Formula 1: varnostni avtomobil je kot želva

Po minuli dirki letošnje sezone formule 1 v Avstraliji je dirkač Red Bulla Max Verstappen ponovno potožil, da je Aston Martinov varnostni avtomobil enostavno prepočasen.

Varnostni avtomobil je formula 1 spoznala leta 1973 na dirki v Kanadi, spet pa je prišel v »modo« v začetku devetdesetih let, vključno s tragično dirko v Imoli leta 1994. Že takrat so se mnogi oglasili da je prepočasna vožnja lahko del vzroka za smrt Ayrtona Senne. Sicer formula 1 vse do 1996 ni imel stalnega dobavitelja teh avtomobilov, nato pa so sklenili pogodbo z Mercedesom, ki je bil od takrat pa vse do lanske sezone ekskluzivni opremljevalec.

Nato je 2021 na sceno stopil, skupaj z Mercedesom (Mercedes AMG GT Black Series), še Aston Martin s prirejenim modelom Vantage. Slednji je zdaj postal tarča opazk Maxa Verstappna. »Na dirki v Avstraliji je bil Aston Martin obupno prepočasen. Gume so se nam ohladile, bile so kot kamen. Res, ta avto je veliko počasnejši kot Mercedes, je kot želva,« se je pridušal Verstappen. Po njegovem mnenju je Mercedesov avtomobil hitrejši tudi zaradi boljše aerodinamike.

Voznik varnostnega avtomobila v formuli 1 je Bernd Mayländer, ki to delo opravlja od leta 2000. Nekoč je bil odličen dirkač, ki se je med drugim dokazoval v prvenstvu DTM in bil leta 1999 drugi na dirki v Le Mansu v razredu GT. Na Verstappnove očitke je dejal, da je vedno na stezi tako hiter, kot mu dovoli avtomobil oziroma kot mu to naročijo v vodstvu dirke.

Tudi FIA se je odzvala na Verstappnove besede, odgovorni so zapisali, da ni naloga varnostnega avtomobila, da vedno vozi povsem na meji možnega, ampak da vozi tako hitro, da zagotavlja varnost dirkačem in osebju na stezi. »Oba varnostna avtomobila sta zmogljiva športna modela, ki lahko vozita hitro, za kar skrbi tudi izkušena posadka. A varnost je vedno na prvem mestu,« so še zapisali.

Tudi zmagovalec dirke v Avstraliji Charles Leclerc je stopil v bran Mayländerju in Aston Martinu, ko je povedal, da se dirkačem formule 1 še tako hitro vožnja varnostnega avtomobila vedno zdi prepočasna: »Razlika v hitrosti je ogromna, kar ne pomeni, da je varnostni avtomobil počasen. Le mi imamo toliko več oprijema, da se nam v kokpitu zdi, kot da se vse dogaja v počasnem posnetku. Tudi jaz sem se hotel v Avstraliji pritožiti nad prepočasno vožnjo, potem pa sem videl, kako varnostni avtomobil drsi skozi ovinke. Mislim, da s tem avtomobilom enostavno ni možno voziti hitreje.«

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol