24 ur Le Mansa 2020 - Toyota še enkrat več na najvišjo stopničko

Na 88. prestižni dirki 24 ur Le Mansa je slavila Toyota z dirkači Sebastienom Buemijem, Kazukijem Nakadžimo in Brendonom Hartleyjem. Prav dva sta že tretjič v karieri stopila na najvišjo stopničko, za Hartleyja pa je to druga zmaga. Dvojna zmaga pa se je letos Toyoti izmuznila iz rok.

Toyota je letos na start poslal dva dirkanika TS050 Hybrid in je resno računala na dvojno zmago, saj so na papirju imeli  v svojih rokah vse adute. A kot je to v navadi na taki vzdržljivostni dirki, steza La Sarthe je od nekdaj znana kot prava »požiralka« tehnike in dirkačev, se je vse obrnilo na glavo. Toyotin dirkalnik št. 7 s posadko Kamui Kobajaši/Mike Conway/Jose-Maria Lopez je morala malce po polovici dirke zaviti v bokse zaradi okvare turbo polnilnika oziroma izpušnega kolektorja. Popravilo je trajalo dovolj dolgo, okoli 30 minut, da so si nabrali en krog zaostanka, ki ga nato niso mogli več nadoknaditi.

Do tega je prišlo navkljub dejstvu, da je kasneje zmagovalni dirkalnik številka 7 prav tako moral predčasno v bokse zaradi okvare prezračevanja zavor, a je popravilo trajalo vsega 10 minut. Veliko je posadki tega dirkalnika pomagalo tudi dejstvo, da so ga mehaniki popravili v fazi, ko je bil na stezi varnostni avtomobil. Tako je to že druga dirka zapored, da je smola spremljala Toyotin dirkalnik številka 8, lani so bili premočno v vodstvu ko jim je le dobro uro pred koncem dirke odpovedala pnevmatika.

Letos je Toyotino dvojno zmago preprečila ekipa Rebellion, ki je bila tudi edina omembe vredna konkurenca, na koncu pa so s svojima dirkalnikoma Rebellion R13 zasedli drugo in četrto mesto. Posadka Senna/Nato/Menzes je celo odpeljala najhitrejši krog na dirki, zloglasno stezo pa so uspeli prepeljati v treh minutah, 19 sekundah in 264 tisočinkah. V povprečju so bili okoli 3 sekunde na krog počasnejši od obeh Toyot.

V razredu LMP2 je slavila ekipa United Autosports, ki je nastopila z dirkalnikom Oreca. Njihova posadka Filipe Albuquerque/Phil Hanson/Paul di Resta pa si ni pripeljala le prve zmage na tej dirki, dejansko so prvič na najvišjo stopničko stopili kar vsi trije dirkači, ampak so si s tem zagotovili tudi naslov prvakov v LMP2 vztrajnostnega svetovnega prvenstva. 24 ur Le Mansa je namreč štela tudi za to točkovanje.

V razredu GTE Pro sta se za zmago pomerila Aston Martin in Ferrari, pri čemer so imeli Angleži več sreče pa tudi hitrosti, saj so bili na dirki tako rekoč hitrejši kot na kvalifikacijah in so s svojimi Vantagi AMR bil iveč kot dostojna konkurenca Ferrarijevim 488 GTE Evo. Porsche pa se ni mogel s svojimi 911 RSR-19 niti približati omenjenima znamkama. Tako je v GTE Pro slavila posadka Aston Martina Martin/Lyinn/Ticknell, v GTE Am pa so bili za isto znamko uspešni Yoluc/Eastwood/Adam.

Vreme to pot ni krojilo razpleta, čeravno se je ponoči obetala močna ploha, bilo pa je kar nekaj nesreč in je na stezo zapeljal varnostni avtomobil, na srečo pa so jo vsi odnesli bolj ali manj nepoškodovani.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"