V času pred pandemijo koronavirusa je bilo na Hrvaškem glede na število registriranih električnih avtomobilov, razmeroma veliko javnih polnilnic in na večini od njih je bilo polnjenje brezplačno. S petkratnim povečanjem števila električnih avtomobilov v zadnjih dveh letih pa se je slika precej spremenila, saj se polnilna struktura niti približno ni razvijala tako hitro, poleg tega se z elektriko skoraj nikjer več ni mogoče oskrbeti brez plačila naraslo niti približno tako hitro. Število polnilnih mest in priključkov se je od konca leta 2019 približno podvojilo in po podatkih iz letošnjega marca je bilo v sosednji državi na voljo 1233 različnih priključkov za polnjenje električnih vozil na 556 lokacijah. Med njimi je le 278 hitrih polnilnic z enosmernim tokom (DC) in priključkom CCS2, ki ga uporablja velika večina novih električnih avtomobilov. Obstaja še 151 hitrih polnilnic s priključkom CHAdeMO , medtem ko je preostalih približno 800 počasnejših oziroma manj zmogljivih polnilnikov z izmeničnim tokom (AC).
Konec brezplačnega polnjenja
Tako v Zagrebu in v drugih večjih mestih, občasno nastaja gneča predvsem na brezplačnih hitrih polnilnicah, medtem ko obstaja velika možnost, da so v času glavne turistične sezone precej zasedene polnilnice ob avtocesti med Zagrebom in Splitom in ob Jadranski magistrali. Na avtocestnih počivališčih je večina polnilnic v lasti ponudnika Elen, ki je del nacionalnega energetskega podjetja HEP.
Elektrika na njihovih polnilnicah ob avtocestah je plačljiva in precej draga, saj se očitno zavedajo, da jim zlasti v turistični sezoni ne bo manjkalo uporabnikov. Spomladi so začeli zaračunavati tudi polnjenje na lokacijah izven avtocestnega omrežja. Za uporabo njihovih polnilnic je treba opraviti prijavo na aplikaciji, vnesti osnovne osebne podatke, elektronski naslov in številko kreditne kartice, ki pa jo ne bremenijo. Za načrpano energijo pošljejo račun, kreditna kartica pa je zgolj kot jamstvo z plačilo. Na aplikaciji je prav tako zemljevid polnilnih postaj, ki kaže tudi hitrost polnjenja. Cene so različne glede na priključke AC ali DC ali super hiter polnilnik in tudi glede na dnevni in nočni čas, gibljejo se od 2,31 do 4,95 kune za kilovatno uro. Prav tako je predpisan čas uporabe polnilne postaje in tudi kazen po prekoračitvi navedenega časa.
Prvi ponudnik, ki je začel zaračunavati polnjenje, je bil Tifon, ki je del madžarske skupine MOL. Cene so odvisne od AC ali DC tip polnjenja, možnosti hitrejšega polnjenja z enosmernim tokom, nad 75 kW razllika v ceni je tudii pri plačilu na blagajni Tifona ali preko aplikacije in za registrirane ali neregistrirane uporabnik. Razlika pri polnjenju z enosmernim tokom znaša tudi več kot četrtino. Po 30 minutah polnjenja za nadaljnje polnjenje zaračunajo še 4 lipe na minuto. Pri nakupu polnilnega termina za 20 ali 40 kilovatnih ur na blagajni bencinskega servisa, je cena kilovatne ure 4,5 kune.
Uporabne so tudi slovenske kartice
Med karticami slovenskih ponudnikov polnjenja je na Hrvaškem zelo uporabna kartica Moon podjetja Porsche Slovenija. Z njo se je z elektriko mogoče oskrbeti na polnilnicah HT (Hrvatski Telekom). Skupaj imajo 330 polnilnic v več kot 90 hrvaških mestih, med njimi so zlasti ob večjih nakupovalnih središčih tudi takšne, ki omogočajo brezplačno polnjenje. Cene polnjenja se gibljejo od 1,78 do 2,84 kune za kilovatno uro oziroma 1,06 kune na minuto polnjenja za polnjenje z enosmernim tokom. Kartica Moon omogoča tudi polnjenje na ultra hitrih polnilnicah Ionity. Po polnilnici s štirimi priključki v Otoku Svibovski pri Zagrebu so postavili še eno v bližini Zadra v neposredni bližini avtoceste Zagreb-Split. Polnilna postaja na Shellovi bencinski črpalki ima dva priključka z največjo močjo polnjenja 350 kW, dostop je možen 24 ur na dan. Za iskanje polnilnih postaj, na katerih je mogoče polniti s kartico, je na voljo tudi mobilna aplikacija.
Slovenski ponudnik Petrol je v zadnjem letu občutno povečal število polnilnic. Cena polnjenja je od registriranega ali začasnega statusa uporabnika aplikacije OneCharge in znaša 2,99 oziroma 3,5 kune. Po 60 minutah uporabe se za nadaljnjo minuto uporabe polnilnice dodatno zaračuna 1,1 kune.
Voznikom Teslinih avtomobilov je na voljo osem lokacij, kjer so polnilniki Supercharger, ki lahko polnijo do 150 kW. Poleg tega je v marinah, hotelih, apartmajih ali narodnih parkih še 70 polnilnih postaj. Cena polnjenja pa je odvisna od tarifnih paketov in lokacije, giblje se okoli 3 kune za kilovatno uro.