Formula 1: Fordu se je spet zahotelo formule 1, Cosworthu ne

Leto 2026, ko bodo v veljavo stopila nova tehnična pravila za pogonske sklope in še kaj, je očitno premamilo tudi avtomobilskega giganta Forda. Ta tovarna se bo po 2004 vrnila v kraljico motor športa z Red Bullom.

Audi, Cadillac, mogoče tudi Porsche, na koncu pa še Ford in še katera od večjih avtomobilskih znamk bi se lahko leta 2026 pridružile cirkusu formule 1. Očitno postaja formula 1 zaradi priljubljenosti predvsem v ZDA mamljiva za velike avtomobilske tovarne in Ford je bil v preteklosti tako ali tako stalnica v tem športu. Sicer v kombinaciji s slovitim Cosworthom, a vendarle.

Zdaj so se odgovorni v Detroitu odločili, da prihaja čas, ko se bodo spet poskušali povzpeti na vrh in to s pomočjo ekipe Red Bull. Ali natančneje, s pomočjo Red Bullovega oddelka za pogonske sklope.

O natančnem poteku sodelovanja odgovorni za zdaj še ne govorijo veliko, dejstvo pa je, da bodo oboji skušali najti skupni jezik pri iskanju optimalnih tehničnih rešitev v okviru novih tehničnih pravil, ki stopajo v veljavo 2026.

»Verjamemo, da nam bo skozi formulo 1 uspelo dokazati svojo usmerjenost v prihodnost. Komaj čakamo, da se Fordov logotip spet pojavi v tem športu, za vse nas bo to novo in zanimivo poglavje v dirkaški zgodovini naše znamke. Moj praded Henry Ford bi nas zagotovo podprl,« je povedal Bill Ford, izvršni predsednik Ford Motor Company.

Ford je nazadnje v formuli 1 zmagal leta 2003 na dirki v Braziliji, kjer je slavil Giancarlo Fisichella z ekipo Jordan, v njegovem dirkalniku pa je deloval Fordov motor. Nora dirka pa Fisichelli ni takoj prinesla pravega zadovoljstva, saj je takrat dejansko odstopil tik pred koncem zaradi – okvare motorja in požara. A so naknadno ugotovili, da je Italijan prvi prečkal ciljno črto, glede na število krogov, ki so jih priznali kot »dirko« in ne Kimi Raikkonen z McLarnom. Na dirki kasneje v Imoli je Raikkonen simbolno zmagovalni pokal predal Fisichelli.

Ford je bil zelo uspešen že od šestdesetih let prejšnjega stoletja, v glavnem s pomočjo Coswortha, s svojim slovitim DFV so spisali celo novo poglavje zgodovine tega športa. Med letoma 1967 in 1985, ko so sodelovali, so nastopili na 262 dirkah in nanizali 155 zmag. Do leta 1994 so osvojili oziroma pomagali osvojiti 10 konstruktorskih naslovov svetovnega prvaka (nazadnje z Michaelom Schumacherjem in ekipo Benetton leta 1994) ter si privozili 13 naslovov prvaka med dirkači. Zato še danes veljajo za tretjega najbolj uspešnega izdelovalca motorjev v tem športu, in to kljub dejstvu, da od 2004 ne dirkajo več pod svojim imenom.

Vmes je Ford na noge pomagal postaviti še ekipo Jackieja Stewarta, ki se je kasneje preoblikovala v Jaguar, iz tega pa je nastal sedanji Red Bull. Z drugimi besedami, pridružili se bodo ekipi, ki so jo nekoč pomagali soustvariti v Milton Keynesu.

Kot že omenjeno pa zdaj samostojnega Cosworth formula 1 ne zanima in ne razmišljajo o sodelovanju.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja