Dunaj kot vzor mesta z urejenim javnim prometom

Avstrijska prestolnica na dnevni ravni prek javnega prevoza prepelje več potnikov, kot ima Slovenija prebivalcev.

Dunaj kot vzor mesta z urejenim javnim prometom (foto: Wiener Linien/ Helmer Manfred) Wiener Linien/ Helmer Manfred
22. 1. 2019

Ko govorimo o javnem prometu v Evropi, je eno izmed mest, kjer je ta sektor med najbolje razvitimi, zagotovo Dunaj. Avstrijska prestolnica se tako že lep čas spogleduje z električnimi in tudi samovozečimi avtobusi na kratke razdalje, trud pa cenijo tudi prebivalci. Mesto z 1,87 milijona prebivalcev ima namreč enega izmed najbolj dejavnih sistemov javnega prevoza v celotni Evropi.

Kako dejavnih? Če upoštevamo skupaj vse dunajske avtobuse, tramvaje in sistem podzemne železnice, potem dunajski javni prevoz na dnevni ravni prepelje 2,6 milijona potnikov, kar je več, kot je vseh prebivalcev Dunaja. Povedano drugače: na letni ravni vsa vozila opravijo le nekaj manj kot 78 milijonov kilometrov. Skupaj tako zgolj v enem dnevu prevozijo zadostno razdaljo, da bi lahko petkrat obkrožili Zemljo.

Uporaba javnega prevoza je seveda eden izmed najmanj za okolje obremenjujočih načinov transporta, česar se zavedajo tudi v mestni upravi. »Vožnja z javnimi prevoznimi sredstvi je vsakdanja navada večine Dunajčanov. S tem vsak posameznik prispeva še k varovanju okolja, saj prihrani do 80 odstotkov emisij ogljikovega dioksida,« je povedala dunajska mestna ministrica za okolje Ulli Sima.

K uporabi javnega prevoza mesto sicer tudi samo spodbuja prebivalce. To med drugim počnejo z nizkimi cenami storitev. Letna vozovnica za vse vrste javnega prevoza namreč stane 365 evrov, posledično pa je precej nizek delež slepih potnikov. Ta namreč znaša le nekaj manj kot dva odstotka in je tako najnižji v Evropi.