Ženeva 2018: Rimac (znova) išče skrajne meje električnih avtomobilov

6. 3. 2018
Deli

Kljub velik motorni moči avtomobil z imenom c_two lahko na skrajni meji odpelje dva kroga na dirkališču Nürburgring, ne da bi se motorji in baterije segreli toliko, da bi zaradite upadla moč.

Hrvaško podjetje Rimac velja med avtomobilskimi poznavalci za precej cenjeno ime že dlje časa, še posebej po predstavitvi prvega avtomobila (pred tem je podjetje proizvajalo različne komponente tudi za Audi in Aston Martin) Concept 1 leta 2013. Takrat je dal vetra samemu Bugattiju Veyronu, narejenih pa je bilo osem vozil.

Zdaj pa je podjetje iz Svete Nedelje naredilo velik korak naprej in predstavilo popolnoma nov avtomobil, Concept 2 (oziroma c_two). Za primerjavo, novinec v primerjavi s predhodnikom razpolaga s 600 kilovati moči več, skupaj tako ponuja kar 1,4 megavata moči, za 'proizvodnjo' pa skrbijo štirje elektromotorji, zadnja dva sta opremljena z dvostopenjskim menjalnikom. Temu primerna je tudi krivulja navora, ki se ustavi pri 2.300 njutnmetrih, vse skupaj pa zadošča za pospešek do 100 kilometrov na uro v 1,85 sekunde in do 300 kilometrov na uro v 11,8 sekunde. Ob bateriji s kapaciteto 120 kilovatnih ur bo imel avtomobil do 650 kilometrov dosega z enim polnjenjem, polnila pa se bo lahko z močjo do 250 kilovatov.

Čeprav je pogonski sklop spoštovanja vreden, pa to ni edini presežek, ki ga ponuja Rimac. c_two je namreč opremljen s kar 400 različnimi senzorji, med katerimi je kar sedem radarjev in lidarjev. Ob vsej tej tehnologiji bo avtomobil omogočal (skoraj popolnoma) avtonomno vožnjo četrte generacije, senzorji pa bodo na uro zbrali in zabeležili kar osem terabajtov podatkov. Pika na i bo sistem za odklepanje vozila, ki bo namesto pametnega ključa uporabljal tehnologijo prepoznave obraza.

Podjetje načrtuje proizvodnjo skupno 150 vozil (cena c_two bo 1,7 milijona evrov), vsakega izmed njih pa bo lastnik podjetja Mate Rimac tudi osebno preizkusil.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja