Mercedes-AMG EQXX dosegel nov pomemben mejnik

Ekipa voznikov je pot iz osrčja Nemčije do legendarnega britanskega dirkališča opravila brez postankov za polnjenje in z minimalno porabo elektrike.

Mercedes-AMG EQXX dosegel nov pomemben mejnik (foto: Mercedes-Benz) Mercedes-Benz
24. 6. 2022

Mercedes-Benz se je v zadnjem obdobju na elektromobilnosti v zadnjem obdobju velike korake začel delati na področju dosega električnih avtomobilov. Že pri serijskih avtomobilih tako obljubljajo dosege, primerljive z avtomobili, ki imajo termične motorje, še precej dlje pa so 'prišli' s prototipi, ki uporabljajo tehnologije, zaenkrat še nedostopne splošni javnosti. Gonilo razvoja pri tem je zagotovo električni superšportnik Vision EQXX.

Preberite še: Preko 1.000 kilometrov z enim polnjenjem? Temu avtomobilu naj bi uspelo!

Štirivratni kupe je tako pred časom postavil rekord v dosegu z enim polnjenjem, saj je inženirjem brez postankov uspelo prevoziti razdaljo med Stuttgartom v Nemčiji in mestom Cassis s skupno dolžino 1.008 kilometrov. Že tako navdušujoč rezultat – gre za verjetno največji doseg kateregakoli električnega avtomobila – pa so sedaj še občutno presegli.

Nedavno so namreč EQXX poslali na pot od Stuttgarta preko Strasbourga, Calaisa in Evro tunela do Londona ter naprej proti britanskemu dirkališču Silverstone. Omenjeno pot je avtomobil opravil brez postanka za polnjenje z elektriko, kar pomeni, da je z enim polnjenjem na sedežu podjetja v Nemčiji naredil kar 1.202 kilometra. Vmes je sicer naredil postanek še na dirkališču Brackley, kjer domuje Mercedesov ekipi serij Formula E in Formule 1, ki je nenazadnje pomagala razviti omenjeni avtomobil.

Zahvala F1 in F E

Inženirji so na podlagi tega podatka izračunali, da je avtomobil na omenjeni trasi na 100 kilometrov v povprečju porabil le 8,6 kilovatnih ur elektrike. Pri tem so jim bile glavni izziv temperature, ki so presegale 30 stopinj Celzija in pa gost promet v bližini večjih mest. A učinkovita izraba energije je pomenila majhne izgube v obliki toplote, posledično pa je zato relativno majhen tudi hladilni sklop vozila.

"Vožnja tega svetilnika prihodnosti električne mobilnosti do kraja, kjer se je začela zgodba Formule 1 in kjer smo videli in prispevali k nekaterim ikoničnim dirkam Formule 1, je bila zame osebno zelo posebna. Dokončanje potovanja od Stuttgarta do Silverstona z enim polnjenjem s še večjo učinkovitostjo resnično dokazuje velik napredek pri razvoju tehnologij, na katerih temelji naša strategija elektrifikacije. Prispevek, ki so ga v preteklih letih prispevali na področju motošporta pri Mercedes-Benzu, je pomemben in na to smo zelo ponosni," je dejal Adam Allsopp, vodja oddelka za razvoj naprednih tehnologij, ki je bil tudi del ekipe voznikov, zaslužnih za ta podvig.