Elektrika pred vrati tudi na področju komercialnih vozil

Električni prekucnik in električni tovornjak z dvižno košaro prinašata pogonski sklop, ki je na eni strani dovolj zmogljiv, na drugi pa tudi dovolj zmogljiv za splošno uporabo.

Elektrika pred vrati tudi na področju komercialnih vozil (foto: Sea Electric) Sea Electric
18. 12. 2019

Električna tovorna vozila so dandanes še vedno relativno redka v splošni uporabi. Glavna težava je seveda njihova teža in posledično potrebe po precej večjih električnih baterijskih sklopih, kot jih recimo najdemo v avtomobilih. Kljub temu, pa se tudi to področje počasi razvija, rešitev na trgu pa je vse več. Za dve zmed zadnjih so poskrbeli pri avstralskem podjetju SEA Electric, sicer specializiranem za izdelavo električno gnanih plovil.

Novosti, ki so jih razvili pri Sea Electric so namenjene posebni skupini kupcev s precej specifičnimi zahtevami, gre pa za prvi električni tovornjak z dvižno košaro (katerega novozelandsko podjetje Utilities) že uporablja za vzdrževanje daljnovodov) in pa prvi električni tovornjak, namenjen prevozu razsutega tovora. Prav slednji predstavlja pomembnejšo izmed novosti, saj gre najverjetneje za prvo tovrstno vozilo na svetu.

Sea Electric sicer ni v celoti razvil tovornega vozila, saj so za osnovo vzeli že obstoječi tovornjak NPR proizvajalca Isuzu. S tem so dokazali prilagodljivost svojega sistema SEA Drive 100, ki ga bo moč namestiti na različna podobna vozila. Vozilo so nato opremili s povsem lastnim pogonskim sklopom, ki na eni strani zagotavlja 59 kilovatov stalne moči (in 108 kilovatov maksimalne moči), na drugi pa ob pomoči baterijskega sklopa kapacitete 100 kilovatnih ur prinaša do 275 kilometrov avtonomije – dovolj za velik del dnevnih potreb.

Druga novost, o kateri smo spregovorili nekoliko višje in je prav tako narejena na Isuzujevi osnovi pa je električni tovornjak z dvižno košaro. Ta za osnovo uporablja tovorno vozilo Isuzu FTR, prinaša pa še precej boljše zmogljivosti. Baterijski sklop je namreč še 36 odstotkov večji, kar pomeni večjo moč (od 150 do 250 kilovatov), poleg tega pa tudi do 350 kilometrov dometa, kadar vozilo ni obremenjeno s tovorom. Vsekakor gre torej za rešitvi, ki dokazujeta, da tudi v tovrstnem sektorju čas električnih vozil nezadržno prihaja. Nenazadnje so se za  nakup podobnih vozil že odločili pri ameriškem podjetju Zeem Solutions.

Ustanovitelj in predsednik podjetja SEA Electric, Tony Fairweather, je počaščen, da je podjetje prejelo prvo trimestno naročilo od Zeem Solutions, in obljubljla: »Vse enote bodo dobavljene v letu 2020, s prvimi dobavami v prvem četrtletju. Zeem Solutions imajo strateško vizijo v zagotavljanju ponudbe električnih gospodarskih vozil svojim strankam,« je dejal Fairweather. »Hino 195 EV bodo uporabljali v Kaliforniji, kar je odraz odličnega programa ameriških gospodarskih spodbud, kot sta CARB in CALSTART.«

Preberite tudi