Formula 1: Po štirih dneh testiranj na vrhu Renault

21. 2. 2019 | Janez Heimer
Deli

Najhitrejši je bil Nico Hulkenberg, njegov moštveni kolega Daniel Ricciardo je bil tokrat tretji, mednju pa se je vrinil novinec v Toro Rossu, Alexander Albon.

Ker je za nami prvi del testiranj pred letošnjim prvenstvom Formule ena, smo za vas zbrali nekaj vtisov in mnenj dirkačev, vodij moštev in opazovalcev, da bi poskušali izluščiti, kako daleč so s svojimi testnimi programi posamezne ekipe, kako zadovoljni so šefi, kdo skriva največ in kaj pravijo tisti, ki so dirkače pretekle štiri dni spremljali ob stezi.

Lanski svetovni prvak Lewis Hamilton že tako rekoč ves teden izjavlja, da je Ferrari videti izjemno hiter, a priznava, da so Italijani navadno na testiranjih vedno že zgodaj konkurenčni. Vedeti je treba, da si Mercedes in Ferrari (ter tudi Hamilton in Vettel) pogosto podajata žogico s takšnimi izjavami ter poskušata vlogo favorita pripisati drugemu, tako pa si morda zagotoviti minimalno psihološko prednost. Pri Mercedesu prav tako pojasnjujejo, da se držijo svojega načrta za testiranje in se ne ozirajo preveč na tekmece.

Tudi Haas je, podobno kot Toro Rosso, nekajkrat opozoril nase, a je vodja ekipe Guenther Steiner z izjavami previden. Mehanikom je namreč ukazal, da morajo v prihodnje preprečiti tehnične napake, kakršne so se jim primerile na tokratnih testiranjih. Imeli so namreč nekaj težav z vžigalnimi tuljavami. Sicer so Kevin Magnussen, Romain Grosjean in testni dirkač Pietro Fittipaldi precej zadovoljni z dirkalnikom, tudi opazovalci ob stezi pa pravijo, da je avto v ovinkih videti precej miren in hiter.

Znanstvenike osupnile veverice, ki so spremenile vedenje: postale so mesojede

Sebastian Vettel in Charles Leclerc pri Mercedesovem glavnem izzivalcu iz Maranella delujeta zadovoljna z dirkalnikom. Sploh Vettel je bil že po prvem dnevu poln hvale na račun inženirjev in dejal, da si boljšega začetka sploh ne bi mogel želeti. Leclerc je bil nekoliko bolj zadržan, izjavil pa je tudi, da je treba na oko skromen začetek Mercedesa in Red Bulla jemati nekoliko z rezervo. Priznal je, da tudi sami ne vozijo povsem na vso moč in se držijo testnega programa.

V ekipi Racing Point oz. Force India, kot se je moštvo imenovalo še lani, so z izjavami skromni. Večinoma navajajo, da bolj ali manj v skladu z načrti napredujejo iz dneva v dan, čeprav jih je pestilo nekaj tehničnih težav. Za zdaj naj bi dirkalnik še spoznavali, zato zanj še iščejo prave nastavitve. Lance Stroll, sin kanadskega milijarderja Lawrencea, ki je moštvo lani kupil, pravi, da se v moštvu počuti čedalje bolje in ima občutek, da bo dobil najboljše možnosti za dobre rezultate.

Red Bullov svetovalec Helmut Marko, ki slovi po svojih izjavah brez dlake na jeziku, tokrat pravi, da so po njegovem mnenju najhitrejši trije Ferrari, Red Bull in Mercedes v tem vrstnem redu. Poročal je tudi, da tehničnih težav s Hondinim novim pogonskim sklopom nimajo in ne pomni tako uspešnega začetka testiranja za ekipo Red Bull. Pojavile so se sicer govorice, da Red Bull ne more uporabiti celotne moči pogonskega sklopa, saj naj bi se pri takšnih nastavitvah pojavilo preveč vibracij, kar pa je vodja ekipe Christian Horner odločno zanikal.

Nico Hulkenberg je za tovarniško ekipo Renaulta zadnji dan postavil najboljši čas, kar smo ga videli od začetka letošnjih testiranj, vendar pa sami časi, kot je na testiranjih v navadi, ne povedo vsega. Renault je zadnji dan testiranj namreč opravil manj krogov kot v prvih treh dneh, kar bi lahko kazalo na tehnične težave. Danielu Ricciardu je drugi dan testiranj že odpadel del zadnjega krilca, kar je povzročilo vrtenje, vendar pa so to težavo, kot so dejali pri Renaultu, odpravili.

Alfa Romeo, še ena zanimiva zgodba letošnjega predsezonskega obdobja, se zdi na precej obetavni poti, kar pa niti ne sme biti pretirano presenečenje, saj vemo, da je Sauber v lanski sezoni konstantno napredoval in bil, posebej v drugi polovici sezone, tako rekoč vedno v igri za točke. Tudi Kimi Raikkonen je dirkalnik pohvalil, vendar v svojem slogu dodal, da »nima nobenih pričakovanj«. Zagotavlja, da se bo celotna ekipa trudila za kar najboljše rezultate, in meni, da imajo dobro osnovo.

