Zakulisje: Bo Italijanom in Francozom uspelo?

26. 11. 2019 | Tomaž Porekar
Deli
Zakulisje:  Bo Italijanom in Francozom uspelo? (foto: Osebni arhiv)
Osebni arhiv

Povezava med FCA in PSA, dvema srednje velikima skupinama avtomobilskih izdelovalcev, je uspela šele v drugo. Še preden so namreč propadli pogovori med italijansko-ameriškim FCA in francosko-japonsko zvezo Renault-Nissan, se je vodilni pri FCA John Elkan že pogovarjal s PSA.

Renault in Nissan sta tedaj zaradi pomislekov Japoncev in francoske države nadaljnje pogovore prekinila. Zdaj pa se zdi, kot da je družini Agnelli skok k drugemu Francozu bil zgolj dober taktični manever, s katerim so morda preveč previdno vodstvo Peugeota in Citroëna vendarle prepričali za skupni projekt.

Iz uradnih sporočil o novem velikem avtomobilskem igralcu ni veliko razbrati, le da bo vodilni stolček v podjetniški povezavi zasedel John Elkan, za tekoče posle pa bo odgovoren Carlos Tavares. Vse drugo so za zdaj izvzeli iz javne objave o združitvi.

Če bo zveza FCA-PSA dolgoročno uspešna, bo odvisno od marsičesa. Ko pogledamo, kaj bosta podjetji s 'poroko' pridobili, je prvi odgovor, da bosta zaradi skupnih poslov zmanjšali stroške. A ta del je vendarle manj pomemben. FCA si je v zadnjih letih prizadeval najti rešitev za svoj evropski, torej Fiatov del. Jeep namreč na ameriškem trgu dosega odlične rezultate in dobro donosnost vloženega kapitala. Izgubo v Evropi povzročajo številne stvari. Tu je nepopolna ponudba pri množični znamki Fiat. Tudi zaostanki glede strogih emisijskih norm v motornem razvoju so veliki, pri Fiatovih avtomobilih so še daleč od pravih rešitev.

PSA lahko Fiatu ponudi svoje emisijsko zgledne motorje, a se spremembe ne bodo mogle zgoditi tako hitro, kot je to Tavaresu uspelo pri Oplu. Tam so lahko v le nekaj več kot dveh letih poskrbeli za večino spremenjene motorne opreme. V pomoč je bilo, da so novejše Oplove modele (Crossland, Grandland in Combo) že pred združitvijo pripravljali skupaj.

Za zdaj se kažeta tudi dve skupni točki, pri katerih bo novo vodstvo zanesljivo imelo največ težav. To sta kitajski trg in premijske znamke. Ne italijansko-ameriški ne francoski navezi kljub različnim poskusom in povezavam z več kitajskimi partnerji doslej ni uspelo na največjem svetovnem trgu. Zanimivo bo spremljati reševanje teh težav v luči tretjinskega kitajskega lastnika (Dongfeng), s katerim Francozi sodelujejo že dve desetletji.

Kateri od premijskih znamk, Alfi Romeo ali Maseratiju, bo uspelo prepričati Carlosa Tavaresa? Tukaj se je tudi tako preračunljivi šef FCA Sergio Marchionne uštel glede rešitve težav. Bo našel pravo strategijo Tavares?

Najprej mora skupno podjetje dobiti zeleno luč pri protimonopolnih čuvajih – imajo namreč kar zajeten evropski tržni delež pri lahkih gospodarskih avtomobilih. Je lahko to zadržek za rdečo luč evropske komisije?