Na letnem zasedanju Ameriške zveze za javni transport (APTA), ki ta teden poteka v Atlanti je ameriški proizvajalec električnih avtobusov Proterra predstavil nov pogonski sklop za njihovo serijo električno gnanih avtobusov Catalyst. Nov pogon, poimenovali so ga DuoPower naj bi hkrati omogočal bistveno večje zmogljivosti, kot sistem ProDrive, ki je v uporabi danes, hkrati pa naj bi bil po podatkih tovarne do petkrat bolj učinkovit, kot primerljivi dizelsko gnani avtobusi.
Prvi testi avtobusa E2 Max dolžine 12 metrov z novim pogonskim sklopom so tako pokazali, da vozilo brez težav napravi preko 680 kilometrov z enim polnjenjem. Na testnem poligonu Navistar pa jim je to številko uspelo še precej izboljšati, z enim polnjenjem jim je namreč uspelo prevoziti 1767,6 kilometrov, kar predstavlja svetovni rekord v prevoženi razdalji z enim polnjenjem med električnimi vozili.
Nov pogonski sklop je sestavljen iz dveh elektromotorjev, ki skupaj proizvedeta 510 'konjskih' moči, avtobus pa do 32 kilometrov na uro poženeta v pičlih 4,5 sekundah. Navedena moč se še posebej izkaže pri vzponih v klanec, avtobus namreč lahko premaga vzpone s 26 odstotnim naklonom, kar je dvakrat bolje od primerljivo velikih dizelsko gnanih avtobusov.
Poraba na nivjou starejših dizelskih avtomobilov
Avtobus naj bi s podaljšanim dosegom in nizko porabo – strošek pri porabi električne energije je enak, kot pri dizelskem vozilu s porabo 8,9 litrov na 100 kilometrov – močno povečal uporabnost električnih avtobusov in celo omogočil uporabo na trasah, ki so bile doslej zaradi prevelikih naklonov nedostopne za običajne avtobuse.
Ryan Popple izvršni direktor ob predstavitvi novosti dodaja: »Ko se je Proterra z električnimi vozili postavila ob bok velikim proizvajalcem, katerih vozila poganjajo fosilna goriva, smo hitro dokazali, da jim lahko konkuriramo. A nismo se ustavili tam. Danes smo dokazali, da lahko tradicionalne avtobuse, ki vozijo zemeljski plin in dizel, premagamo na vseh področjih.« Proterra je od svojega nastanka pred 13 leti izdelalo preko 400 vozil, z novim pogonskim sklopom pa se nadejajo, da bo ta številka rasla še hitreje, kot sedaj.
Jure Šujica
Foto: Proterra