Združitev avtomobilskih velikanov ne bo tako enostavna (EU izraža pomisleke)

9. 6. 2020 | Jure Šujica
Deli

V uradu za varstvo konkurence se bojijo monopola na trgu in zahtevajo dodatne ukrepe.

Avtomobilska velikana Fiat-Chrysler Automobile in pa francoski koncern PSA sta oktobra lani napovedala, da se nameravata združiti v enotno podjetje, s čimer bi posledično prišlo do nastanka četrtega največjega avtomobilskega proizvajalca na svetu. Novonastalo podjetje bi bilo ob tem vredno okrog 50 milijard evrov, očitno pa postaja, da združitev le ne bo tako enostavna.

Združitev obeh avtomobilskih velikanov je pred kratkim pod drobnogled vzela tudi Evropska Unija in njen urad za varstvo konkurence, prav ta pa naj bi sedaj izrazil pomisleke v zvezi z združevanjem. Razlog za to se skriva v sektorju lahkih gospodarskih vozil. Obe podjetji namreč že sodelujeta pri skupni proizvodnji le-teh in sicer v sklopu podjetja Sevel, ki v italijanskem mestu Atessa izdela 1.200 vozil na dan.

Večmesečni zamik tik pred vrati

V uradu naj bi tako zahtevali uvedbo koncesij, s čimer bi zaščitili evropski trg lahkih gospodarskih vozil, na katerem sta omenjeni podjetji trenutno največja proizvajalca. V primeru združitve bi namreč po trenutnih podatkih njun delež na trgu znašal kar 34 odstotkov.

V kolikor, po poročanju Reutersa, obe podjetji v prihodnjih dveh dneh ne bi uspeli urada prepričati v to, da so pomisleki odveč, hkrati pa ne bi ponudili koncesij, bi se proces združitve zavlekel še vsaj za štiri mesece. Le nekaj dni kasneje, 17. junija se bodo namreč končalo prvotno preučevanje predloga o združitvi, sledila pa bo temeljita preiskava, ki bi lahko prinesla še dodatne zadržke.

FCA in PSA pomislekov Evropske Unije vsaj zaenkrat še ne želita komentirati.

Novo na Metroplay: "Ne obstaja tema, o kateri se ne bi smeli šaliti!" - Lado Bizovičar | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem