Formula 1: Mercedes sezono začel tam kjer jo je lani končal (komentar)

13. 7. 2020
Deli

Prvič v zgodovini formule 1 se je zgodilo, da sta bili dve zaporedni dirki na sporedu na istem dirkališču v roku le vikendov tednov. A vseeno je dirka v Avstriji, prvič kot VN Avstrije in drugič kot VN Štajerske, ponudila veliko zanimivega.

Letos bo verjetno padlo kar nekaj rekordov in besednih zvez »prvič v zgodovini…« saj je bil tudi odmor med dvema sezonama dolg kar 217 dni. To je tretji najdaljši odmor v zgodovini sodobne formule 1, najdaljši premor je bil dolg 267 dni in sicer med sezonama 1950 in 1951.

A ne glede na vse in ob celi seriji varnostnih in zdravstvenih ukrepov, je formula 1 veliko ponudila. Če smo na prvi dirki gledali premoč Valtterija Bottasa, Lewis Hamilton pa je bil skozi vikend kar dvakrat kaznovan, je bila slika na drugi dirki povsem drugačna.

V vsakem primeru pa je Mercedes, sedaj v črni barvi, dokazal, da jim trenutno ni povsem kos nobena ekipa. A bolj kot dve zaporedni zmagi je vse osupnilo še eno dejstvo: ostale ekipe za Mercedesom, in pogojno Red Bullom zaostajajo še več kot so zaostajale lani.

Le Red Bull je kolikor toliko dobro držal korak z Mercedesom. Junak prvih dveh dirk je vsekakor tudi dirkač McLarna Lando Norris. Mladi Britanec je na prvi dirki sezone prvič v karieri stopil na zmagovalne stopničke, na drugi pa je bil soliden peti.  

Zanimivo je da so bile na dveh zaporednih, z enakimi specifikacijami gum in na istem dirkališču, zmogljivosti ekip tako različne. Verjetno je to tudi posledica vremena, na prvih dveh dirkah pa je bila le ena zares 'trdna' stalnica: Ferrari. Žal v negativnem smislu.

Rdeče je očitno nova sezona ujela na levi nogi. Nekaj nemira seveda povzroča dejstvo da se po koncu sezone poslavlja Sebastian Vettel, ki zaenkrat še ni našel novega delodajalca, a ker dirkalnik ne omogoča ravno najbolj konkurenčnih dirk, morata dirkača veliko več tvegati. V takih primerih pa gre lahko kaj hitro precej stvari narobe.

Če je Leclerc še na prvi dirki reševal čast ekipe iz Maranella z drugim mestom (pa je previdno dejal, da je bil ta rezultat daleč od dejanskega pokazatelja njihovih sposobnosti), je na drugi dirki Monačan poskrbel za grde poglede in razočarane obraze. Skušal je prehitevati tam kjer enostavno ni bilo prostora, pri tem pa dobesedno torpediral ravno Sebastiana Vettla. Po dirki ne pomaga veliko če prevzameš vso krivdo na svoja ramena. Kajti točke so že splavale po vodi.

Formula 1 se sicer ubada s strogimi zdravstvenimi ukrepi, ki pa očitno delujejo saj v Spielbergu ni bil pozitiven nihče od udeležencev. Ekipe lahko na stezo pripeljejo največ 80 članov, od tega jih je lahko 60 tistih pravih operativcev. Zaradi razmer pa tudi težko sestavijo koledar za nekaj mesecev vnaprej.

Zaenkrat je znanih le prvih deset dirk, kot omenjeno se je vse skupaj začelo v Avstriji, deseta dirka pa bo na sporedu konec septembra v Rusiji. A odgovorni so prepričani, da bodo našli še možnost za vsaj pet dodatnih dirk tako da bo letošnja sezona štela še kolikor toliko spodobno število dirk. Pa čeprav v pravem peklenskem tempu in s kar nekaj zaporednimi dirkami na istem dirkališču.

Začasni koledar dirk 2020

1. VN Avstrije (Spielberg), 05. julij

2. VN Štajerske (Spielberg), 11. julij

3. VN Madžarske (Hungaroring), 19. julij

4. VN Velike Britanije (Silverstone), 02. avgust

5. VN 70 let formule 1 (Silverstone), 9. avgust

6. VN Španije (Barcelona), 16. avgust

7. VN Belgije (Spa-Francorchamps), 30. avgust

8. VN Italije (Monza), 06. september

9. VN Toskane (Mugello), 13. september

10. VN Rusije (Soči), 27. september

Tekst: Andraž Zupančič

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"