Dodge Charger izgublja par vrat - pa tudi nekaj precej bolj pomembnega

To je napoved konca ameriških športnih avtomobilov, kot jih poznamo.

Dodge Charger izgublja par vrat - pa tudi nekaj precej bolj pomembnega (foto: Dodge) Dodge
18. 8. 2022

Pred dvema dnevoma smo pisali o tem, da so se pri Dodgu odločili svojemu modelu Challenger nameniti še eno karoserijsko izvedbo. Challengerja brez strehe bodo sicer pri podjetju Dodge kupcem ponudili s pomočjo zunanjega predelovalca, ki bo poskrbel za strokovno namestitev mehke strehe, gre pa za še zadnji poskus ameriške znamke, kako iz priljubljenega športnika pred njegovo upokojitvijo iztisniti kar največ. Obdobje, ko Dodge ne bo več ponujal bencinskih športnikov je namreč tik pred vrati …

Preberite še: Dodge preseneča: predstavili so različico Challengerja, za katero se je zdelo, da je ne bo nikoli več

… njegov glasnik pa je Dodge Charger Daytona SRT Concept. Ime Daytona je ljubiteljem omenjenega modela dobro znano. Nosile so ga namreč izvedenke, prepoznane po dolgem in zašiljenem nosu ter visokem krilcu na zadku vozila ter najbolj zmogljivem pogonskem sklopu s prostornino motorja 426 kubičnih palcev (sedem litrov). Gre za omejeno serijo vozil, s katero so pri omenjeni znamki pridobili pravico, da v osnovi enak avtomobil uporabljajo na dirkah serije Nascar.

No, novi Charger nima s predhodnikom skoraj nobene povezave več. Sedemlitrski osemvaljnik je le še preteklost, pred voznikom pa se nahaja elektromotor, poimenovan Banshee, ki bo deloval na 800-Voltni infrastrukturi. Kakšna bo motorna moč novinca Dodge ne razkriva, glede na to, da ga postavljajo ob bok izvedbam Hellcat in Redeye, pa je pričakovati okrog 800 'konjev' ali 600 kilovatov moči.

Vseeno pa Charger ne bo ravno tih, električnemu pogonu navkljub. Opremljen bo namreč s posebnim ojačevalnikom in zvočno komoro na zadku vozila, ki bosta proizvajala moč z jakostjo do 126 decibelov. Z njo želijo prepričati tudi najbolj zagrete bencinske navdušence, čas pa bo pokazal, kako se bodo odzvali na to rešitev. In če to ne bo dovolj, so avtomobil opremili tudi z elektromehanskim menjalnikom.

No, precej bolj po godu ljubiteljev klasike bo videz avtomobila, ki je precej bolj podoben izvirniku, kot pa aktualna različica s štirimi vrati. Vrača se namreč tako imenovani R-Wing, ozka maska, del katere so tudi sprednji žarometi. No, podobne izvirniku so tudi zadnje luči, bočne linije preko para vrat, strešni lok in še bi lahko naštevali. Podobnosti z izvirnikom se najdejo praktično na vsakem koraku.

Kabina avtomobila navkljub električni naravi vseeno ni preveč futuristična. Jasno, vsebuje veliko ambientalne osvetlitve in velik, 12,3-palčen zaslon infozabavnega sistema ter 16-palčni zaslon instrumentne plošče, kateremu družbo dela še projecirni zaslon. Vendar pa so na drugi strani notri tudi štirje klasični školjkasti sedeži, pri čemer se zadnja dva zložita in ponudita še dodaten prostor za prtljago. Mimogrede, sredinski del volanskega obroča je podobno, kot nekdaj pri Citroënih fiksen.