F1: Ferrarijev vranec izziva rdečega bika, Mercedes že vrgel puško v koruzo?

Sezona formule 1 2022 je postregla z zanimivim začetkom. Namesto Mercedesa je zdaj glavni izzivalec Red Bulla postala ekipa Ferrari, v kateri se trenutno zdi najmočnejši Charles Leclerc. Nova pravila so povsem ob rob potisnila Mercedes.

Delfinjenje je beseda, ob kateri se zdrzneta tako Lewis Hamilton kot George Russell in celotna tehnična ekipa Mercedesa. Od uvedbe novih pravil so namreč pri srebrnih tako brcnili v temo, da jih bo še nekaj časa bolela glava.

Sicer sta do sedaj dve tretji mesti bolj splet okoliščin in precej več sreče kot le lastne hitrosti, veliko so pridobili na primer na račun odstopov pri Red Bullu, a to še ne zmanjšuje dejstva, da je njihov letošnji dirkalnik izredno zahteven za vožnjo. A vendar se zdi, da se z njim George Russell bolje znajde kot Lewis Hamilton. Ena od prednosti mlajšega od obeh Mercedesovih dirkačev je mogoče tudi dejstvo, da se je v minulih sezonah veliko ubadal z zahtevnimi in muhastimi Williamsovimi dirkalniki, torej je dela v težkih pogojih vseeno bolj vajen kot Hamilton, ki je od leta 2014 dalje sedel v premočnih dirkalnikih. A zdaj je stisnjen v kot in moral bo pokazati, da mu sedem naslovov svetovnega prvaka ni kar samo od sebe padlo v naročje.

Zato pa je šef Mercedesa Toto Wolff že dejal, da bodo letos težko nadoknadili izgubljeno v primerjavi s Ferrarijem in Red Bullom: »Zelo verjetno se letos ne bomo mogli boriti za naslov svetovnega prvaka, ker nam bo za kaj takega enostavno zmanjkalo časa. Preden bomo naredili letošnji dirkalnik dovolj konkurenčen, nam bosta obe vodilni ekipi ušli predaleč. Zato moramo naslednje dirke vzeti bolj kot testiranja, da bomo bolj razumeli dirkalnik in se pripravili na sezono 2023.« Z drugimi besedami, pri srebrnih so očitno že po nekaj uvodnih dirkah odpisali celo letošnjo sezono?

Z nekaj težavami se srečujejo tudi pri Red Bullu. Njihov dirkalnik je sicer hiter, a ne res povsem enakovreden Ferrarijevemu. Tako Verstappen kot Perez se borita s prenekatero zahrbtno lastnostjo dirkalnika, ki mu pravita, da je prava diva, torej nepredvidljiva dama, polna svojeglavih domislic. »Če ji ustrežemo in uganemo njeno trenutno razpoloženje, nas zna nagraditi s pravo hitrostjo. Če ji ne in hkrati zahtevamo od dirkalnika preveč, se nam maščuje s številnimi problemi,« je bil kratek Helmut Marko, siva eminenca rdečih bikov. In dodal, da je tudi nezanesljivost posledica dejstva, da od dirkalnika zahtevajo več, kot ta trenutek zmore. In diva bo morala slej kot prej na shujševalno kuro, saj naj bi bil letošnji dirkalnik rdečih bikov kar do 10 kilogramov težji od Ferrarijevega, to pa prinese desetinko ali dve dodatnega zaostanka na krog.

Dva Verstappnova odstopa na treh dirkah sta odločno preveč, če bodo želeli obdržati številko 1 na nosu njegovega dirkalnika, saj medtem Charles Leclerc vozi v svoji ligi. Še več, na dirki v Avstraliji mu je uspel celo pravi dirkaški grand slam: osvojil je najboljše startno mesto, odpeljal najhitrejši krog in zmagal ob dejstvu, da je vodil v prav vseh krogih dirke. Nekaj, kar je nazadnje uspelo Fernandu Alonsu leta 2010 na dirki v Singapurju. Podatek več, ki govori o trenutni Ferrarijevi, predvsem pa Leclercovi formi.

Rdeče iz Maranella namreč lahko, medtem ko se veselijo novih zmag, skrbi drugo dejstvo: z letošnjim dirkalnikom se njihov drugi dirkač Carlos Sainz nikakor ne more spoprijateljiti. Napake se vrstijo ena za drugo, če pa že dirkač naredi vse prav, zataji tehnika. Avstralija je bila več kot očiten primer, da Sainz v želji, da bi popravil slab vtis z začetka sezone, hoče enostavno preveč.

Napaka v kvalifikacijah, motor, ki ga mehaniki niso mogli pravočasno zagnati, potem izbira gum za bolj agresivno strategijo in nazadnje preveč optimistična vožnja na delu steze, kjer je to nemogoče. In sanje o dobrem rezultatu so se končale v pesku ob stezi. Ker pa je Leclerc le še povečal vodstvo v skupnem seštevku, je to seveda dodaten pritisk na Španca, ki bo moral zdaj presneto ohladiti glavo in najprej pri sebi razčistiti, v katero smer se bo razvijala njegova letošnja sezona.

Nova pravila so proti vrhu »naplavila« Alfo Romeo, kjer zna Bottas dobro unovčiti bogate izkušanje in zna osvajati točke takrat, ko jih marsikateri drugi dirkač ne bi. Še novinec Žou, ki mu napake v ekipi najlaže oprostijo, kaže, da je letošnji Alfin dirkalnik enostavno zelo smiselna in solidna konstrukcija, svoje pa naredi seveda tudi Ferrarijev pogonski sklop. Ta naj bi bil zdaj »osvobojen« določenih omejitev, ki so bile posledica afere o porabi olja, ki nikoli ni bila povsem dobro razjasnjena. Zato zdaj Ferrarijev pogonski sklop velja za najboljšega v formuli 1.

Prve dirke so torej pokazale, da novi recept tako pri aerodinamiki kot pri celotni zasnovi dirkalnikov dobro deluje. Prehitevanj ne manjka, tesnih dvobojev tudi ne, zdaj je le vprašanje časa, kdaj se bo povsem prebudil Max Verstappen. V interesu formule 1 kot globalnega cirkusa je, da bodo tekmeci čim hitreje ujeli Leclerca in da bodo dirke še naprej povsem neodločene, tudi v vrhu. To je namreč tista prepotrebna začimba, ki naredi celoten cirkus še bolj okusen. Gledalci pa to znajo ceniti.

Koliko časa bo Vettel še motiviran?

Ekipa Aston Martin je ena večjih poraženk nove dobre formule in prvih uvodnih dirk sezone. Napake zelenih se vrstijo ena za drugo in v Avstraliji so bili edina ekipa brez točk. Sebastian Vettel je manjkal na prvih dveh dirkah, njegova zamenjava, Nico Hülkenberg, ni mogel narediti čudeža, Vettlova prva dirka sezone pa je bila prava mala katastrofa. Koliko časa bo torej Vettel še uspel ostati dovolj motiviran, da se bo ubadal z vsemi težavami na stezi? Kajti prav nič mu ne pomaga Lance Stroll, ki zna zakuhati težavo tudi tam, kjer je sploh ne bi smelo biti. »Bager strategija« vodstva ekipe se pač ne more obrestovati. Ni dovolj le kupiti veliko ljudi, vložiti ogromno denarja in potem čakati, da se bo čudež zgodil čez noč.

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere