Volkswagnov električni dirkalnik ID. R je na lanski gorsko-hitrostni preizkušnji na ameriško goro Pikes Peak nedvomno postavil nov mejnik ne le v zgodovini dirke, temveč avtomobilizma na splošno. Postal je namreč prvi avtomobil v več kot stoletni zgodovini dirke, ki se mu je v rokah Romaina Dumasa uspelo spustiti pod čas osmih minut, s čimer je pokoril celotno konkurenco, ne le med električnimi, temveč tudi med bencinsko gnanimi dirkalniki.
Volkswagen je zato povsem razumljivo dirkalnik imenoval za športnega ambasadorja blagovne znamke električnih avtomobilov ID., že po dirki pa je bilo jasno tudi to, da ni bil izdelan le za en sam nastop. Na Pikes Peaku ga tako lahko pričakujemo tudi letos. Želi pa Volkswagen z njim podreti še en mejnik: rekord na slovitem dirkališču Nürburgring med električnimi avtomobili.
Naloga bo težka
Izziv, ki se ga pri Volkswagnu lotevajo, ni enostaven. Rekord je namreč trenutno (od leta 2017) v lasti električnega dirkalnika Nio EP9, vozila, ki ima s 1.000-kilovatnim motorjem dvakrat toliko moči kot le 500-kilovatni Volkswagen. Čas, ki ga je z Niom postavil Peter Dumbreck, sicer znaša šest minut in 45,9 sekunde (kar je še vedno skorajda minuto in pol počasneje od absolutnega rekorda proge v lasti Porscheja 919 Hybrid EVO).
Za volan Volkswagnovega električnega dirkalnika bo poleti, ko je predviden poskus postavitve rekorda, znova sedel Dumais, ki se izziva že zdaj zelo veseli. »Že misel vožnje z ID. R po dirkališču Nordschleife mi povzroči kurjo polt. Progo sicer zelo dobro poznam, a bo dirkanje z ID. R popolnoma drugačen izziv predvsem zaradi izredno agresivnega pospeševanja in visokih hitrostih skozi ovinke. Komaj čakam na prva testiranja, vem pa, da postavitev rekorda nikakor ne bo mačji kašelj,« je dejal Dumas.