F1 ali NASCAR?

20. 8. 2014
Deli
F1 ali NASCAR? (foto: Column Five Media)
Column Five Media

Pred lansko dirko F1 na dirkališču Circuit of the Americas pri Austinu (letos bo tam dirka prvi novembrski konec tedna), so pri ameriškem Red Bullu objavili zanimivo infografiko o tem, kako se F1 razlikuje od serije NASCAR.

NASCAR je seveda daleč najbolj priljubljena dirkaška serija v ZDA, zanimivo pa je, koliko napak vsebuje (še vedno objavljena) infografika, ki so jo ameriški redbulovci dali izdelati zunanjemu izvajalcu (Column Five Media se s ponesrečenim izdelkom še vedno hvali na svojih spletnih straneh).

Napake? Na hitro smo si ogledali samo manj znano stran, NASCAR:

  • Najvišja hitrost v seriji NASCAR je krepko višja od navedenih 200 milj na uro (329 km/h): rekord je 355 km/h (216 milj na uro), še celo povprečna hitrost kroga na najhitrejših dirkališčih je višja od navedene najvišje dosežene hitrosti F1.
  • Tudi podatek o številu gledalcev ne drži: v F1 ima rekord zadnjih 10 let Adelaide (ko je bila tam zadnja dirka), z 219 tisoč gledalci. Na dirkah Brickyard 400 v Indianapolisu si je dirko v istih letih redno ogledalo preko 300 tisoč gledalcev.
  • Prihodki v letu 2011 so za NASCAR popolnoma zgrešeni: le od TV pravic in nazivnega sponzorja je serija NASCAR to leto dobila 635 milijonov, skupni prihodki pa so presegali 3 milijarde. Poleg tega so okoli 800 milijonov prihodkov imele tudi ekipe.
  • Povprečni proračun ekipe NASCAR (povprečje vseh ekip) je okoli 20 milijonov letno, boljše ekipe porabijo tudi preko 30 milijonov (kar pa je še vedno veliko manj od ekip v F1).
  • Seveda se tu seznam ne neha: pri podatku o dolžini postanka v boksih je nekdo pozabil na dolivanje goriva, namesto oblike dirkališča bi zlahka omenili število prehitevanj na dirki (v eni sami dirki NASCAR je več prehitevanj na stezi kot v celotni sezoni F1).

Najbolj smešna so pojasnila ob avtomobilih.

  • F1 je optimizirana (in njena krilca tudi) v vetrovniku, to je res - a povsem enako velja za dirkalnike serije NASCAR. Te, tudi to je res, med dirko včasih popravljajo tudi z lepilnim trakom (kot v večini tekmovanj športnih avtomobilov) - a po trkih, ki jih ti avtomobili preživijo, bi dirkalnik F1 ostal parkiran ob stezi.
  • Najbolj zabava navedba o sponzorjih. Ti naj bi bili v F1 le 'resne znamke', v NASCAR pa 'nekakšna tovarna barv'. Ustvarjalci infografike verjetno še niso slišali za znamke, kot so Ford, Mobil 1, Burger King, SKF, Pepsi, Black&Decker, Haas, M&M's, Shell, McDonalds, 3M, FedEx, Budweiser, Dow Chemichals ...

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"