Jaguar in Land Rover postavljata tehnologijo avtonomne vožnje na novo raven

Sprva bosta znamki preizkušali delovanje tehnologije v vozilih, kasneje bo vzpostavljena tudi prva pametna cesta.

Jaguar in Land Rover postavljata tehnologijo avtonomne vožnje na novo raven (foto: Jaguar-Land Rover) Jaguar-Land Rover
28. 6. 2018

Pred dnevi smo poročali, da Jaguar in Land Rover nameravata še povečati vlaganja v razvoj električne mobilnosti. A kot kaže, se ne ukvarjajo le z električnim pogonom, ampak tudi s konceptom avtonomne vožnje. Ravno danes je namreč iz Velike Britanije prišla novica, da obe znamki sodelujeta pri skupnem projektu testiranja med seboj povezanih vozil, ki bi lahko pripomogel k razvoju avtonomnih vozil.

Z revolucionarnim projektom, ki sta se ga lotila Land Rover in Jaguar, nameravajo z uporabo že znane tehnologije, a prvič povezane v tovrstno celoto, neprestano medsebojno povezanost vozil na cesti ter s cestiščem in okoliško infrastrukturo. V ta namen uporabljajo tehnologijo DSRC, mobilno povezavo oziroma prenos podatkov tretje in četrte generacije, brezžičnega omrežja in pa optičnih vlaken.

Del tehnologije bil lahko zaživel že v naslednjih letih

Vrednost celotnega načrta vzpostavitve povezanega koridorja, kakor sta ga poimenovali podjetji, je ocenjen na 7,1 milijarde funtov (osem milijard evrov), v sklopu naložbe pa nameravajo z omenjeno tehnologijo opremiti več kot 60 kilometrov cest na odsekih hitrih cest in avtocest A45, A46, M40 in M42. Z omenjeno tehnologijo bodo vozilom omogočili medsebojno komunikacijo in nadzor nad situacijo na cesti ter morebitnimi ovirami in pešci, še preden bi jih dosegli. Ob tem avtorji projekta poudarjajo, da bo tehnologija uporabna že v klasičnih vozilih, ne le v avtonomnih.

O projektu je spregovoril tudi Colin Lee, vodja oddelka za povezljivost pri JLR, in sicer pravi, da moramo za »izkoriščenje celotnega potenciala samovozečih avtomobilov razumeti infrastrukturo, potrebno za njihovo vzpostavitev. Povezljivost nam ne le pomaga stopiti korak bliže k realizaciji avtonomne vožnje, ampak pomaga pri vzpostavitvi varnostnih tehnologij, ki jih bodo naše stranke uporabljale v naslednjih letih. V ta namen že sodelujemo z nekaterimi najbolj priznanimi strokovnjaki na tem področju iz industrije in akademskih krogov, zato komaj čakamo, da se bo začela nova faza testiranj.«

 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri