Avtomobilski teden v Montereyu je prireditev, kjer se na eni strani srečujejo klasični (pa tudi nekoliko novejši, ki bodo to še postali) športni in luksuzni, na drugi pa konceptni avtomobili. Da je res tako, je tudi letos poskrbel Mercedes-Benz, ki je v Kalifornijo lani pripeljal koncept Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet (leto pred tem pa še izvedbo s trdo streho), letos pa je linijo konceptov Vision dopolnil z modelom EQ Silver Arrow.
Kot že ime nakazuje, gre za poklon legendarnemu dirkalniku, ki se je oskubljen barve dokazoval na dirkah za veliko nagrado, nato pa je Rudolf Caraciolla postal najhitrejši voznik na javni cesti, ko je na odseku avtoceste A5 med Frankfurtom in Darmstadtom dosegel hitrost 432,7 kilometra na uro. Rekord, ki je zdržal polnih osemdeset let, vse do novembra lani.
Zmes zgodovine in prihodnosti
Najnovejši Mercedesov koncept torej temelji na legendi iz preteklosti, po kateri je povzel barvo in zasnovo kabine z enim sedežem. Zunanje podobnosti med avtomobiloma pa se tu končajo. Karoserija novinca je namreč v celoti izdelana iz ogljikovih vlaken, vključno s prednjim in premičnim zadnjim krilcem. Dramatično podobo zunanjosti in mešanice 'toplega' ter 'hladnega' nato dopolnjujejo neprekinjeni svetlobni LED-trakovi na prednjem delu, stranicah in zadku avtomobila.
Zmes starega in novega je opazna tudi v kabini avtomobila. Ta je namreč odeta v tradicionalno rjavo obarvano usnje, s tem pa sledi filozofiji Napredni luksuz. Vseeno pa tudi ta prinaša številne novosti, med katerimi je treba izpostaviti veliko panoramsko steklo, na katero bo projektor iz ozadja prikazoval tridimenzionalno grafiko. Na tej bo ob pomoči umetne inteligence mogoče odpeljati virtualno dirko na resničnih cestah proti zgodovinskim dirkalnikom, ob tem pa bo voznik deležen številnih napotkov, ki naj bi mu pomagali k boljši vožnji.
Še najmanj novosti EQ Silver Arrow prinaša na področju pogona. Pod karoserijo se bo popolnoma enak električni pogonski sklop kot pri že zgoraj omenjenem konceptu Vision 6, kar pomeni 550 kilovatov moči in pa baterijski sklop z zmogljivostjo 80 kilovatnih ur, ki naj bi zagotavljal do 400 kilometrov avtonomije z enim polnjenjem. Upajmo, da bodo to karseda pogosto preizkušali tudi v javnosti, pa čeprav le na posebnih dogodkih.