Prvi dan in prvo presenečenje med avtomobilisti

Litvanec Vaidotas Žala si je z Minijem že na uvodni etapi ustvaril več kot dve minuti prednosti pred konkurenco.

Nov kontinent, nova zgodba, tretji del. Najtežji vzdržljivostni reli obrača nov list v potni knjigi avanture in odkrivanja novih puščav. Tokratna izvedba se je s prvo etapo začela v pravljični puščavski pokrajini, kjer je med motoristi s 319 kilometri hitrostne preizkušnje najhitreje opravil lanski zmagovalec Toby Price na motociklu KTM. Med avtomobilisti je zelo prijetno presenetil latvijski relijski mojster Vaidotas Žala z Minijem. Simon Marčič Naš edini predstavnik Simon Marčič je prvo etapo končal na varnem 71. mestu. Mar je to znak, da je Simon dozorel kot dirkač in se je dirke lotil kot izkušeni stari maček? Tisti izkušeni namreč vedo, da se dobrega rezultata ali zmage ne doseže prvi dan.

Da drama ne prizanaša je že po 15 kilometrih ugotovil prav zmagovalec med motoristi Toby Price, saj se mu je pokvaril roadbook in je sledil tekmovalcem pred njim. Kot je priznal, upa, da ne bo deležen kakšnega kazenskega pribitka, saj ni povsem prepričan, če se je ves čas peljal po pravi trasi in ujel vse skrite kontrolne točke. Naskok na zmago je napovedal Američan Ricky Brabec s Hondo, ki je po treh urah in enaindvajsetih minutah za avstralcem zaostal  samo pet sekund.

Avstrijec Matthias Walkner (KTM) je zaostal za 40 sekund. Četrto mesto je zasedel hondin dirkač Kevin Benavides, ki pa si je nabral že dve minuti in pol zaostanka, petouvrščeni Sam Sunderland (KTM) pa že več kot 3 minute. Simon Marčič je v cilj zapeljal po štirih urah in petdesetih minutah in je za zmagovalcem zaostal za  slabo uro in pol. 

Med avtomobilisti je kot rečeno vse presenetil Latvijec Vaidotas Žala. Dirkač se je namreč svojega prvega relija Dakar udeležil šele lani in dosegel solidno 12. mesto, zaradi česar velja za vse prej kot izkušenega dirkača. Žala sicer velja za precej neznano ime v svetu dirkanja, saj se je doslej večinoma udeleževal le domačih relijev, v seštevku za evropsko prvenstvo pa je doslej zabeležil le eno točko. Kot vse kaže je tako (šele) na Dakarju našel svoje mesto.  Z dvema minutama in 14 sekund zaostanka je Žaliju sledil Stephane Peterhansel, z malo manj kot tremi minutami zaostanka pa še Carlos Sainz.

Nasser Al Attiyah je zaradi težav s predrtimi gumami pristal na četrtem mestu s petimi mimutami in pol zaostanka, drugi dirkalnik Toyotine ekipe pa se je po zaslugi Bernharda Ten Brinkeja uvrstil na peto mesto. Avtomobili so peščeno etapo z nekaj skalnatimi deli na koncu prevozili hitreje kot motoristi. 

V Savdski Arabiji je sicer pestro že od četrtka, ko so se tekmovalci z vsega sveta zbrali in opravili tehnične preglede, včeraj, v soboto pa so jubilejni 42. reli Dakar uradno odprli s ceremonialnim štartom. Reli Dakar, ki se je v prejšnjem stoletju začel v Zahodni Afriki in se preselil v Južno Ameriko, novo desetletje začenja v Aziji, in sicer v ogromnih puščavskih prostranstvih Savdske Arabije, ki na nek način spominjajo na začetke te dirke v Sahari. Letos je na startu več kot 340 vozil, ki se bodo dva tedna spopadala z 8000 kilometri dolgo, večinoma povsem brezpotno traso dirke, ki bi naj bila še posebno zahtevna tako zaradi dolžine kot podlage, navigacije in tudi skrajnih temperaturnih razponov.

O favoritih je težko govoriti, a med motoristi je vsekakor potrebno računati predvsem na zadnji desetletji prevladujočo ekipo KTM, ki ji je najbolj konkuenčna Honda in pogojno Yamaha (Husqvarna pa je seveda le prebarvani KTM). Med avtomobilisti bi v uredništvu Avto magazina stavili na »domačina« Naserja Al Atijaha v Toyoti, potem pa na Stephana Peterhansla in Carlosa Sainza  z minijevim buggyjem. Zanimivo bo spremljati tudi nekdanjega prvaka F1 Fernanda Alonsa (danes 11. med avtomobilisti), med vse popularnejšo kategorijo majhnih bagijev SSV pa na lanskoletnega novinca te dirke Caseya Currija s CanAmom.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja