Formula 1: Red Bull mirno do zmage sta stezi, ki se je spremenila v kolovoz

Zmagovalec pete dirke letošnje sezone v Miamiju je Max Verstappen (Red Bull), ki je mirno in z ravno pravo mero agresije ugnal Charlesa Leclerca. S tretjim mestom je bil na koncu zadovoljen tudi povsem izmučeni Carlos Sainz (oba Ferrari). Russell spet ugnal pasivnega Hamiltona.

S premierno dirko v Miamiju, ki je poskrbela za dobro promocijo z obiskom številnih zvezd ameriškega športa in družabnih kronik ter sveta Hollywooda, so Američani dobili predstavo, ki si si jo želeli, saj so dirkači formule 1 prikazali vse in še malo več. Pa čeprav so bili po dirki mnogi precej kritični do dirkališča.

Sama dirka je bila odraz letošnjega razmerja moči, na kvalifikacijah sta bila najhitrejša oba rdeča dirkača. Red Bullovca pa nista bila daleč za njima in sta si obetala veliko več od dirke. In vsaj Max Verstappen je to na koncu tudi dobil. Ferrarijev dirkalnik namreč ni bil nastavljen za dolge ravnine, na katerih je to pot kraljeval Red Bull, zato ne preseneča dejstvo, da so pri ekipi iz Maranella le delo izkoristili najboljša startna položaja.

A drugo in tretje mesto je vseeno veliko, sploh če pomislimo, da se je spet nekje na četrtem mestu »izgubil« Sergio Perez. Mehičan je imel sicer nekaj  Russell spet ugnal pasivnega Hamiltona.malega tehničnih težav, a to ne more biti opravičilo. Kot se je v mešani luči predstavil Sainz. Najprej je razbil svoj dirkalnik, potem šel na start z bolečim vratom in na koncu vseeno zadržal vse napade Pereza.

A kljub zanimivi kulisi dirkači po dirki niso našli lepih besed na račun steze. Že pred dirko je Hamilton dejal, da se na počasnejšem delu steze zaradi skorajda povsem zaprte šikane počutil kot da bi vozil po parkirišču kakšnega nakupovalnega centra. Dirkali so potem jamrali nad zelo neravnim asfaltom, grbin je bilo po njihovem okusu preveč, na koncu pa je bil najbolj oster Lando Norris. »Steza se je spremenila v navadno sranje. Drugi sektor mora biti hitrejši, naši dirkalniki so preveliki, pretežki in preširoki za tisto zavijalnico pod avtocesto. Da o premetavanju zaradi grbin niti ne govorim,« je bil oster Britanec. In dejal, da na tem asfaltu enostavno ne morejo pokazati vsega kar dirkalniki zmorejo. Oprijema je bilo premalo, le malce izven idealne linije pa je bilo še bolj kritično. Američani so takoj reagirali in zagotovili, da lahko do naslednje dirke stezo popravijo in izboljšajo.

Na dirki smo videli tudi kar nekaj trčenj, še najbolj jih je po prstih dobil Esteban Ocon (Alpine), ki se v drugi prestavi in pri ne preveliki hitrosti zavrtel s steze in trdo pristal v golem betonskem zidu. Pojemek je bil kar 51g, kar je bilo dovolj, da je počila šasija njegovega dirkalnika in je moral izpustiti kvalifikacije. Sledil je start dirke z zadnjega startnega mesta, po razburljivih prehitevanjih in taktičnih igricah pa se je prebil vse od osmega mesta.

Pri Mercedesu se veliko ni spremenilo, Hamilton je po dirki dejal, da je šesto mesto največ in da od prve dirke sezone dejansko niso nič napredovali. Lepo priložnost za prve letošnje točke pa je zapravil Mick Schumacher. Malo nespretnosti in že je prišlo do trčenja ravno s Sebastianom Vettlom, s katerim sta sicer zasebno dobra prijatelja.

VN Miamija je, vsem kritikam steze navkljub, minila dobro in dokazala, da se ta šport lahko prime tudi na drugi strani Atlantika. Vrata za še tretjo dirko, ki bo na sporedu naslednje leto v Las Vegasu, so zdaj na stežaj odprta.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja