Združitev PSA in FCA le še formalnost?

Neuradno je zeleno luč že prižgala tudi Evropska Unija, ki je predstavljala glavno oviro pri združitvi.

Združitev PSA in FCA le še formalnost? (foto: Profimedia) Profimedia
27. 10. 2020

Združitev desetletja, kot bi lahko poimenovali že lani predstavljeno namero o skupnem sodelovanju koncernov FCA in PSA je že skoraj pri koncu. Čeprav zadeva uradno še ni potrjena, sta po poročanju tiskovne agencije Reuters podjetji s strani Evropske komisije dobili soglasje za združitev pod skupnim imenom Stellantis.

Glavni pomislek komisije se je skrival v tem, da bi enotno podjetje kontroliralo prevelik delež na trgu lahkih gospodarskih vozil. A dejstvo je, da obe strani na tem področju sodelujeta že dlje časa, zaradi česar ne nedavna odločitev Fiata, da se s PSA znova poveže na področju limuzinskih kombijev, ne napovedana ustanovitev skupnega podjetja na tem področju ne bosta prinesla velikih sprememb.

K pridobitvi soglasja za združitev naj bi sicer pripomogla odločitev PSA da poveča proizvodnjo Toyotinih kombijev in hkrati zniža njihovo ceno. Toyota ProAce in ProAce City si namreč od predstavitve zadnje generacije osnovo delita z vozili koncerna PSA kot sta recimo Puegoet Traveller in Citroen Berlingo.

Načrt, da bi združitev obeh obstoječih koncernov izpeljali v prvem četrtletju prihodnjega leta se tako zdi vse bolj verjeten. Sicer pa bo novonastalo podjetje Stellantis po ocenah strokovnjakov postalo četrti največji avtomobilski proizvajalec na svetu, katerega vrednost borzni strokovnjaki ocenjujejo na 38 milijard dolarjev oziroma 32,17 milijard evrov.

Združitev naj bi sicer prinesla tudi občutne prihranke pri razvoju in proizvodnji novih vozil in sicer v višini pet milijard evrov na letni ravni. Tako PSA kot FCA se sicer na poročanje tiskovne agencije Reuters še nista odzvala.