Po tem, ko je BMW svoj baterijski sklop, namenjen za model i3. uporabil tudi v ostalih modelih – celo v seriji 7 z dodatkom i, pa se je sedaj preselil tudi v svet navtike. In če smo pomislili, da je odločitev Švedov v začetku leta veljala vsaj za neobičajno, so pri proizvajalcu prestižnih plovil Hinckley dokazali, da so baterije bavarskega proizvajalca očitno dovolj vsestransko uporabne.
Svoj prostor so našle v modelu Hinckley Dasher. Gre za 8,6 metrov dolg 'retro' oblikovan gliser, za katerega velja, da je prvo luksuzno plovilo na svetu, katerega poganja elektrika. Gliser je sicer v celoti zasnovan precej vizionarsko. Trup je namreč narejen iz mešanice ogljikovih vlaken in epoksi smole, nekoliko bolj zapletene dele palube pa so naredili s pomočjo 3D tiskalnika. Kljub videzu lesa so iz omenjenih materialov tudi deli armaturne plošče in tal, s čimer je vzdrževanje plovila še nekoliko lažje opravilo.
Izboljšana kapaciteta baterij za večji doseg plovila
V največji meri pa je uporaba omenjenih materialov pripomogla k nižji teži celotnega plovila. To je tudi eden izmed glavnih razlogov, zakaj so se pri Hinckleyju odločili za uporabo BMW-jevih baterij. Le-te sicer niso popolnoma tovarniške, pač pa jih za uporabo na morju predelalo podjetje Torpedo. Končni rezultat je do 40% večja zmogljivost, poleg tega pa so po novem (razumljivo) tudi vodotesne po standardu IP67.
Baterijski sklop s skupno kapaciteto 80 kilovatnih ur bo poganjal dva motorja hišne proizvodnje s skupno močjo 120 kilovatov. Plovilo bo tako zmoglo potovalno hitrost do 23,8 navtičnih milj na uro, pri kateri bo njegov doseg znašal približno 64 kilometrov oziroma 35 navtičnih milj. Možne bodo seveda tudi višje hitrosti, pri katerih pa bo doseg občutno manjši. Za polnjenje baterij bosta skrbela dva napajalnika z močjo 50 amperov, čas polnjenja pa bo znašal 4 ure.
Jure Šujica
Foto: Hinckley