki študije Dendrobium v Ženevi predstavilo singapursko podjetje Vanda Electrics.

Volkswagnov I.D. Buzz poznamo že iz Detroita, gre pa za sodobno inkarnacijo ikonskega klasičnega 'Bullija' z električnim pogonom in možnostjo avtonomne vožnje. Saša Kapetanović

Volkswagnov I.D. Buzz poznamo že iz Detroita, gre pa za sodobno inkarnacijo ikonskega klasičnega 'Bullija' z električnim pogonom in možnostjo avtonomne vožnje.

Zenvo TS1 GT 10th Anniversary je superšportnik, s katerim je danski proizvajalec Zenvo proslavil svojo desetletnico. Dvosedežnikov 5,8-litrski biturbo motor V8 razvija moč 1.163 'konjev', menjalnik prestavlja v milisekundah, največja hitrost pa presega 300 kilometrov na uro. Tudi njegova cena močno presega milijon evrov. Saša Kapetanović

Zenvo TS1 GT 10th Anniversary je superšportnik, s katerim je danski proizvajalec Zenvo proslavil svojo desetletnico. Dvosedežnikov 5,8-litrski biturbo motor V8 razvija moč 1.163 'konjev', menjalnik prestavlja v milisekundah, največja hitrost pa presega 300 kilometrov na uro. Tudi njegova cena močno presega milijon evrov.