Formula 1: hitremu cirkusu se obetajo nove ekipe

 

Že kar nekaj sezon je tega, ko je bila formula 1 bogatejša za kakšno novo ekipo. Sedanje namreč bolj kot ne blokirajo vsake poskuse novih zainteresiranih ekip. A kot kaže, se bo to v prihodnje spremenilo.

Že dolgo je na seznamu čakajočih za vstop v formulo 1 na primer ekipa Andretti. Sin prvaka Maria Andrettija Michael, ki je bil sam nekoč dirkač, zdaj pa uspešno vodi Andrettijev dirkaški imperij, ne skriva ambicij, da bi se to slovito ime vrnilo v formulo 1. A ekipe, tukaj prednjačijo predvsem največje, že nekaj sezon blokirajo vstop novincev. Razlogov je več.

Eden od njih je seveda tudi dejstvo, da se denar, ki ga FIA razdeli med ekipe po koncu sezone, zdaj deli na deset delov, potem pa bi se na enajst ali celo še več. Sicer ne že prvo leto, po prvi sezoni novinci namreč niso upravičeni do denarnega deleža, pa vendarle.

Zdaj, ko je pri FIA na čelo stopil Mohamed bin Sulajem, se vse bolj kaže, da bodo zainteresirani mogoče lažje prišli do vstopnice v elitno druščino. Bin Sulajem je namreč sprožil tako imenovan dogovor o pristopanju novih članov v formulo 1.

Zadnji novinec v formuli 1 je bila ekipa Haas leta 2016, ko pa je leto kasneje vrata zaprla ekipa Manor, se je število zmanjšalo na deset. Še nedolgo nazaj je tudi Stefano Domenicalli, izvršni direktor formule 1, govoril, da ta šport ne potrebuje nove ekipe in da naj se »Andrettiji ne trudijo preveč, ker bodo naleteli na zaprta vrata«, pa se razpoloženje v formuli 1 in med glavnimi dejavniki počasi spreminja. Vseeno  velja opozoriti na dejstvo, da si prav veliko ekip formula 1 ne more privoščiti, že zaradi povsem logističnih razlogov na dirkališčih, tako da bi še eno ali dve novi ekipi ta šport še nekako lahko spravil pod streho, veliko več pa ne.  

Andrettiji seveda v tem času niso mirovali. Zdaj so si kot partnerja pri lovu na vstopnico v formulo 1 uspeli priboriti koncern General Motors, natančnejše njihovo znamko Cadillac. Poleg tega pripravljajo izgradnjo nove tovarne, kjer bi pripravljali dirkalnike. Starosta družine Mario Andretti je tudi že dejal, s katerima dvema dirkačema si želi nastopiti v prihodnje. »Po mojem mnenju bi potrebovali kombinacijo izkušenj in mladostne hitrosti. Zelo bi si želel, da bi v naših dirkalnikih sedela Fernando Alonso in Colton Herta,« je dejal Mario, rojen v Buzetu v Istri.

Z vedno več dirkami v sezoni bi si celoten šport zaslužil tudi večje število ekip in dirkačev, ki bi se potegovali za točke svetovnega prvenstva. Dosedanji način, da bi vlagatelji lahko v ta šport vstopili le z nakupom že obstoječe ekipe, na dolgi rok ne bo finančno vzdržen.

A z novimi pravili, ki prihajajo v letu 2026, se bo tudi zanimanje za formulo 1 lahko še povečalo in odgovorni morajo o tem razmišljati že danes. Porsche je namreč po neuspešnem dogovarjanju z Red Bullom celoten projekt ustavil, a ne povsem ukinil. Če bi se jim ponudila smiselna finančna shema za vstop z lastno ekipo, bi bili verjetno pripravljeni sodelovati, tako kot Andrettiji. In s tem seznam potencialnih novincev še zdaleč ni končan.

 

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja