Vse o električnem novincu, ki bo na trg zavil šele prihodnje leto (svetovna premiera)

Q4 e-tron bo na voljo polet 2021, vseeno pa so pri Audiju že sedaj razkrili vse ključne novosti, ki jih prinaša.

Vse o električnem novincu, ki bo na trg zavil šele prihodnje leto (svetovna premiera) (foto: Audi) Audi
7. 7. 2020

Električni križanci v Audijevi ponudbi niso nobena novost. Pravzaprav je bil Audi z modelom e-tron eden izmed prvih avtomobilskih proizvajalcev, ki je na trg lansiral prestižnega električnega križanca s pogonom izključno na elektriko. Sedaj pa so v Inglostadtu naredili korak naprej in hkrati stopničko nižje. V realnost so spravili koncept iz ženevskega salona 2019 in predstavili koncept Q4 e-tron, prvega lastnega električnega (prestižnega) križanca, namenjenega širšemu krogu ljudi.

Audi e-design: medttem, ko se oblikovanje 'klasičnih' avtomobilov vrti okrog motorja z notranjim izgorevanjem, pa je danes glavni element baterijski sklop, skrit v dnu vozila, temu pa je prilagojen cel avtomobil.

Pravzaprav gre, podobno kot pri večjem e-tronu tudi v tem primeru za karoserijsko dva različna avtomobila, Q4 e-tron SUV in pa Q4 e-tron Sportback, klasičnega ter kupejevsko oblikovanega križanca s povsem enako zasnovo, katero so pri Audiju poimenovali Audi e-design. Del tega oblikovanja je tudi, v primerjavi s 'klasičnimi' Audiji obrnjena in zaprta maska sprednjega dela.

Zasnova vozila, narejena okrog samega baterijskega sklopa hkrati pomeni, da bo novinec, ne glede na izvedbo ob 4,6 metrih dolžine ponujal kar 2,77 metra dolgo medosno razdaljo, kar pomeni tudi obilico prostora za štiri potnike v kabini. Ne glede na izvedbo bo Q4 visok 1,6 metra, njegova širina pa bo znašala 1,9 metra.

Kabina vozila bo po zaslugi izbranih barv oblazinjenja (med katerimi bosta prevladovali bela in bež barva) ter oblog topla, a hkrati zaradi črnih tekstilnih preprog kontrastna. Ob tem bodo v veliki meri materiali v notranjosti izdelani iz reciklirane plastike in drugih surovin, uporaba katerih naj bi pripomogla k čistejšemu okolju.

Instrumenta plošča je element, ki skupaj z infozabavnim sistemom še najbolj spominja na sodobne avtomobile in tudi ta bo prinesla korak naprej. Del nje bo namreč tudi projecirni zaslon z možnostjo prikaza virtualne realnosti.

Baterijski sklop bo tehtal 510 kilogramov, po njegovi zaslugi pa bo avtomobil imel nizko težišče ter hkrati idealno razporeditev teže med sprednjim ter zadnjim delom v razmerju 50:50.

Da je Q4 e-tron manjši brat e-trona kaže tudi njegov pogon. Ta bo namreč sestavljen iz dveh elektromotorjev, 150-kilovatnim zadaj in 75-kilovatnim spredaj (izvedba 55 Quattro) pri čemer pa bo na voljo tudi različica 50 Quattro z zgolj enim motorjem na zadnji osi. Ta bo po zaslugi 82 kilovatnih ur velikega baterijskega sklopa omogočala do kar 500 kilometrov avtonomije; močnejša izvedba bo ponujala 50 kilometrov avtonomije manj. Baterijski sklop bo sicer omogočal hitro polnjenje z močjo do 125 kilovatnih ur.

Čeprav je Q4 e-tron zaenkrat še koncept, pa je o njem, kot lahko vidimo znanega bolj ali manj vse in to niti ni presenečenje. Kot je dejal generalni direktor znamke, Markus Duessman, bosta obe izvedbi Q4 e-trona za proizvodnjo pripravljena že čez manj kot eno leto in sicer na začetku poletja 2021.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri