Dirki v Curitibi

Po uvodnih dveh dirkah sezone 2007 v WTCC-ju imajo vsi razen dominantnega BMW dolge nosove. Seat se jezi na krovno zvezo, Chevrolet na nesreče, Alfa Romeo pa modro molči. Je preslaba.

14. 3. 2007

V letošnji sezoni so organizatorji vpeljali kar nekaj novosti. Za prvo dirko so izbrali leteči start, kar naj bi izravnalo pogoje med proizvajalci. Do sedaj je BMW s pridom izkoriščal stoječe starte in s pogonom na zadnji kolesi kot po tekočem traku dobival boje.

Bavarci so v zameno za to, da so pristali na nov način startanja, zahtevali znižanje minimalno dovoljene teže dirkalnikov in ga tudi dobili. FIA je nekaterim proizvajalcem dovolila tudi nekaj sprememb pri motorjih, vse to pa je šlo močno v nos Seatovim šefom, ki so za svoje Leone 'izsilili' najmanj sprememb. Lani je Seat dirkal s šestimi tovarniško podprtimi dirkalniki, letos pa so število zmanjšali na štiri.

Da je BMW čez zimo strahovito napredoval, se je izkazalo v obeh dirkah, ki ju je prepričljivo dobil. Če je BMW-jeva prevlada na prvi dirki skrb zbujajoča (za navijače drugih), je zadovoljivo vsaj to, da so Priaulx, (novinec v ekipi in nekdanji 'alfist') Farfus in Müller dirkali tesno skupaj, a se zaradi BMW-jevega interesa (moštveni naslov) niso spuščali v tesne obračune. Leone so na ravninah prehitevali kot za šalo. Daleč zadaj je bila na prvem dirkaškem koncu tedna tudi Alfa Romeo. Brez izrazite tovarniške podpore in s starim dirkalnikom jim grozi, da jih bo letos Chevrolet prehitel. To se je na prvih dveh dirkah že zgodilo, čeprav bi lahko Chevroletovci v Curitibi dobili precej več, a so bili dirkači udeleženi v preveč nesrečah.

Leteči prvi start ni edina sprememba. FIA je med dirkama uvedla triurni odmor, ki pa ekipam koristi precej manj kot recimo gledalcem. Še vedno namreč velja, da lahko dirkalnike na drugo dirko pripravljajo le 15 minut, je pa res, da imajo mehaniki več časa za ogled morebitne škode, ki jo je dirkalnik utrpel na prvi dirki.

Zdaj čaka dirkalnike, dirkače in moštva precej dolg odmor, ki ga bo večina (BMW, Seat in Chevrolet bolj, Alfa Romeo manj) izkoristila za testiranja in pripravo na dirki v Zandvoortu, kjer bodo motorji hrumeli maja. Tam bo nastopil tudi Tiago Monteiro, ki je zaradi poznega dogo-vora s Seatom (čakal je na ugodno pogodbo v F1) v Braziliji ostal brez sedeža.

Mitja Reven

foto: FIA WTCC, Moštva