Lando Norris, novinec pri McLarnu in formuli ena, pravi, da je letošnji McLarnov dirkalnik povsem drugačen kot lanski, da pa je tudi vzdušje v ekipi vsekakor mnogo boljše. Časi in zanesljivost dirkalnika so vsekakor obetavni, kar sta dokazala tako Norris kot Carlos Sainz ml., vendar pa oba opozarjata, da njuno orožje za letošnjo sezono vsekakor ni popolno in da jih čaka še veliko dela.

Franz Tost, vodja moštva Toro Rosso, pa pravi, da verjame v uspešno (in nekoliko presenetljivo) vrnitev Danila Kvyata v karavano Formule ena. Napoveduje, da bo v letošnji sezoni Rus v najboljši formi, odkar dirka. Kvyat in Albon sta v zadnjih dneh kar nekajkrat posegla po najvišjih mestih na razpredelnici, vendar vedno z mehkejšo zmesjo gum v primerjavi z lani najhitrejšimi ekipami.

Legendarno moštvo Williams, letos osmoljeno še pred pravim začetkom sezone, je zamudilo kar dva dneva in pol testiranj, kar bi bil lahko velik hendikep. Claire Williams po eni strani pravi, da na krivce za zamudo ne bo kazala s prstom in da »njihova ekipa umazanega perila ne pere v javnosti«, po drugi pa zagotavlja, da bodo ukrenili vse, da bi preprečili podobne napake v prihodnje. Izjavila je tudi, da njihovo moštvo kljub skromni kilometrini in časom ni v krizi. Robert Kubica, priljubljeni poljski dirkač in povratnik v Formulo ena, pa pravi, da avto še ni v svoji dokončni obliki in da jih čaka še nekaj novih delov in izboljšav, da pa je zadovoljen, da je končno lahko odpeljal krstne kroge z dirkalnikom FW42.

Po štirih dneh testiranj je torej jasno – da moramo počakati vsaj naslednje štiri testne dni, še bolj verjetno pa Melbourne. Očitno je postalo, da skoraj vsa (zagotovo pa favorizirana) moštva zopet prikrivajo svojo pravo formo, vendar je vprašanje, koliko. Količina goriva v posodah je neznanka, zato pa tudi teža dirkalnika. Dejstvo je, da prav vsi še vedno iščejo izgubljeni aerodinamični učinek dirkalnika zaradi novih sprednjih krilc, zanimivo pa bo videti, kako bodo krilca v skladu z novimi pravili vplivala na zmožnost prehitevanja na dirkah in na same čase.

Drugi del predsezonskih testiranj bo na sporedu v Barceloni od 26. februarja do 1. marca.

Kombinirani časi prvih predsezonskih testiranj (18.–21. februar):

  1. Nico Hulkenberg (NEM) Renault F1 Team R.S.19 1m 17.393s
  2. Alexander Albon (THA) Red Bull Toro Rosso Honda STR14 1m 17.637s
  3. Daniil Kvyat (RUS) Red Bull Toro Rosso Honda STR14 1m 17.704s
  4. Kimi Raikkonen (FIN) Alfa Romeo Racing C38 1m 17.762s
  5. Daniel Ricciardo (AVS) Renault F1 Team R.S.19 1m 17.785s
  6. Valtteri Bottas (FIN) Mercedes AMG Petronas Motorsport W10 1m 17.857s
  7. Lewis Hamilton (VBR) Mercedes AMG Petronas Motorsport W10 1m 17.977s
  8. Charles Leclerc (MON) Scuderia Ferrari Mission Winnow SF90 1m 18.046s
  9. Sebastian Vettel (NEM) Scuderia Ferrari Mission Winnow SF90 1m18.161s
  10. Lando Norris (VBR) McLaren F1 Team MCL34 1m 18.431s
  11. Antonio Giovinazzi (ITA) Alfa Romeo Racing C38 1m 18.511s
  12. Carlos Sainz ml. (ŠPA) McLaren F1 Team MCL34 1m18.558s
  13. Romain Grosjean (FRA) Rich Energy Haas F1 Team VF-19 1m 18.563s
  14. Kevin Magnussen (DAN) Rich Energy Haas F1 Team VF-19 1m 18.720s
  15. Pierre Gasly (FRA) Aston Martin Red Bull Racing Honda RB15 1m 18.780s
  16. Max Verstappen (NIZ) Aston Martin Red Bull Racing Honda RB15 1m 18.787s
  17. Pietro Fittipaldi (BRA) Rich Energy Haas F1 Team VF-19 1m 19.249s
  18. Lance Stroll (KAN) SportPesa Racing Pont F1 Team RP19 1m 19.664s
  19. Sergio Perez (MEH) SportPesa Racing Point F1 Team RP19 1m19.944s
  20. George Russell (VBR) ROKiT Williams Racing FW42 1m20.997s
  21. Robert Kubica (POL) ROKiT Williams Racing FW42 1m 21.542s

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?