Formula 1: koledar 2023 na pragu bolečine. Preverite, koliko kilometrov bodo ekipe prepotovale v enem letu

Formula 1 bo v sezoni 2023 gostovala na kar 24 dirkališčih. Rekordno število dirk pa je povzročilo precej začudenja. Tako deklariran »izpust nič« je bolj kot ne le črka na papirju. Dirkačem večje število dirk ne bo predstavljalo težav, večje bodo imeli mehaniki in vsi, ki skrbijo za logistiko.

Ljubitelji formule 1 se bodo veselili večjega števila dirk. A ne vsi, kajti več dirk pomeni tudi manj nestrpnega pričakovanja pred naslednjo preizkušnjo. Zdaj se bo do dirke dejansko vrstile kot po tekočem traku in tisti dodatni čar bo le zvodenel. Nekoč je veljala magična številka 16 za tisto pravo.

Da, le 16 dirk in na nobeni od njih si dirkač ni smel privoščiti kakšne večje napake. Popravnih izpitov ni bilo. Zdaj sicer tudi ne, pa vendar je z večjim številom dirk večja možnost da gre kaj narobe tudi neposrednemu tekmecu in odstop na eni dirki še ne pomeni, da na drugi ne bo ob stezi parkiral konkurent.

Že dolgo velja, da dirkači z večjim številom dirk ne bodo imeli težav. Ta so zato, ker imajo radi dirkanje, so odlično trenirani in fizično in psihično pripravljeni. Dobro, nekaj več dela bodo imeli z inženirji in temu primerno tudi manj prostega časa.

A če bo kdo lahko govoril o »pomanjkanju počitka«, bodo to mehaniki v boksih in delavci v tovarni. Ti bodo res delali s polno paro od začetka marca do konec novembra. Še tisti avgustovski premor bi verjetno raje žrtvovali, ker se zavedajo, kaj jih potem čaka od septembra dalje.

Ob večjem številu dirk pa v oči bode še eno dejstvo: tako opevana elektrifikacija, zmanjševanje izpustov, sintetična goriva, hibridni pogoni…vse pade v vodo, ko bodo ekipe vozile ljudi in tehniko z enega konca sveta na drugega.

Če izračunamo čez prst, bodo v sezoni opravili več kot 133.000 letalskih kilometrov, če pri tem ne upoštevamo vsakokratne vrnitve domov med dvema dirkama. In če malo karikiram, porabijo dirkalniki na stezi v celi sezoni manj goriva kot en Boeing 747 na letu iz Evrope v Ameriko in nazaj.

24 dirk v devetih mesecih torej ne bo mačji kašelj in počasi bo to postajala zgornja meja bolečine. Trenutno formuli 1 ne manjka interesentov za organizacijo dirk zato si pri Liberty Media in FIA lahko manejo roke in štejejo dolarje. Ter izbirajo, kje bodo dirke in kje ne. Odpadel je Le Castellet (kar ni nobena velika škoda, razen seveda za Francijo kot pomemben formulaški trg), vrnila se je Kitajska, Belgija pa bo na sporedu en mesec prej kot običajno, prišla pa je še ena dirka v ZDA.

Natančneje, v Las Vegasu, kjer bo preizkušnja na sporedu v soboto. Da, prav ste prebrali, in preden skočijo vsi, da je to »prvič v zgodovini tega športa«, naj jih malo ustavim. Ne, ni prvič. Prvič je bila dirka na sporedu v soboto kar na svoji sploh prvi v zgodovini sodobne formule 1. 13. maja 1950 v Silverstonu. In nazadnje 19. oktobra 1985 v Kyalamiju, ko sta ekipi Renault in Ligier v znak protesta proti aparthaidu bojkotirali dirko, Alain Prost in Philippe Streiff pa sta kot Francoza vseeno nastopila. Mimogrede, zmagal je Nigel Mansell. Če pa bo Las Vegas opravičil pričakovanja, pa bomo tudi še videli.

Nekaj časa sta v zraku viseli celo dve dirki, ki enostavno morata biti del koledarja, kljub vsem bogatim ponudbam z Bližnjega Vzhoda ali drugih delov sveta: Monako in Belgija. Belgija se je rešila, zaenkrat se je rešil tudi Monako.

Pa čeprav je stezo v tej kneževini že zdavnaj povozil čas, a bolj kot praviloma dolgočasne dirke brez možnosti prehitevanja, v njej lahko uživajo gledalci, ko nekaj metrov od njihove tribune grmijo (če lahko pri sodobnih hibridnih štirikolesnikih sploh še lahko govorimo o grmenju) dirkalniki, v zakulisju pa se zbirajo razni bolj ali manj pomembni ljudje. Dirka v tam primeru vedno ostane malce v drugem planu in zato je vredno potrpeti tisti konec tedna.

Kje se bo torej končal ta lov za vedno večjim številom dirk? Vprašanje, ki trenutno nima pravega odgovora. 25 dirk je sicer neke vrste meja, a kot vemo, se ta lahko hitro pomakne tudi proti številki 30. Čas bo pokazal, ali snovalci razmišljajo dovolj trezno.

 

Koledar F1 2023

5. marec Bahrajn

19. marec Savdska Arabija (Džeda)

2. april Avstralija (Melbourne)

16. april Kitajska (Šanghaj)

30. april Azerbajdžan (Baku)

7. maj Miami-ZDA (Miami)

21. maj Emilija Romanja (Imola)

28.maj Monako (Monte Carlo)

4. junij Španija (Barcelona)

18. junij Kanada (Montreal)

2. julij Avstrija (Spielberg)

9. julij Velika Britanija (Silverstone)

23. julij Madžarska (Budimpešta)

30. julij Belgija (Spa-Francorchamps)

27. avgust Nizozemska (Zandvoort)

3. september Italija (Monza)

17. september Singapur (Marina Bay)

24. september Japonska (Suzuka)

8. oktober Katar (Losail)

22. oktober ZDA (Austin)

29. oktober Mehika (Mexico City)

5. november Brazilija (Sao Paulo)

18. november Las Vegas-ZDA (Las Vegas)

26. november Abu Dabi (Yas Marina)

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"