Bosch se pripravlja na masovno proizvodnjo gorivnih celic

S povezovanjem s podjetjem Powercell naj bi storili prvi korak k popularizaciji gorivnih celic kot alternative klasičnim in elektromotorjem.

Bosch se pripravlja na masovno proizvodnjo gorivnih celic (foto: Bosch) Bosch
30. 4. 2019

Evropski parlament je pred časom potrdil nov zakon, ki predvideva občutno zmanjšanje izpustov plinov CO2 do leta 2025 in nadaljnje do leta 2030. Ob tem je bilo veliko polemik tudi o tem, da Evropa močno zaostaja na področju proizvodnje baterij za električne avtomobile. Danes namreč večji del izdelave teh nastaja na Kitajskem, kar pa seveda prinaša večje stroške transporta do Evrope, hkrati pa izgubo možnosti za zaposlovanje evropskih delavcev. Se pa zato nekaj več dogaja na področju električnih vozil s pogonom na gorivne celice, glavni akter pa je nemška znamka Bosch.

Iz Stuttgarta tako prihaja novica o sporazumu Boscha s švedsko znamko Powercell AB, specializirano za proizvodnjo sklopov gorivnih celic. Znamki sta namreč dosegli dogovor, po katerem bodo Švedi skrbeli za razvoj gorivnih celic s polimer-elektrolitsko membrano, Nemci pa bodo nato skrbeli za njihovo globalno proizvodnjo in distribucijo. Celoten projekt naj bi bil zagnan najpozneje do leta 2022, z njim pa bi obe strani dosegli bistveno znižanje proizvodnih stroškov ter posledično ceno celic.

Cena vodika še vedno glavna ovira

»Na področju gorivnih celic smo pri Boschu že zdaj eden izmed močnejših akterjev na trgu, po zaslugi povezave s Powersellom pa bomo le še močnejši. Naša prednost je namreč komercializacija tehnologije, naš načrt pa je, da se zavzeto lotimo na novo zadane naloge in pomagamo razviti ta market,« je dejal dr. Stefan Hartung, član Boschevega upravnega odbora in vodja sektorja za razvoj storitev mobilnosti.

Pri Boschu namreč verjamejo, da so gorivne celice ena izmed rešitev za znižanje izpustov, ki se bo v prihodnjih letih hitro razširila v svetu osebnih vozil. To naj bi se zgodilo tudi po njihovi zaslugi, saj so celice največji strošek pri proizvodnji tovrstnih pogonskih sistemov. Še vedno pa naj bi bilo na drugi strani treba zmanjšati stroške proizvodnje vodika, katerega cena za zdaj še vedno znaša približno pet evrov na kilogram. Ob tem je treba omeniti, da kilogram vodika vsebuje približno toliko energije kot trije litri dizelskega goriva.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri